نسخه چاپی

قلب تهران این شب ها از مسجد ارك می تپد

عکس خبري -قلب تهران اين شب ها از مسجد ارک مي تپد

در میان شوق مناجات سحر هر كس با خدای خودش عالمی دارد انگار كه این مسجد با همه مساجد تهران و همه هیئت هایی كه تا به حال رفته ایم فرق دارد اینجا شاید فقط ساخته شده برای راز و نیاز با "رَبَّ الشَهْرِ رَمَضانَ " آن هم در . . .

صراط : شب های ماه مبارک رمضان برای خیلی از مردم با صدای خوش اذان موذن زاده اردبیلی، ندای ربنا و عطر خوش افطار ساده در کناره خانواده همراه است اما روزه داران تهرانی فرصت این را دارند که در کنار همه این ها، شب های این ماه عزیز را با مناجات های به یاد ماندنی حاج منصور ارضی به سحر برسانند .

اگر در این چند روز، از ساعت 12 شب به بعد گذرتان به خیابان های تهران افتاده باشد حتماٌ متوجه شلوغی غیر معمول خیابان های پایتخت در این ساعت از شبانه روز شده اید اما اگر حس کنجکاوی تان بخواهد شما را به دلیل اصلی این شلوغی ها برساند به یقین مقصد نهایی ابتدای بازار تهران، میدان ارک و خیابان های اطراف آن است . نوای ملکوتی حاج منصور ارضی سال هاست در سحر های ماه مبارک رمضان مردم را از گوشه گوشه شهر تهران و حتی برخی شهر های مجاور به مسجد ارک می کشاند تا این شب های پر فیض را با دعا و استغاثه به صبح برسانند. شاید خیلی از اهالی این شهر برای یک بار هم که شده لذت این مناجات های بی ریا و خالصانه در نیمه های شب ماه خدا را چشیده باشند اما حضور بیش از پیش جوانان در این محفل که هر سال هم بیشتر می شود در نوع خود قابل توجه است .



اینجا فرقی نمی کند وزیر و وکیل باشی و یا یه شاگرد مغازه ساده، فرقی نمی کند پیر باشی و جوان ، فرقی نمی کند تنها به خلوت با خدا آمده باشی یا با خانواده . اینجا همه چیز خاکی تر از آنی است که فکر می کنی . اینجا فقط تو هستی و خدای تو همراه با دعا و نوا و سجده و گریه . اگر زود برسی می توانی امید داشته باشی که در صحن و یا نهایتاٌ میدان روبروی مسجد که با استفاده از ویدئو پرژکتور مراسم پخش می شود، جا گیر بیاوری اما اگر از ساعت یک به بعد خودت را به مراسم برسانی باید در خیابان ها و کوچه های منتهی به مسجد ارک با یک سجاده و یا روزنامه محفل انس با خدا را بر پا کنی . هر سال هم که می گذرد مراسم شلوغ تر از سال قبل می شود . همین امسال که برخی ساده اندیشان فکر می کردند با هوچی گری و شکایت از پیرغلام اهل بیت (ع) می توانند به خیال خام خود مراسم وی را از رونق بیاندازند جمعیتی بیشتر از همه سال های مناجات مسجد ارک، خود را به این جا می رسانند .



نوای حاج منصور که آغاز می شود شاید تهران جانی دوباره می گیرد . انگار این شهر آلوده که این روزها بستر انواع و اقسام گناه و حرام شده است روحش را به العفو العفو های میدان ارک گره می زند . انگار گریه های حاج منصور است که تهران را تا یک سال بیمه می کند . در میان شوق مناجات سحر هر کس با خدای خودش عالمی دارد انگار که این مسجد با همه مساجد تهران و همه هیئت هایی که تا به حال رفته ایم فرق دارد اینجا شاید فقط ساخته شده برای راز و نیاز با "رَبَّ الشَهْرِ رَمَضانَ " آن هم سحر های تهرانِ در خواب . هر چه هست ایجا قطعه ای از بهشت است قطعه فراموش نشدنی در قلب پایتخت ایران اسلامی .



برای حضور در این خلوتکده تنها باید با خودت صاف شوی چون اینجا همه ی "من" ها می شکند . اینجا بوی حاج همت های با صفای جبهه ها بیشتر به مشام می رسد. اینجا ساعت ها، نیمه شب از حرکت باز می ایستد . اینجا مسجد ارک است قلب تپنده تهران در این شب های پر برکت .

۱۳۹۱/۵/۴

اخبار مرتبط
نظرات کاربران
نام :
پست الکترونیک:
نظر شما:
کد امنیتی:
 

آخرین اخبار...