نسخه چاپی

خسرو حیدری در گفت و گو با نما:

استقلال امسال بوی قهرمانی می‌دهد

عکس خبري -استقلال امسال بوي قهرماني مي‌دهد

استقلال باید بدانند ما تا اینجای لیگ برتر خیلی تلاش كرده‌ایم و این یك ماراتن بلندمدت است و قطعا ارزش زیادی برای ما دارد. اگر قرار باشد ما لیگ را رها كنیم و روی جام حذفی حساب كنیم هر دو جام را از دست می‌دهیم و این مسئله فكر خوبی نیست.

گفتگو: علیرضاحاجی میرزابابا- خسروحیدری یکی از عوامل اصلی موفقیت استقلال در بازی‌های اخیر و به‌خصوص بازی حساس مرحله نهایی جام حذفی مقابل تراکتورسازی در تبریز بوده است. اوبه‌عنوان یکی از باتجربه‌های استقلال نقشی غیرقابل انکار در رسیدن تیمش به فینال رقابت‌های جام حذفی فوتبال ایفا کرد هرچند به‌دلیل محرومیت نمی تواند در فینال خرمشهر حضور داشته باشد. هافبک ملی‌پوش استقلال این روزها منتقدان زیادی دارد که فکر می کنند خسرو تمام شده است، اما بازی خوب او در استقلال چیز دیگری را نشان می دهد.


 بعد از بازی با تراکتورسازی گویا دچار مشکل شدی و در حال حاضر فیزیوتراپی می کنی؟

در بازی با تراکتورسازی کمی اذیت شدم ولی چند روزی نزد دکتر نوروزی رفتم و زیر نظر او شرایط بهتری پیدا کردم و خوشبختانه می‌توانم با تیم تمرین کنم و چند روزی می شود که در محل تمرین استقلال حضور داشتم و مشکلی برای بازی های بعدی ندارم.
 
 در فینال جام حذفی حضور نداری، این موضوع شرایط را برای استقلال سخت نمی کند؟
 ما تیم خوبی داریم. در یک زمان‌هایی یکسری از بازیکنان در استقلال نبودند ولی تیم نتیجه گرفت. مطمئنا تا زمان بازی فینال جام حذفی شرایط عوض می‌شود و می‌توانیم روی این جام حساب کنیم اما حرف من چیز دیگری است. باید پرونده جام حذفی را کلا بسته شده بدانیم و با خیال راحت به لیگ برتر فکر کنیم. ما ابتدا باید روی لیگ حساب کنیم بعد به فکر جام حذفی باشیم.بازیکنان
 
 اما جام حذفی هم ارزش زیادی دارد، اینکه بگویید جام حذفی را فعلا رها کنید تا بعد فکر خوبی نیست؟

استقلال باید بدانند ما تا اینجای لیگ برتر خیلی تلاش کرده‌ایم و این یک ماراتن بلندمدت است و قطعا ارزش زیادی برای ما دارد. اگر قرار باشد ما لیگ را رها کنیم و روی جام حذفی حساب کنیم هر دو جام را از دست می‌دهیم و این مسئله فکر خوبی نیست.

 مظلومی توانسته تمام حاشیه های استقلال را مدیریت کند؟
 رفتار مظلومی فوق‌العاده است. بارها شده ما بازی را نبردیم اما او به ما گفته تقصیر من است و چیزی دست شما نیست. او همیشه می‌گوید برد برای خودتان و باخت برای من. انصافا با این حرف او خیلی روحیه می‌گیریم و روی خود من خیلی تأثیرگذار است. شاید مظلومی در رختکن از کسی هم گلایه کند ولی هیچ وقت در رسانه‌ها بازیکنی را خراب نمی‌کند.


پرسپولیس می تواند در نیم فصل دوم خطری برای قهرمان شدن استقلال در لیگ محسوب شود؟

ما پیش‌بینی می‌کردیم که پرسپولیس با برانکو خیلی بهتر شود و بالا بیاید. قبول دارم که پرسپولیس می‌تواند یکی از رقیب‌های جدی ما باشد و البته نباید از ذوب آهن، تراکتورسازی و استقلال خوزستان هم غافل شویم. در نیم‌فصل دوم تیم‌ها سخت امتیاز می‌دهند و با توجه به تعطیلاتی که تیم ها خواهند داشت در این زمان روی نقطه ضعف های خود کارمی کنند و این باعث می شود، نیم فصل دوم لیگ جذاب تر شود.
 
با وجود فینالیست شدن آبی پوشان پایتخت در جام حذفی و مدعی اصلی قهرمانی بودن باز هم سکوها مثل سالهای قبل پرهیجان نیست؟

از هواداران استقلال درخواستی دارم. آنها بیشتر به ورزشگاه بیایند و حضورشان را پررنگ‌تر کنند. استقلال دیگر فینالیست جام حذفی شده و در لیگ هم جزء دو تیم اول است. قبول دارم که شرایط برای حضور آنها در ورزشگاه‌ها سخت شده و گرانی بلیت و خیلی مسائل دیگر در رفت و آمد آنها تأثیرگذار است ولی ما به تشویق‌های آنها دلگرم هستیم و وقتی وارد استادیوم می‌شویم چشم‌مان روی سکوها است.


 استقلالی ها هم به فشردگی مسابقات اعتراضی دارند؟

واقعا نمی‌دانم چه بگویم. فکر می‌کنم فقط در انگلستان مسابقات اینگونه برگزار می‌شود که تیم‌ها 4 روز 4 روز بازی کنند. ما امروز بازی می‌کنیم و پروازهایمان چند ساعت تأخیر دارد و تازه صبح به منزل می‌رسیم. آن روز را از دست می‌دهیم و دوباره سه روز بعد در اردو هستیم که فکر می‌کنم اینگونه بازی کردن اصلا حرفه‌ای نیست. اوج این مسئله هم بازی با سیاه‌جامگان و ملوان بود که عملا سه روز برای یک مسابقه فاصله داشتیم.
 
این فشردگی چه لطمه ای به تیم ها می زند؟

ما کلی مصدوم داریم و همین الان که با شما صحبت می‌کنم رحمتی آسیب دیده و خود طالب‌لو هم مشکل داشت. در این بین یعقوب کریمی و میثم مجیدی هم مصدوم بودند و دکتر نوروزی خیلی تلاش می کند که مصدومان را به شرایط مسابقه برساند. باور کنید شانس می‌آوریم مصدوم نمی‌شویم و ان‌شاءالله مصدوم دیگری نداشته باشیم چون اگر خدای ناکرده این اتفاق بیفتد بازیکنی نداریم که به درون زمین بفرستیم!

قول قهرمانی به هواداران می دهید؟

 استقلال امسال بوی قهرمانی می‌دهد. فقط بچه‌ها، مخصوصا بازیکن‌هایی که امسال به جمع ما اضافه شده‌اند، باید این را بدانند که نباید هیچ تیمی را دست کم بگیریم. ما باید در زمین از جانمان مایه بگذاریم تا هواداران از ما راضی باشند. امیدوارم سومین قهرمانی‌ام را با استقلال در لیگ برتر به دست بیاورم.

۱۳۹۴/۱۰/۱۰

اخبار مرتبط
نظرات کاربران
نام :
پست الکترونیک:
نظر شما:
کد امنیتی:
 

آخرین اخبار...