نسخه چاپی

مراسم رونمایی از شریك علمی سازمان لیگ برگزار شد

مراسم امضای تفاهم‌نامه و رونمایی از شریك علمی سازمان لیگ فوتبال ایران عصر امروز در سالن كنفرانس سازمان لیگ برگزار شد.

به گزارش نما به نقل از فارس، سازمان لیگ فوتبال و پژوهشگاه تربیت بدنی علوم ورزشی ظهر امروز تفاهم‌نامه‌ای در رابطه با انجام اقدامات مشترک امضا کردند.

این نشست با حضور مهدی تاج رئیس سازمان لیگ، مهدی قره‌خانلو رئیس پژوهشگاه وزارت علوم، محمدرضا ساکت مشاور عالی و رئیس کمیته بازاریابی سازمان لیگ و ... برگزار شد.

در ابتدای جلسه محمدرضا ساکت در صحبت‌های خود گفت: امروز روز ارتباط فوتبال با علم در ایران است. این ارتباط زمینه رشد و گسترش هر چه بیشتر فوتبال را به وجود می‌آورد و باعث توسعه و تحکیم همکاری و تحقیقات مشترک است. مرکز پژوهشگاه تربیت بدنی و علوم ورزشی به عنوان یکی از معتبرترین مراکز علمی شرایط همکاری با فوتبال و سازمان لیگ را فراهم می‌کند که این مسئله در قالب یک تفاهم‌نامه بین مهدی تاج رئیس سازمان لیگ و مهدی قره‌خانلو رئیس پژوهشگاه وزارت علوم به امضا می‌رسد.

وی افزود: این تفاهم‌نامه اهدافی مثل ایجاد شرایط لازم به منظور پژوهش‌های تحقیقاتی، تلاش مشترک مبنی بر نیاز پژوهشی باشگاه‌ها و سازمان لیگ، برگزاری همایش و سمینارهای پژوهشی، برگزاری تحقیقاتی کارگاه‌های آموزشی در راستای تربیت مدیر و سرپرست، برگزاری نشست علمی و تحقیقاتی ، تألیف و ترجمه کتب علمی و آموزشی، پژوهش در راستای توسعه آکادمی باشگاه‌ها و برگزاری کنفرانس‌ها و پژوهش‌های علمی دارد.

مهدی تاج در ادامه این نشست در رابطه با امضای تفاهم‌نامه مشترک که سازمان لیگ و پژوهشگاه تربیت بدنی و علوم ورزشی خاطرنشان کرد: خیلی خوشحالم که توانستیم تعامل و تفاهمی با وزارت علوم و تحقیقات داشته باشیم. ما با یکدیگر هم‌خانواده هستیم. سازمان لیگ ارگانی کاملا اجرایی است که در طول سال بیش از ۵ هزار و ۶۰۰ مسابقه در سراسر ایران برگزار می‌کند.

وی افزود: ما در پایان لیگ نقاط ضعف و قوت را مورد بررسی قرار می‌دهیم تا به افزایش کیفیت مسابقات کمک کنیم. به طور مثال ما دو سال است که جوانگرایی لیگ را دنبال می‌کنیم و سعی کردیم میانگین سنی لیگ را به ۲۵ سال برسانیم. ما تلاش کردیم دوندگی لیگ را از ۵ کیلومتر در هر مسابقه به ۱۰ کیلومتر در هر بازی افزایش دهیم که این اهداف با برنامه‌ریزی‌هایی که صورت گرفته محقق شده است.

رئیس سازمان لیگ در ادامه تأکید کرد: امسال وزارت علوم و تحقیقات هم به کمک ما می‌آید و در قالب یک کار علمی تلاش می‌کند تا در راستای انجام کارهای علمی عملکرد بهتری داشته باشیم.

رئیس سازمان لیگ تأکید کرد: ما پس از اینکه مدتی روی جوانگرایی کار کردیم اکنون به دنبال انجام کار علمی در راستای بهبود درآمدزایی هستیم. همچنین روی خیلی از مسائل دیگر هم می‌توانیم کار علمی انجام دهیم به طور مثال ما امروز جشن برترین‌ها را از لحاظ اجرایی به بهترین شکل برگزار کردیم اما در مبحث انتخاب بهترین‌ها انتقاداتی وجود داشت که می‌توانست سال آینده با انجام کار علمی این مشکل را هم برطرف کند. همچنین خیلی‌ها به نحوه حضور بازیکنان خارجی در فوتبال ایران انتقاد دارند و می‌گویند بازیکنان خارجی که می‌آیند کیفیت ندارند. ما می‌خواهیم با بررسی‌های علمی محدودیت‌هایی را لحاظ کنیم تا از این بابت به مشکل نخوریم.

در پایان این مراسم قره‌خانلو در رابطه با امضای تفاهم‌نامه همکاری با سازمان لیگ عنوان کرد: سازمان لیگ روز به روز در حال پیشرفت است. ما می‌توانیم ادعا کنیم که سازمان لیگ بسیار منظم و در چارچوب مشخص حرکت می‌کند. البته هیچ وقت ادعا نکردیم که همه چیز کامل است ولی می‌توانیم این مسئله را بیان کنیم که سازمان لیگ به سمت علمی‌تر شدن فعالیت‌هایش قدم برمی‌دارد.

وی افزود: قبلا هم گفته بودم وقتی از خیلی‌ها می‌پرسی فوتبال چیست آنها در پاسخ می‌گویند فوتبال عشق یا لذت است. برخی‌ها هم مثل ما می‌گویند فوتبال زندگی است. تعریف دیگری هم در این رابطه وجود دارد که می‌گوید فوتبال یعنی علم. شما به بعدی از فوتبال دست نخواهید یافت مگر اینکه نگاه علمی داشته باشید. مسئله بسیار روشن و واضح است.

وی تأکید کرد: در کشور ما فوتبال یک سرمایه اجتماعی است. خیلی‌ها ناراحتند که چرا هواداران کم شده‌اند و می‌گویند مردم فوتبال را دوست ندارند اما من این نظر را ندارم. مردم فوتبال را دوست دارند اما ما باید به توسعه همه‌جانبه برسیم و از ظرفیت علمی کشور برای رسیدن به این توسعه کمک کنیم. اساتید بزرگ و نیروهای علمی کشور به فوتبال علاقه دارند و امیدوارم بتوانیم همکاری مشترک و خوبی داشته باشیم. لازم به ذکر است که بگویم در اسفند ماه ۱۳ میهمان علمی از کشورهای مختلف به ایران می‌آیند که جان هاف از اساتید بزرگ تستینگ دنیا است به ایران می‌آید و در ارتقای علمی مربیان کمک می‌کند و همچنین می‌خواهم پیشنهادی بدهم که در این تفاهم‌نامه بندی برای ارتقای پژوهش و دانش در بین رسانه‌ها در نظر گرفته شود تا رسانه‌ها که یکی از ارکان تأثیرگذار ورزش هستند هم در این راستا از این تفاهم‌نامه استفاده کنند.

۱۳۹۴/۱۰/۵

اخبار مرتبط
نظرات کاربران
نام :
پست الکترونیک:
نظر شما:
کد امنیتی:
 

آخرین اخبار...