نسخه چاپی

مالزی از فاجعه هوایی جدید نجات یافت

صدور دو مسیر متفاوت برای پرواز 'ام.اچ 132' خطوط هوایی مالزی از اوكلند نیوزیلند به كوالالامپور توسط مركز كنترل ترافیك هوایی آوكلند، بار دیگر این شركت هوایی را تا آستانه یك بحران پیش برد.

به گزارش نما به نقل از ایرنا: صدور دو مسیر متفاوت برای پرواز 'ام.اچ 132' خطوط هوایی مالزی از اوکلند نیوزیلند به کوالالامپور توسط مرکز کنترل ترافیک هوایی آوکلند، بار دیگر این شرکت هوایی را تا آستانه یک بحران پیش برد.

خطوط هوایی مالزی در حال تحقیق در مورد چگونگی دریافت دو مسیر پروازی متفاوتی است که یکی به پرواز ام.اچ 132و دیگری به مرکز کنترل ترافیک هوایی اوکلند ارائه شده است.
خبرهای این رویداد که روز جمعه رخ داده، روز دوشنبه در رسانه های مالزی منتشر شده است.

خطوط هوایی مالزی روز گذشته با صدور بیانیه ای اعلام کرد که مرکز ستاد عملیات این خط هوایی آخرین طرح پرواز خود را در اختیار ام.اچ 132 قرار داده است، در حالی که مرکز کنترل ترافیک هوایی آوکلند پیش از آن یک طرح دیگر دریافت کرده بود.

در این بیانیه آمده است که هر دو مسیر براساس طرح پرواز مورد تایید صادر شده بودند و سوخت کافی برای هر دو مسیر وجود داشته است.

براساس این بیانیه، طرح پروازها بر اساس عوامل متعددی از جمله شرایط آب و هوایی، ترافیک هوایی و موثر بودن مسیر صادر می شود و مسائل ایمنی به طور جدی رعایت می شوند.

خلبان پرواز ام.اچ 132 خطوط هوایی مالزی هشت دقیقه پس از پرواز از اوکلند دستور حرکت به سوی جنوب و ملبورن که یک امر غیرمعمول بوده را دریافت می کند و از این دستور احساس نگرانی کرد.
براساس این دستور، هواپیمای 'آ330 ' پرواز ام.اچ132 به جای حرکت مستقیم به سوی کوالالامپور به طرف شهر ملبورن هدایت شد.

در بیانیه خطوط هوایی مالزی آمده است: خطوط هوایی که کنترل ترافیک هوایی نیوزیلند و جنوب اقیانوس آرام را مدیریت می کنند، با همکاری نزدیک با خطوط هوایی مالزی در حال تحقیق در مورد این رویداد هستند.

مالزی سال 2014 در دو حادثه هوایی جداگانه که به فاصله 131 روز از یکدیگر رخ داد، دو فروند هواپیمای بوئینگ 777 خود را با 537 سرنشین از دست داد.

پرواز ام.اچ 370 با 239 سرنشین در مسیر کوالالامپور به پکن ناپدید شد و تاکنون از سرنوشت آن خبری به دست نیامده است و جستجوها در آب های عمیق اقیانوس هند در نزدیکی استرالیا همچنان ادامه دارد.

پرواز ام.اچ 17 نیز در شرق اوکراین هدف موشک قرار گرفت و 298 سرنشین آن جان خود را دست دادند.

۱۳۹۴/۱۰/۷

اخبار مرتبط
نظرات کاربران
نام :
پست الکترونیک:
نظر شما:
کد امنیتی:
 

آخرین اخبار...