نسخه چاپی

ورود سامانه بارشی از غرب كشور

به دلیل پایداری و سكون نسبی جو، آسمان شهرهای صنعتی و پرجمعیت نظیر تهران، اراك، قم، اصفهان و تبریز امروز و فردا نیز‌ غبارآلود پیش‌بینی می‌شود.

به گزارش نما به نقل از فارس بررسی و تحلیل داده‌ها و الگوهای پیش‌یابی هواشناسی و نقشه‌‌های همدیدی و آینده‌نگری، بیانگر پایداری و سکون نسبی جو طی امروز و اوایل وقت روز سه‌شنبه در اغلب مناطق کشور است.

از این‌رو آسمان شهرهای صنعتی و پرجمعیت نظیر تهران، اراک، قم، اصفهان و تبریز در این مدت غبارآلود پیش‌بینی می‌شود.

از اواخر وقت روز سه‌شنبه با ورود سامانه بارشی در غرب کشور بارش‌ها شروع شده و روز چهارشنبه دامنه فعالیت آن نیمه غربی کشور، دامنه‌‌های جنوبی البرز و به تدریج سواحل دریای خزر را فرا می‌گیرد و سبب بارش برف و باران در مناطق جنوبی و بروز رگبار و رعد و برق خواهد شد.

اواخر وقت روز چهارشنبه گستره بارش‌ها به شمال شرق و نواحی مرکزی کشور نیز می‌رسد.

روش پنجشنبه بارش باران و برف در استان‌های واقع در دامنه زاگرس برخی مناطق مرکزی شمال شرق و شرق کشور و سواحل خزر ادامه داشته و به تدریج تا اواخر وقت پنجشنبه سامانه بارشی از کشور خارج می‌شود.

اواخر وقت روز سه‌شنبه و چهارشنبه وزش باد شدید جنوبی در استان‌‌های گیلان و اردبیل رخ خواهد داد.

روزهای سه‌شنبه و چهارشنبه در برخی مناطق جنوب غرب کشور نیز وزش باد شدید پیش‌بینی می‌شود.

آسمان استان تهران روز آینده غبارآلود در اواخر وقت نیمه‌ابری پیش‌بینی می‌شود، بیشینه و کمینه دمای این استان فردا به ترتیب 10 درجه و 2 درجه است.

آسمان استان خراسان رضوی و شهر مشهد نیز روز آینده کمی ابری در پاره‌ای نقاط غبار محلی پیش‌بینی می‌شود؛ بیشینه و کمینه دمای این استان فردا به ترتیب 12 درجه و 3- درجه است.

استان‌‌های زنجان (10- درجه) و کردستان (9- درجه) روز آینده سر‌د‌ترین استان‌های کشور و استان‌های خوزستان (20 درجه) و هرمزگان (26 درجه) فردا گرم‌ترین استان‌های کشور خواهند بود.

۱۳۹۴/۱۰/۷

اخبار مرتبط
نظرات کاربران
نام :
پست الکترونیک:
نظر شما:
کد امنیتی:
 

آخرین اخبار...