نسخه چاپی

سید حسن نصرالله: ۶۰ سال است روز خوش ندیده‌ایم

سخنرانی دبیركل حزب الله لبنان به مناسبت هفتمین روز شهادت سمیر قنطار دقایقی پیش آغاز شد.

به گزارش نما به نقل از خبرگزاري دانشجو، سید حسن نصرالله دبیرکل حزب الله در این سخنرانی هم اکنون به طور مستقیم از طریق شبکه العالم در حال پخش است، از ابراز همدردی و همبستگی تشکل‌ها و جریان‌های مختلف سیاسی و شخصیت‌‌ها و مقامات داخلی و خارجی در پی شهادت سمیر قنطار تشکر کرد‬‎.

رهبر مقاومت لبنان سپس با تاکید بر اینکه مقاومت شکی ندارد که اسرائیل عامل ترور شهید سمیر القنطار است، به صهیونیست ها هشدار داد که حق پاسخ در هر زمان و مکانی برای مقاومت محفوظ است.

نصرالله در بخش دیگری از سخنان خود افزود: ‫بار دیگر دو عید مبارک را به مسلمانان و مسیحیان تبریک عرض می‌کنم سالروز میلاد حضرت مسیح (ع) و سالروز میلاد حضرت محمد(ص)‬‎ . امیدواریم هم مسیحیان و هم مسلمانان بتوانند شاهد فرا رسیدن روزی باشند که در آن روز بتوانند واقعا شادی اعیاد را احساس کنند.

دبیرکل حزب الله ادامه داد: منطقه ما در 60 سال گذشته روز خوش ندیده و گرفتار جنگ هایی بوده که هدف از آن خدمت به رژیم اشغالگر است. ما در این منطقه سال‌هاست که نه طعم عید و نه شادی عید را احساس کردیم به ویژه در سالیان اخیر که منطقه ما گرفتار جنگ‌های ویرانگر شده که همه این جنگ‌ها در خدمت به رژیم صهیونیستی است‬‎.

نصرالله در ادامه با اشاره به ویژگی های شهید قنطار تاکید کرد: ‫در این مناسبت مهم می‌خواهم زمان بیشتری را برای سخن گفتن درباره شهید القنطار اختصاص بدهم تا بتوانیم با پرداختن به برخی از ویژگی‌ها و خصوصیات او دریابیم که چرا وی به یک مکتب و نماد تبدیل شده است‬‎.

‫به گفته دبیرکل حزب الله، شهید قنطار از همان دوران آغازین مبارزه، جوانی پویا بود و او را می‌توان جوانی جدی مسئولیت پذیر و مومن دانست. او دغدغه مسائل امت اسلام را داشت‬‎ ‫و برای همان مسائل مبارزه می‌کرد‬‎ این نخستین ویژگی او بود و بر اساس همین ویژگی‌ها، مردم القنطار را شناختند‬‎. سمیر می‌توانست در این دنیا باقی بماند یا در کنار بستگانش به زندگی خود ادامه دهد و در روستای خود زندگی کند، اما راه شهادت و جانفشانی را برگزید.

نصرالله تاکید کرد: ‫سمیر نمایانگر آن نسل مسئولیت پذیر و هوشیار بود؛ نسلی که به مسئله فلسطین ایمان آورد و برای فلسطین جنگید و بسیاری از آنها در همین راه مسئله فلسطین به شهادت رسیدند‬‎. این امر مسئولیتی را به وجود می‌آورد چرا که از چند دهه قبل، برنامه‌ای فرهنگی و آموزشی در چارچوب جنگ نرم آغاز شده بود تا از آن طریق، دشمنان بتوانند جوانان امت ما را از مسائل بزرگ این امت دور کنند‬‎ و آنها را از جدی بودن منحرف کنند‬‎. ‫شاید برخی وجود داشته باشند که اندیشه مقاومت را بپذیرند و به مسئله مقاومت ایمان دارند اما تا موضوع جانفشانی مطرح می‌شود به این مسئله ایمان ندارند و آماده جانفشانی نیستند‬‎. حتی ممکن است برخی از این افراد از مقاومت سر باز زنند گرچه می‌دانند این مقاومت بر حق است.

رهبر مقاومت اسلامی لبنان ادامه داد: در مجلس شهادت قنطار ما نیازمند دست یافتن به این روح جانفشانی هستیم چرا که این مسئله شرطی اساسی برای خیزش ملت و استمرار مقاومت و ساختن آینده و بازگرداندن عزت و بزرگی به امت است‬‎ . سومین ویژگی سمیر قنطار، مسئله پایداری در اسارت برای مدت سی سال است‬‎ همه باید در این باره کمی تامل و تفکر کنیم‬‎ و بگوییم که واقعا سی سال اسارت چه معنایی دارد.

۱۳۹۴/۱۰/۶

اخبار مرتبط
نظرات کاربران
نام :
پست الکترونیک:
نظر شما:
کد امنیتی:
 

آخرین اخبار...