نسخه چاپی

۱۰ فروند هواپیمایی به ناوگان هوایی كشور اضافه می شود

معاون هوانوردی سازمان هواپیمایی گفت: تا پایان امسال ۱۰ فروند هواپیما با متوسط سن ۱۱ سال وارد ناوگان هوایی كشور می‌شود.

به گزارش نما به نقل از میزان، محمد خداکرمی امروز در مراسم رونمایی از نقشه‌های هوانوردی تهیه شده توسط متخصصان داخلی در شرکت فرودگاه های کشور، اظهار داشت: تعدادی شرکت هواپیمایی داخلی در حال مذاکره برای خرید هواپیما و نوسازی ناوگان هستند و در این باره قراردادهایی منعقد شده است.

وی با بیان اینکه روند خرید و ورود هواپیما زمان‌بر است گفت: این پروسه به اعزام بازرس و بررسی اسناد هواپیما نیاز دارد که زمان می‌برد، اما طبق برنامه‌ریزی‌های انجام‌شده تا پایان سال جاری 10 فروند هواپیما وارد ناوگان هوایی کشور می‌شود.

معاون هوانوردی سازمان هواپیمایی با بیان اینکه متوسط سن هواپیماهای خریداری شده 11 سال است، درباره تأمین مالی خرید هواپیما، اظهار داشت: خرید هواپیما نیازمند هماهنگی مالی توسط مقامات ارشد است.

خداکرمی همچنین درباره خرید سوخو و توپولوف به‌عنوان هواپیماهای روسی نیز اظهار داشت: تا جایی که اینجانب اطلاع دارم درخواستی از سوی شرکت‌های هواپیمایی اعلام نشده است، زیرا ایرلاین‌ها برای خریداری هواپیما باید مجوزهای سازمان هواپیمایی کشوری را اخذ کنند.

* تهیه نقشه‌های هوانوردی توسط متخصصان داخلی

خداکرمی بیان کرد: در صنعت هواپیمایی یکی از تخصص‌های مهم ناوبری است، یعنی خلبان درون کابین به چه طریق هواپیما را ناوبری کند و به مقصد برساند، البته در این زمینه نقش عوامل زمینی در تهیه نقشه‌های هوانوردی نیز موضوع قابل توجهی است.

معاون هوانوردی سازمان هواپیمایی افزود: خلبان موقع پرواز و فرود فقط نیازمند دیدن باند است، اما آنچه برای خلبان ضروری است، مسیریابی در شرایط گردوغبار، بارش نزولات جوی و در ابرها است که نقشه‌های هوانوردی و دستگاه‌های ناوبری در این حوزه نقش اساسی ایفا می‌کنند.

وی اظهار داشت: یکی از نقش‌هایی که بازرسان ایکائو (سازمان جهانی هوانوردی) از برخی نقشه‌های هوانوردی ما داشته‌اند با تلاش دست اندرکاران صنعت حمل‌ونقل هوایی، بومی‌سازی شد.

معاون هوانوردی سازمان هواپیمایی افزود: این نقشه‌ها به خلبان کمک می‌کند از موقعیت و محدوده‌های پروازی درک بهتری داشته باشد و اگر مشکلی رخ داد، خلبان می‌داند تا چه حدی امکان کاهش ارتفاع دارد.

۱۳۹۴/۱۰/۷

اخبار مرتبط
نظرات کاربران
نام :
پست الکترونیک:
نظر شما:
کد امنیتی:
 

آخرین اخبار...