نسخه چاپی

توقع مردم از بخش سلامت بالا رفته است

رئیس انجمن متخصصین پوست ایران گفت: بیماری های پوستی برخلاف سایر رشته ها به گونه ای است كه آلام و دردهای فرد بیمار علاوه بر خود به دیگران هم منتقل می شود.

به گزارش نما به نقل از مهر، دکتر محمد علي نيلفروش زاده در مراسم افتتاحیه پانزدهمین کنگره انجمن متخصصین پوست ایران که در هتل المپیک تهران برگزار می شود، اظهار کرد: خوشبختانه در دولت یازدهم سهم ویژه ای از بودجه کشور به بحث سلامت در کشور اختصاص یافته که منجر به ارتقا کمی و کیفی رسیدگی به درمان و سطح سلامت مردم شد.

وی افزود: در حال حاضر سطح توقع مردم از بخش سلامت بالا رفته و ما امیدواریم ادامه مسیر با حمایت پزشکان کشور و انجمن های مختلف با موفقیت پیش برود.

نیلفروش زاده با اعلام آمادگی خود و جامعه درماتولوژی کشور جهت اجرای هرچه بهتر طرح تحول سلامت گفت: ما پتانسیل قوی در جامعه درماتولوژی داریم که می توانی علاوه برحل مشکلات خود در حل مشکلات سایر حوزه های درمانی، سیاست گذاری ها و... نیز کمک به سزایی داشته باشیم.

وی ادامه داد: در حال حاضر متخصین جوان این رشته با کمترین حقوق در مقایسه با سایر رشته ها در کل کشور مشغول به فعالیت هستند. بیماری های پوستی برخلاف سایر رشته ها به گونه ای است که آلام و دردهای فرد بیمار علاوه بر خود به دیگران هم منتقل می شود به عنوان مثال بیماران AB از جمله بیماران پوستی از جمله بیماری هایی است که فرد و جامعه را متاثر می کند که این موضوع نشان از نقش موثر این رشته در جامعه دارد.

رئیس انجمن متخصصین پوست ایران اظهار کرد: متاسفانه هفته گذشته در کمیسیون طرح و لوایح نظام پزشکی با تغییر آیین نامه تابلو و سرنسخه، خواست جامعه درماتولوژی مبنی بر حق آگاهی داشتن مردم از مدرک تحصیلی ارائه دهنده خدمت نادیده گرفته شد. بی شک این اقدام عقب گرد و تهدیدی برای سلامت جامعه است.

در این مراسم نفرات برتر پذیرفته شده در آزمون تخصص پوست و جمعی از سخنرانان کنگره و پیشکسوتان رشته پوست مورد تجلیل قرار گرفتند.

این همایش تا جمعه ۱۱ دی ماه جاری در محل هتل المپیک تهران ادامه دارد.

۱۳۹۴/۱۰/۱۰

اخبار مرتبط
نظرات کاربران
نام :
پست الکترونیک:
نظر شما:
کد امنیتی:
 

آخرین اخبار...