نسخه چاپی

نصیحت امام(ره) به ولایتی

مشاور رئیس مجلس در امور بین‌الملل گفت: اگر مقام معظم رهبری مانع تصویب طرح سه فوریتی برخی مجلس ششمی‌ها نمی‌شدند، امروز مجبور بودیم محرمانه‌ترین اطلاعات هسته‌ای كشور را با دست خودمان در اختیار دشمنان قرار دهیم.

حسین شیخ‌الاسلام در خصوص انتقاد مقام معظم رهبری از تیم مذاکره‌کننده هسته‌ای دولت اصلاحات به فارس گفت: انتقاد مقام معظم رهبری مجموعه اصلاح‌طلبان را در بر می‌گیرد که در بحث هسته‌ای تفکر مشترکی را پیگیری می‌کردند.

وی افزود: در مجلس ششم جمعی از نمایندگان طرحی سه فوریتی برای پذیرش پروتکل الحاقی ارائه کردند که مقام معظم رهبری شخصا مانع تصویب آن شدند و حتی از اجرای داوطلبانه پروتکل به بهانه رفع سوءظن دشمن هم گلایه کردند.

نماینده مجلس هفتم گفت: انتقاد مقام معظم رهبری از وادادگی در برابر غرب، فقط به دولت گذشته بر نمی‌گردد بلکه در مجلس اصلاحات هم برخی نمایندگان به بهانه‌های واهی طوری رفتار می‌کردند که دل غربی‌ها را به دست آوردند.

شیخ‌الاسلام افزود: در آن ایام برخی با این بهانه که نبایستی زمینه تهاجم غرب به کشور را فراهم کنیم و از خود سرسختی نشان دهیم به ادبیات آلوده و تملق ‌آمیز نسبت به غرب و فرهنگ غربی روی آورده بودند.

وی ادامه داد: نتیجه این کار آنها توسعه رویکرد تهاجمی غرب بود که وقتی می‌دید ما ضعیف عمل می‌کنیم، بیشتر توهین و تحقیر می‌کرد تا جایی که جرج بوش که مجسمه شرارت بود، ما را "محور شرارت" خواند!

این کارشناس مسائل بین‌الملل در بیان خاطره‌ای از وزیر اسبق امور خارجه، گفت: یک‌بار حضرت امام (ره) آقای ولایتی را نصیحت می‌کرد که وقتی با دشمن مواجه شدی و او یک گام پیش نهاد، تو هم یک پایت را روی پای او قرار بده و اخمت را گره کن و آنقدر به او خیره شو تا خجالت بکشد و عقب برود؛ امام سپس فرمودند وقتی دشمن پا پس کشید و تو پا جای پای او گذاشتی آنوقت یک گام دیگر به جلو بردار و همینطور ادامه بده تا او کاملا عقب برود.

شیخ‌الاسلام افزود: هر قدر همراهان رهبری جامعه و مردم، او را یاری کنند به همان اندازه هم او می‌تواند اهداف خود را با قاطعیت پیش ببرد اما همراهی ضعیف موجب کندی در حرکت رو به جلو می‌شود.

وی با بیان اینکه در طول تاریخ اینگونه بوده و رفتار ساده‌لوحانه یاران امام علی (ع) و امام حسن (ع)، موجب تنهایی آن حضرات شد، ادامه داد: یک بار مایک والاس مجری برنامه "60 دقیقه" شبکه CBS آمریکا در پاریس از امام پرسید اگر مردم شما را پشتیبانی نکنند، چه خواهید کرد که امام پاسخ داد اگر ملت همراهی نکند، کاری نمی‌توان انجام داد و حقیقتا ایشان همواره بعد از خدا متکی به اراده مردم بودند.

مشاور رئیس مجلس در امور بین‌الملل گفت: در دوران اصلاحات جو خاصی حاکم شده بود که مغایر تفکر مقاومتی بود و آلودگی برخی مسئولان به ادبیات تملق آمیز در برابر غرب، چالش آفرین بود.

شیخ‌الاسلام با بیان اینکه امام حسین (ع) با در خطر دیدن اصل اسلام با یاران خاصه‌شان در برابر سپاه کفر ایستادند و حماسه عاشورا را رقم زدند، افزود: وقتی مقام معظم رهبری اصل نظام و کشور را در خطر دیدند، وارد میدان شده و اجازه ندادند پروتکل الحاقی امضاء شود.

وی ادامه داد: اگر تدبیر رهبری نبود و پروتکل الحاقی امضاء می‌شد، مجبور بودیم درهای مراکز هسته‌ای خود را در برابر بازرسان آژانس باز کنیم تا هر وقت اراده کردند از آنها بازرسی کنند و در واقع با این کار، اطلاعات محرمانه خود را دو دستی تقدیم دشمن می‌کردیم.

این کارشناس مسائل بین‌الملل در بخش پایانی گفت‌وگو با فارس اظهار داشت: اساسا غرب دنبال حل چالش‌های خود با ما نیست و مسأله هسته‌ای یک بهانه است بلکه مسأله آنها اسلام و نفوذ معنوی انقلاب اسلامی است.

شیخ‌الاسلام تصریح کرد: مقام معظم رهبری تاکید فرمودند تولید سلاح هسته‌ای حماقت، نگهداری آن پر هزینه و استفاده از آن حرام است ولی غربی‌ها از بهانه‌تراشی‌های خود قصد تضعیف اسلام و جمهوری اسلامی را دارند.

۱۳۹۱/۵/۴

اخبار مرتبط
نظرات کاربران
نام :
پست الکترونیک:
نظر شما:
کد امنیتی:
 

آخرین اخبار...