نسخه چاپی

سخنگوی ائتلاف ضد داعش: بعد از آزادی رمادی نوبت موصل است

سخنگوی ائتلاف تحت رهبری آمریكا علیه داعش ضمن تاكید بر اینكه این ائتلاف قادر به نابودی داعش است، گفت: نیروهای عراقی با حمایت ائتلاف به پیشروی‌های خود به سمت رود فرات ادامه می‌دهند تا بتوانند عملیات موصل را آغاز كنند.

به گزارش نما به نقل ازایسنا، استیو وارن، سخنگوی "ائتلاف ضد داعش" در مصاحبه با شبکه خبری اسکای نیوز عربی گفت: ما پس از خنثی کردن بمب‌ها و تله‌های انفجاری که داعش در شهر رمادی عراق کار گذاشته بود برای پاکسازی کامل و مطمئن شدن از خالی بودن این شهر از داعشی‌ها تلاش خواهیم کرد.

وی ضمن تاکید بر اینکه طرحی برای بازسازی رمادی و بازگرداندن ساکنان به شهر وجود دارد، گفت: نیروهای عراقی با حمایت ائتلاف ضد داعش به پیشروی خود به سمت رود فرات ادامه می‌دهند تا بتوانند عملیات موصل را آغاز کنند.

وارن ضمن اشاره به اینکه از مه گذشته در جریان عملیات رمادی بیش از 100 فرمانده داعشی کشته شده‌اند، گفت: کشتن فرماندهان و رهبران داعش کمک می‌کند تا سریع‌تر این گروه را شکست دهیم.

این سرهنگ آمریکایی گفت: جنگ موصل بسیار سخت خواهد بود چراکه دومین شهر بزرگ عراق محسوب می‌شود و داعشی‌های زیادی نیز به دنبال فرار از رمادی به موصل رفته‌اند با این حال ائتلاف قادر به نابودی آن‌هاست.

وارن گفت: تعداد اعضای داعش در مرکز شهر رمادی در زمان ورود نیروهای عراقی بین 250 تا 350 تن بود. دشوار است که بگوییم تعداد کل نیروهای داعش در رمادی چند نیرو بود اما تعدادشان از 1000 تن تجاوز نمی‌کرد. صد تن از آن‌ها طی چند روز گذشته در عملیات ائتلاف کشته شدند.

اوایل هفته جاری نیروهای عراقی موفق شدند پس از عملیاتی سخت شهر رمادی، مرکز استان الانبار را که بزرگترین استان عراق محسوب می‌شود از چنگال داعش آزاد کنند.

۱۳۹۴/۱۰/۹

اخبار مرتبط
نظرات کاربران
نام :
پست الکترونیک:
نظر شما:
کد امنیتی:
 

آخرین اخبار...