نسخه چاپی

معرفی غذاهای تقویت كننده مغز

یك كارشناس طب سنتی غذاهای تقویت كننده مغز را معرفی كرد.

به گزارش نما به نقل از تسنیم, سید جواد علوی درباره تغذیه مغز اظهار داشت: مکتب طب سنتی ایران یکی از غنی‌ترین شاخه‌های طب مکمل و جایگزین است و به عنوان یک مکتب کامل، پویا، علمی و با مبانی فکری آزموده شده شناخته می‌شود.

به گفته وی در بحث حفظ الصحه یا همان پیشگیری - 6 اصل ضروری برای زندگی تحت عنوان "سته ضروریه" بیان می‌شود که یکی از این 6 اصل تدبیر خوردنی‌ها و نوشیدنی‌ها یا همان تغذیه است.

این کارشناس طب سنتی ادامه داد: در این مکتب دستورات تغذیه‌ای به موازات دستورات دارویی بیان شده است. از دیدگاه حکمای طب سنتی ایران برای اعضای بدن در یک نوع از تقسیم بندی‌ها در دو دسته بزرگ رئیسه و غیر رئیسه قرار می‌گیرند که در بین این دو دسته، اعضای رئیسه نقش اصلی در حیات انسان دارند.

علوی اضافه کرد: مغز به عنوان یکی از اعضای رئیسه بدن شناخته می‌شود، لذا تغذیه مناسب بر تقویت عملکرد این عضو و بالطبع کل بدن تأثیر به سزایی خواهد داشت.

وی گفت: از دیدگاه طب سنتی علاوه بر دستورات کلی که برای سلامت جسم و روان وجود دارد برای حفظ و افزایش سطح سلامتی اعضای مهم بدن نیز دستورات خاصی داده شده است که از آن جمله می‌توان به توصیه به مصرف غذاها و نوشیدنی‌های معطر لطیف مانند مرغ پخته شده با نخود و خوشبو کرده با زعفران، گلاب، دارچین، میخک و استفاده از تنقلاتی مانند مغز بادام، فندق، مویز، انجیر، پسته و ... اشاره کرد.

این کارشناس طب سنتی افزود: از آن جایی که غذاهای مناسب ماده اولیه برای تولید خون صالح هستند و تولید خون مناسب نقش بسیار مهمی در تقویت قوا و طبیعت دارد و با توجه به این که غذا بر طبق نظر حکما قبل از سایر مواد به اندام ها می‌رسد و زودتر از دارو جذب خواهد شد.

۱۳۹۴/۱۰/۹

نظرات کاربران
نام :
پست الکترونیک:
نظر شما:
کد امنیتی:
 

آخرین اخبار...