نسخه چاپی

ماهواره ها سبك زندگی را تغییر می دهند

یك استاد جامعه شناس ، ماهواره ها را به عنوان عوامل تغییر دهنده سبك و نحوه نگرش زندگی افراد، دارای تاثیر گذاری بسیار بالایی دانست.

به گزارش ایرنا، 'محمد سجادزاده' شامگاه چهارشنبه در جمع دانشجویان شركت كننده در طرح ضیافت دانشگاه كاشان و در تالار علامه فیض این دانشگاه اظهار داشت: در جهان معاصر نحوه مقابله با ارزش ها از سوی دشمنان تغییر كرده است.

وی افزود:عرصه جنگهای نظامی و لشكركشی ها جای خود را به گستره رسانه هایی داده كه تاثیر گذارترین آنها در جهان، زیر نظر سرویس های سازمان های امنیتی آمریكا، انگلیس و وابستگان به آنها فعالیت می كنند.

این جامعه شناس با اشاره به فعالیت بیش از ۱۸ هزار شبكه ماهواره ای در جهان و پنج هزار شبكه در ایران كه دو هزار و ۷۰۰ شبكه آن بصورت باز یا كد نشده در اختیار كاربران قرار دارد، تاكید كرد: مهم ترین تاثیر این شبكه ها القای نحوه سبك زندگی و تغییر الگوهای ارزشی ملت هاست.

سجادزاده تصریح كرد: دشمنان انقلاب اسلامی فهمیده اند كه رویارویی مستقیم با ملتی مانند ایران، نتیجه ای ندارد؛ پس با ساختن مستندهایی مانند 'روزی روزگاری ایران' توسط عده ای جاسوس در لباس خبرنگار، به صراحت اعلام كرده اند كه اگر با ایران مقابله كنیم، ماجرای حضرت امام حسین (ع) تكرار می شود.

وی افزود:آنها در نتیجه این باور، به تغییر رویكرد خود دست زده و سعی دارند الگوی غیرت حسینی و شجاعت و فداكاری زینبی را از جوان ها جدا كرده و از این طریق به اهداف خود برسند.

این استاد جامعه شناسی با بیان اینكه آنها با فریب افكار عمومی، حقوق بشر دولایه ای را نیز ارایه می كنند، تاكید كرد: دولت ایالات متحده و برخی از كشورهای اروپایی در بحرین، افغانستان و برخی از كشورهای مسلمان حقوق بشر را به اشكال مختلف نقض می كنند و هر جا كه منافع آنها در میان باشد، برای حقوق بشر نوحه سرایی می كنند.

سجادزاده نحوه برخورد كشورها، ملت ها و مسوولان را با این رویه با اهمیت دانست و گفت:‌ بایستی به دور از رویكرد افراطی و تفریطی به ماهواره، با هوشیاری و بصورت گزینشی به این ابزار قدرتمند رسانه ای توجه كرد.

وی بیان كرد: خانواده های مسلمان ایرانی بایستی توجه داشته باشند كه ۶۳ شبكه ایرانی ماهواره با چه هدفی الگوی خانوادگی غربی را برای آنها به نمایش گذارده و بی بند و باری، تسامح در رفتار جنسی و مسایل انحرافی را القا می كنند.

این استاد دانشگاه های تهران تاكید كرد: متاسفانه الگوگیری خانواده ها و جوانان در این زمینه علط بوده و موجب افزایش آمار طلاق، مصرف گرایی و تغییر نحوه پوشش و برخورد در میان خانوده های ایرانی شده است.

سجاد زاده، افزود: بهترین راه مقابله با این جریان، هوشیاری و بصیرانه نگاه كردن به مقوله ماهواه است؛ به طوری كه تنها گیرنده نبوده و منفعلانه تاثیرات را نپذیریم.

یكهزار و ۲۰۰ دانشجو در طرح ضیافت ماه رمضان در دانشگاه كاشان شركت كرده اند.

۱۳۹۱/۵/۴

اخبار مرتبط
نظرات کاربران
نام :
پست الکترونیک:
نظر شما:
کد امنیتی:
 

آخرین اخبار...