نسخه چاپی

دیدار اعضای‌ شورای‌سیاسی انصارالله با امیر عبداللهیان

هیئتی از شورای سیاسی انصارالله یمن به ریاست محمد البخیتی با حسین امیرعبداللهیان معاون عربی و افریقا وزیر امور خارجه دیدار كرد.

به گزارش نما به نقل از تسنیم، حسین امیرعبداللهیان معاون وزیر امور خارجه با اشاره به گفتگوهای اخیر گروه‌های یمنی در سوئیس، ابراز امیدواری نمود که گروه های یمنی بتوانند در نهایت به توافقی که ضامن تامین منافع و مصالح مردم یمن باشد دست یابند.

وی خاطر نشان ساخت موضع جمهوری اسلامی ایران در قبال یمن همواره در جهت حفظ منافع مردم بوده و از انجام گفتگوهای طرف‌های مختلف یمنی و نیل به راه حل سیاسی در بحران یمن حمایت می‌کند.

امیر عبداللهیان تاکید کرد که حمله به موسسات یمن و خانه‌های مسکونی مردم در شهرها و روستاها بحران یمن را پیچیده تر کرده و زمینه را برای بهره برداری گروه های تروریستی فراهم می‌سازد.

معاون عربی و آفریقای وزارت امور خارجه همچنین بر لزوم توقف مداخله خارجی، آتش بس فراگیر و دائم و شکستن محاصره انسانی و اقتصادی یمن تاکید و بر مسئولیت جامعه بین المللی جهت توقف نقض حاکمیت مستمر یمن تاکید کرد.

محمد البخیتی در این دیدار ضمن استقبال از تلاش‌های جمهوری اسلامی ایران جهت توقف جنگ و ارسال کمک‌های انسان دوستانه به یمن، وضعیت مقاومت مردمی در این کشور را مطلوب دانست و اظهار داشت هم اکنون امنیت و ثبات در مناطق در اختیار کمیته های مردمی و ارتش در سطح مطلوبی بر قرار است.

وی تاکید کرد مردم یمن نه تنها از آسیب های ناشی از تجاوزات خارجی مایوس نشده اند بلکه رویکردهای غلط اراده و باورهای مردم را تقویت نموده و زمینه پیروزی هر چه بیشتر را در برابر تجاوز خارجی فزونی خواهد بخشید.

عضو شورای سیاسی انصارالله با اشاره به مذاکرات اخیر گروه های یمنی در سوئیس، موضع عزتمندانه و منطقی گروه صنعا را مورد تاکید قرار داد و افزود در صورت جدیت طرف مقابل می‌توان به حصول توافق در آینده امیدوار بود.

۱۳۹۴/۱۰/۶

اخبار مرتبط
نظرات کاربران
نام :
پست الکترونیک:
نظر شما:
کد امنیتی:
 

آخرین اخبار...