نسخه چاپی

عذرخواهی ژاپن از كره بابت آزار زنان

ژاپن پس از مقاومت های بسیار بابت آزار زنان كره جنوبی در طول جنگ جهانی دوم رسماً از این كشور عذرخواهی كرد.

به گزارش نما ، مهر به نقل از اسپوتنیک نوشت: دولت ژاپن امروز به دلیل برده داری جنسی از زنان کره جنوبی در طول جنگ جهانی دوم رسماً از این کشور عذرخواهی کرد.

بر این اساس، دولت ژاپن اعلام کرد که حاضر است به قربانیان ناشی از حوادث مذکور غرامتی معادل یک میلیارد ین (۳.۸ میلیون دلار) پرداخت کند.

گفتنی است، «فومیو کیشیدا» وزیر امور خارجه ژاپن یکشنبه هفته جاری با سفر به «سئول» پایتخت کره جنوبی درباره مسائل مرتبط با جنگ جهانی دوم با همتای کره ای خود گفتگو کرد.

«آکیهیتو» امپراتور ۸۱ ساله ژاپن 24 مرداد به مناسبت پایان جنگ جهانی دوم، از درگیری های مهلک آن عمیقاً ابراز ندامت کرده و گفته بود: با تفکر بر گذشته مان، احساس ندامت عمیق را در زمینه جنگ جهانی دوم ابراز و امیدوارم آلام جنگ هرگز دوباره تکرار نشود. من به همراه مردم کشورم به تمامی کسانی که در این جنگ چه در میدان نبرد و چه در مکان های مربوطه دیگر جان خود را از دست داده اند ادای احترام می کنیم و برای برقراری صلح جهانی ادامه توسعه کشورمان دعا می کنیم.

«شینزو آبه» نخست وزیر ژاپن نیز 23 مرداد ماه به مناسبت هفتادمین سالگرد اتمام جنگ جهانی دوم «منتهای اندوه» خود را اعلام، اما گفته بود که نسل های آینده نباید مجبور باشند تا برای اشتباهات گذشتگان عذرخواهی کنند. وی همچنین از بیان واژه «عذرخواهی» خودداری کرده بود.

این در حالیست که شبکه خبری اِن کی اِچ در ۱۹ مرداد ماه اعلام کرده بود که تمامی چشم ها به سخنرانی «شینزو آبه» نخست وزیر ژاپن دوخته شده است که قرار است در هفتادمین سالگرد پایان جنگ جهانی دوم سخنرانی کند.

بر اساس اعلام این شبکه خبری، آبه قرار بود در بیانیه خود از کلماتی مانند «عذرخواهی» و «تجاوز» استفاده نماید.

۱۳۹۴/۱۰/۷

اخبار مرتبط
نظرات کاربران
نام :
پست الکترونیک:
نظر شما:
کد امنیتی:
 

آخرین اخبار...