نسخه چاپی

تماس‌تلفنی روحانی با رئیس‌جمهور نیجریه

رئیس‌جمهور نیجریه در پاسخ به تماس تلفنی همتای ایرانی خود به وی اطمینان داده كه حادثه زاریا و كشته شدن شیعیان این كشور، مورد بررسی و تحقیق قرار خواهد گرفت.

به گزارش نما به نقل از فارس، چند هفته پس از حادثه حمله ارتش نیجریه به حسینیه شیعیان نیجریه در شهر زاریا و کشته شدن تعداد نامعلومی از شیعیان این کشور و دستگیری شیخ زکزاکی، رهبر شیعیان نیجریه، رئیس‌جمهور این کشور آفریقایی از تماس تلفنی «حسن روحانی» رئیس‌جمهور با خوش خبر داده است.

بر اساس اعلام دولت نیجریه، «محمد بوهاری» گفته که رئیس جمهور ایران درباره حمله ارتش به شیعیان نیجریه با وی صحبت کرده و بوهاری در پاسخ گفته که «کشورم نظام تحقیق خود را دارد.»

شیعیان نیجریه در نخستین روز از ماه ربیع‌الاول که ماه قمری تولد پیامبر اسلام است، در حسینیه شهر زاریا گرد هم آمده بودند تا مراسم جشنی برپاکنند ولی ارتش آمد و با به رگبار بستن آنها، تعداد نامعومی از آنان را کشت.

شیخ «ابراهیم زکزاکی» رهبر شیعیان نیجریه هم در این حادثه در برابر گلوله قرار گرفت و تصاویری از رفتار نامناسب نظامیان با وی در شبکه‌های اجتماعی منتشر شد؛ هنوز خبری قطعی از وضعیت سلامتی شیخ زکزاکی در دست نیست.

حضرت آیت‌الله خامنه‌ای رهبر معظم انقلاب دیروز در دیدار جمعی از مسئولان نظام و میهمانان کنفرانس وحدت اسلامی گفته بودند: «در نیجریه چرا [برای‌] آن شیخ مصلحِ تقریبیِ مؤمن این‌جور فاجعه‌آفرینی می‌کنند و حدود هزار نفر از مردم دوروبر او را به قتل میرسانند و شش فرزند او را در دو سال به شهادت میرسانند؟ چرا دنیای اسلام در مقابل این فجایع ساکت میماند؟»

۱۳۹۴/۱۰/۱۰

اخبار مرتبط
نظرات کاربران
نام :
پست الکترونیک:
نظر شما:
کد امنیتی:
 

آخرین اخبار...