نسخه چاپی

درخواست عجیب از شورای نگهبان برای چشم‌پوشی!

جماران گزارش داد: مصطفی كواكبیان، فعال اصلاح‌طلب و دبیر كل حزب مردمسالاری به تازگی در یك میتینگ سیاسی اظهار كرده است:

به گزارش نما به نقل از افکارخبر،از شورای نگهبان می‌خواهم که شرایط فعلی افراد را بیشتر مد نظر قرار دهد. یک آقایی 12 سال قبل نامه‌ای را امضا کرده، حال باید تا ابد بسوزد!



*با استدلال آقای کوکبیان، باید کسانی مثل مسعود رجوی، مهدی کروبی، لیدر اصلاحات، میرحسین موسوی و ابوالحسن بنی‌صدر هم دوباره به مسئله تأیید صلاحیت امیدوار شوند!

بدیهیست که مسئله «اشتباه»! برای رجال سیاسی همانند عامه مردم نیست.

کما اینکه در ضرب‌المثلی روسی گفته می‌شود: یک نفر اشتباه می‌کند و در قهوه به جای شکر، نمک می‌ریزد و نفر دیگر نیز اشتباه می‌کند و در زمستان به شوروی حمله‌ور می‌شود...

به سخن دیگر اینکه رجلی سیاسی که 12 سال قبل یا همین 6 سال قبل نامه‌ای را امضا کرده که به علت آن، خطر براندازی و ناامنی بر کشور عارض شده است؛ باید همین که از حکم محاربه و بغی و افساد فی‌الارض به دلیل سماحت نظام گریخته است؛ شاکر و راضی باشد نه اینکه دچار وهم شده و خیالاتی مثل حضور در قوای سه گانه کشور به مخیّله‌اش خطور کند.

از طرفی، اگرچه می‌توان یک دزد را پس از قطع انگشتانش بخشید اما هرگز نباید وی را به سمت امامت جماعت نصب کرد. و البته این در حالی است که «دزد» به ذنب خود معترف باشد و توبه‌کار!

منظور نظر آقای کواکبیان در اشاره به کسانی که 12 سال قبل نامه‌ای را امضا کرده‌اند؛ کسانی هستند که به اثبات تاریخ،‌ مشهور به عدم رعایت تقوای جمعی هستند و تاکنون نیز حتی یک کلمه رسمی برای عذرخواهی یا توبه از آن امضاهای جاهلانه و آن فتنه‌گری‌ها بر زبان نیاورده‌اند.

رواداری حضور دوباره همین افراد و سایر چهره‌های مسئله‌دار در منصه‌های تصمیم‌گیری برای مردم ایران خصلت شناخته شده یک جریان سیاسی خاص است که مردم را بر آن داشته که از 14 سال قبل تاکنون در هیچ انتخاباتی به این جریان خاص رأی حداکثری ندهند.

گفتنیست، آیت‌الله احمد جنتی، دبیر شورای نگهبان و امام جمعه موقت تهران در خطبه‌های این هفته طی سخنانی گفته است: نباید مسئله فتنه را کوچک بشماریم و محکومیت فتنه 88 باید همچنان ادامه یابد.

آیت‌الله علم‌الهدی، عضو مجلس خبرگان رهبری و امام جمعه مشهد نیز در خطبه‌های نماز جمعه این شهر بیان کرده است:

امروز در جامعه ایرانی محبوب‌ترین عناصر از نظر استکبار فتنه‌گران سال 88 و جریان‌های همسو با آنها هستند، وزیر خارجه آن روز آمریکا صریحاً اعلام کرد که در فتنه 88 با همه قدرتمان به کسانی که آن فتنه را سر کار آوردند، کمک کردیم، بنابراین این جریان دقیقاً وابسته به دشمن است، واقعاً اگر کسی می‌رفت و با آمریکا می‌ساخت و مزدور آمریکا می‌شد شرافت داشت به این کسانی که ندانسته به آمریکا کمک کردند.

وی افزوده است: اینها می‌گویند نفهمیدیم! اگر در طول هشت ماه فتنه 88 باز هم ندانستید، آیا شعارهای جمهوری ایرانی، نه غزه نه لبنان و آتش زدن عزاخانه امام حسین نیز نتوانست ثابت کند که دست دشمن در این جریان وجود دارد.

آیت‌الله علم‌الهدی تصریح می‌کند: اگر باز هم می‌گویند باید گفت چطور متوجه نشدید، در حالی که بچه‌های خردسال هم به اهمیت این موضوع پی می‌برند و چطور ادعای مسئولیت سرنوشت مردم را می‌کنید و اگر فهمیدید و تا آخر بیانیه دادید و دشمنان امام حسین(ع) را خداجو نام نهادید، پس دستتان با دشمن است.

۱۳۹۴/۱۰/۵

اخبار مرتبط
نظرات کاربران
نام :
پست الکترونیک:
نظر شما:
کد امنیتی:
 

آخرین اخبار...