نسخه چاپی

وجود 11 میلیون كم‌ سواد در كشور

معاون آموزشی نهضت سوادآموزی از وجود 11 میلیون كم‌سواد در سطح كشور خبر داد.

به گزارش نما به نقل از ایسنا: معاون آموزشی نهضت سوادآموزی از وجود 11 میلیون کم‌سواد در سطح کشور خبر داد.

محمد مهدی زاده در نشست شورای پشتیبانی سوادآموزی در استان اظهار کرد: با توجه به وجود 11 میلیون نفر کم سواد در کشور باید برنامه‌هایی به منظور ارتقاء سواد در بین این افراد اجرا شود.

وی با بیان اینکه در 19 هزار آبادی کشور بی‌سوادی وجود ندارد، ادامه داد: این در حالیست که 45 هزار آبادی در سطح کشور دارای بیسواد است بنابراین باید بیش از پیش در این حوزه تلاش کرد.

مهدی زاده با اشاره به اینکه براساس آمار آخرین سرشماری، کشور دارای بیش از 9 میلیون بیسواد است افزود: هم اکنون اسامی بیسوادان در هر یک از مناطق به طور کامل در دست است، بنابراین باید با مشارکت مسئولان، فرمانداران ودهیاران دیگر بیسوادان نیز در هر منطقه و محله ای شناسایی شوند.

وی با تاکید بر اینکه باید تا پایان سال 96 آمار بی‌سوادی در گروه هدف زیر 50 سال در کشور به صفر برسد، خاطرنشان کرد: با وجود تلاش های فراوان اما در شاخص با سوادی در منطقه دارای جایگاه 17 هستیم.

مهدی زاده با بیان اینکه هنوز جلوی مبادی انسداد بیسوادی در کشور گرفته نشده است، افزود: هر ساله در جامعه تعدای بیسواد تولید شده حال این که باید برنامه‌های مدونی به منظور تحت پوشش قرار دادن کودکان لازم التعلیم و بازمانده از تحصیل تدوین شود.

وی با تاکید بر اینکه آموزش و پرورش به تنهایی قادر به ریشه‌کنی بیسوادی نیست، یادآورشد: ریشه کنی بیسوادی در سطوح مختلف سنی که به دلایل متفاوتی در جامعه تولید شده است نیازمند مشارکت همه دستگاه های اجرایی است.

به گزارش ایسنا، محمد رحیم نوروزیان، معاون سیاسی و امنیتی استانداری خراسان شمالی نیز در این جلسه اظهار کرد: باید با تلاش فراوان طرح انسداد مبادی بیسوادی در استان اجرا شود.

وی با تاکید بر وجود اهرام‌های الزام و تشویق در ریشه‌کنی بیسوادی در جامعه عنوان کرد: باید محدودیت‌هایی به منظور عدم استفاده بیسوادان از خدمات اجتماعی در جامعه اجرا شود.

براتعلی حاتمی، مدیر کل آموزش و پرورش خراسان شمالی نیز در این جلسه اظهار کرد: براساس آخرین سرشماری این استان دارای 30 هزار کم سواد و 30 هزار بیسواد است.

وی افزود: خراسان شمالی در تعداد بیسوادان از میانگین کشوری عقب‌تر است بنابراین باید برای ارتقاء این جایگاه تلاش کرد.

۱۳۹۴/۱۰/۶

اخبار مرتبط
نظرات کاربران
نام :
پست الکترونیک:
نظر شما:
کد امنیتی:
 

آخرین اخبار...