نسخه چاپی

آمادگی وزارت كشور برای حل مشكل پسماند

معاون عمران و توسعه امورشهری و روستایی وزارت كشور گفت: با ارزیابی‌ها و بازدیدهای میدانی انجام شده و گزارش‌های رسیده، پروژه‌های عمرانی استان گیلان رو به پیشرفت است.

به گزارش نما به نقل از ایسنا، هوشنگ خندان‌دل در نشست با شهرداران استان گیلان گفت: طی دو سال گذشته علاوه بر پیشرفت‌های خوبی که در بخش‌های عمرانی در این استان شاهد هستیم زمینه حل و فصل بسیاری از مشکلات عمرانی و شهری استان با پیگیری‌های مجدانه استاندار گیلان و انسجام مشهودی که بین مدیران استان به وجود آمده، فراهم شده است.

وی افزود : استاندار گیلان توانسته است افرادی را که عشق خدمت به مردم و استان را دارند را جمع کرده است و همدلی خوبی را شاهد هستیم.

خندان‌دل با تاکید بر لزوم توجه به مدیریت شهری تصریح کرد: توجه به مدیریت شهری نه تنها در وزارت کشور بلکه در دولت جزو موضوعات جدی بوده است؛ از این‌رو یک کمیسیون خاص برای مسائل شهرداری‌ها بوجود آمده است.

وی لایحه مدیریت شهری، درآمدهای پایدار در شهرداری، اصلاح انتخابات شوراهای اسلامی و انتخابات شهرداران را از موضوعات این کمیسیون عنوان و تصریح کرد: در پیش‌نویس برنامه توسعه ششم موفق شدیم بخش اعظمی از مسائل شهری را در لایحه برنامه درج کنیم.

خندان‌دل تصریح کرد: چشم‌انداز خوبی برای حل مشکلات شهری و شهرداری‌ها پیش‌بینی شده است.

وی با اشاره به ورود گردشگر و مسافر به استان‌های شمالی،خاطرنشان کرد: باید در سیاست‌های خودمان نقش ویژه‌ای‌ را برای استان‌های شمالی تعریف کنیم؛ در همین راستا، برای کمک به شهرداری‌های این استان‌ها موضوعاتی مربوط به ماشین‌آلات حمل زباله، آتش‌نشانی و کمک به شهرداری‌ها را مورد توجه ویژه قرار می‌دهیم.

وی با بیان اینکه به دلیل عدم تناسب توزیع اعتبارات شاهد شکل‌گیری مهاجرت شهرهای کوچک به بزرگ هستیم، تصریح کرد: بخشی از سیاست‌های جدید در نظر گرفته شده مربوط به توزیع نامناسب و ناعادلانه پول است.

خندان دل بودجه شهرداری‌های کشور را 55 هزار میلیارد تومان عنوان کرد و گفت: وزارت کشور با مجوز مجلس شورای اسلامی در توزیع عادلانه این منابع مالی گام برداشته است و اگرچه همه مشکلات از این طریق حل نمی شود؛ اما در کاهش آن تاثیرگذار خواهد بود.

وی درباره حل مشکل پسماند گفت: ما آمادگی داریم طی ماه‌های آینده امسال و سال آینده مشکل پسماند را حل کنیم.

معاون عمران و توسعه امورشهری و روستایی وزارت کشور گفت: موضوعات مربوط به پسماند در استان گیلان را در تفاهم‌نامه سه جانبه‌ای بین شهرداری، استانداری و وزارت کشور حل می‌کنیم.

وی با اشاره به تولید برق از باقیمانده‌های زباله در دنیا از سرمایه‌گذاران خواست تا در استان‌های شمالی مازندران و گیلان در این امر سرمایه‌گذاری کنند و ادامه داد: از این پروژه‌ها حمایت کرده و کاری می کنیم که سرمایه‌گذاران از سرمایه‌گذاریشان سود ببرند.

به گزارش ایسنا،معاون عمران و توسعه امورشهری و روستایی وزارت کشور در سفر یکروزه اش به گیلان از چند پروژه عمرانی کارخانه‌های کمپوست در بندرانزلی،رشت،مرکز دفن زباله تالش و منطقه پیشنهادی ساخت کارخانه کمپوست در جوکندان تالش بازدید کرد.

۱۳۹۴/۱۰/۱۰

اخبار مرتبط
نظرات کاربران
نام :
پست الکترونیک:
نظر شما:
کد امنیتی:
 

آخرین اخبار...