نسخه چاپی

سجادی: برانكو عملكرد خوبی داشته

معاون توسعه ورزش قهرمانی و حرفه‌ای وزارت ورزش از عملكرد سرمربی پرسپولیس ابراز رضایت كرد و ایجاد تغییر در دو باشگاه سرخابی تا پایان فصل را رد كرد.

به گزارش نما ، معاون توسعه ورزش قهرمانی و حرفه‌ای وزارت ورزش از عملکرد سرمربی پرسپولیس ابراز رضایت کرد و ایجاد تغییر در دو باشگاه سرخابی تا پایان فصل را رد کرد.

سیدنصرالله سجادی درباره حضورش در پست‌های مختلف از سالیان گذشته تا کنون اظهار داشت: من خیلی زود و در 28 سالگی وارد کار اجرایی شدم و چون قطعا تجربه مدیریتی نداشتم، ممکن است خطایی نیز داشته باشم. در طول این سال‌ها همواره تلاش کردم که یاد بگیرم. در واقع هر فردی که اینگونه فکر کند درکار خود موفق می‌شود.

وی درباره مشکلاتی که در برخی از رشته‌ها در فاصله کم تا زمان المپیک وجود دارد، گفت: در سال93 و به ویژه در 6 ماهه دوم این سال تلاش کردیم که فدراسیون‌هایی را که می‌توانند سهمیه المپیک کسب کنند، بهتر حمایت کنیم و در سال 94 این حمایت را وسیع‌تر دیدیم. تا اینجا در حد منابعی که وجود داشته اولویت را در فدراسیون‌ها روی کسب سهمیه قرار داده‌ایم، البته هنوز فرصت کسب سهمیه المپیک تا خرداد ماه ادامه دارد و رشته‌هایی همچون فوتبال، والیبال، بسکتبال و برخی از ورزش‌های انفرادی در تلاش هستند که سهمیه کسب کنند. همه تلاش ما این است که تیم‌ها با آمادگی کامل در المپیک حضور داشته باشند.

معاون توسعه ورزش قهرمانی و حرفه‌ای وزارت ورزش و جوانان ادامه داد: سطح مسابقات المپیک از رقابت‌های جهانی بسیار بالاتر است و حضور در آن یک افتخار محسوب می‌شد، چند میلیون ورزشکار در سراسر دنیا تلاش می‌کنند که یکی از 10 هزار سهمیه المپیک را کسب کنند. ما هم در المپیک به جز دو دوره در سایر دوره‌ها حضور داشته‌ایم و توانسته‌ایم مدال‌آور باشیم که میانگین مدال‌آوری کاروان ایران 4.5 مدال بوده است. باید تلاش کنیم که ورزشکاران ما در المپیک خوب ظاهر شوند.

سجادی که در برنامه تلویزیونی ورزش و مردم حضور داشت، درباره پیش‌بینی وزیر ورزش مبنی بر کسب 6 مدال در المپیک 2016 گفت: مصاحبه وزیر ورزش را خواندم. ما در دوره قبلی 12 مدال کسب کردیم که البته آن یک کار استثنایی بود و کشتی فرنگی نیز نقش ویژه‌ای در آن داشت. به هر حال تکرار موفقیت المپیک لندن در ریو خیلی سخت است.

وی درباره سهم ناچیز ایران از کسب مدال در رشته‌های مدال‌آوری همچون دوومیدانی و ژیمناستیک عنوان کرد: باید ببینیم چقدر در این رشته‌ها سرمایه‌گذاری کرده‌ایم که مدال بگیریم. برای موفقیت در این ورزش‌ها باید زیرساخت لازم نیز وجود داشته باشد. برای مثال دوومیدانی 23 ماده دارد که هر کدام از آن با دیگری فرق دارد و بنابراین نیاز به کار در آنها دیده می‌شود. به هر حال اگر همه منابع را نیز به یک رشته ببریم باز هم برای آن کم است.

معاون توسعه ورزش قهرمانی و حرفه‌ای وزارت ورزش و جوانان تصریح کرد: ایجاد چنین تفکری برای این موفقیت باید بالاتر از یک رئیس فدراسیون شکل بگیرد. ما باید کار پایه‌ای انجام بدهیم و مدال‌آوری در این رشته‌ها نیازمند یک برنامه 8 تا 10 ساله است، البته ما بودجه محدودی داریم به طوری که برای 51 فدراسیون 80 میلیارد تومان بودجه وجود دارد که باید آن را مدیریت کنیم، ضمن اینکه خود فدراسیون‌ها نیز تلاش کردند امکاناتی را جذب کنند. به هر حال ما در بخش بودجه‌ای محدودیتی داریم که البته این محدودیت برای کل کشور است.

سجادی در مورد سرمایه‌گذاری روی رشته‌های پرمدال گفت: فعلا موفقیت در رشته‌های پرمدال نظیر ژیمناستیک به صورت تک مدال است ولی باید بستر مناسب برای مدال‌آوری این رشته‌ها فراهم شود تا آنچه انتظار داریم به وقوع بپیوندد.

وی با اشاره به عملکرد تیم ملی وزنه‌برداری ایران گفت: وزنه‌برداری اخیرا تغییر و تحولاتی داشته است. ما 5 سهمیه المپیک گرفتیم و این در حالی است که کشور روسیه به عنوان یک ابرقدرت 6 سهمیه کسب کرده که یکی از آنها دوپینگی بوده است. من فکر می‌کنم وزنه‌برداری در المپیک ریو عملکرد خوبی داشته باشد. ما نیز از این تیم حمایت‌های لازم را به عمل آورده‌ایم.

معاون توسعه ورزش قهرمانی و حرفه‌ای وزارت ورزش و جوانان در ادامه به مسئله دوپینگ اشاره کرد و گفت: ما از نیمه دوم سال 92 توجه خاصی به کنترل دوپینگ داشته‌ایم. علاوه بر کنترل مسائل آموزشی نیز مدنظر ما بوده است. ما تا این لحظه حدود 712 یا 716 نمونه دوپینگ گرفته‌ایم که در نوع خود بسیار زیاد است. خوشبختانه تعداد نمونه‌های مثبت ما بسیار کم است و قابل ذکر نیست. دلیل این مسئله نیز کنترل همه رشته‌ها به ویژه رشته‌های المپیکی است. ورزشکاران باید دقت لازم را در زمینه مصرف دارو داشته باشند چون آموزش‌های لازم به آنها و مربیان آنها داده شده است.

سجادی درباره سرپرستی کاروان ایران در المپیک 2016 ریو گفت: اختلافی در این مورد بین وزارت ورزش و کمیته ملی المپیک وجود ندارد. کمیته المپیک طبق وظیفه و اختیاراتش باید 18 ماه قبل از حضور در المپیک سرپرست کاروان را انتخاب کند و ما هم منتظر تصمیم آنها هستیم. اگر از ما مشورت بخواهند نیز قطعا با آنها همکاری خواهیم کرد. به هر حال سرپرست باید از نزدیک در کنار کار باشد تا بتواند امور مختلف مربوطه را انجام بدهد.

معاون توسعه ورزش قهرمانی و حرفه‌ای وزارت ورزش و جوانان در خصوص پرچمدار کاروان ایران در المپیک گفت: هنوز صحبت خاصی درباره انتخاب پرچمدار نشنیده‌ام البته زهرا نعمتی برای این کار پیشنهاد شده بود. به هر حال هنوز وقت برای انتخاب پرچمدار کاروان ایران وجود دارد و تا نزدیکی مسابقات نیز می‌توانیم این تصمیم را بگیریم.

سجادی درباره اهدای 300 سکه به قهرمان المپیک افزود: وزارت ورزش یک ماه قبل در جلسه شورای معاونان این تصمیم را گرفت. من پیش از برگزاری این جلسه با گودرزی وزیر ورزش مشورت کردم و این تعداد سکه را به عنوان پیشنهاد در شورای معاونان نیز مطرح کردیم که مورد قبول واقع شد.

وی در ادامه گفت: به ورزشکارانی که سهمیه المپیک بگیرند، 10 میلیون تومان از طرف کمیته ملی المپیک و ماهانه 2 میلیون تومان به عنوان پول توجیبی از طرف وزارت ورزش به شخص ورزشکار داده می‌شود. تشویق‌های دیگری هم مدنظر داریم که به آنها پرداخت خواهد شد.

معاون توسعه ورزش قهرمانی و حرفه‌ای وزارت ورزش و جوانان درباره وضعیت خصوصی‌سازی دو تیم استقلال و پرسپولیس گفت: در این مورد سازمان خصوصی‌سازی و مراجع بالاتر تصمیم‌گیرنده بودند. این دو تیم فعلا در اختیار وزارت ورزش هستند و ما تلاش کردیم تا حاشیه‌ها را از این تیم دور کنیم و به کار بپردازیم. من سیاسی بودن ترکیب هیئت مدیره‌های استقلال و پرسپولیس را رد می‌کنم. خوشبختانه هر دو تیم در شرایط خوبی قرار دارند و هیئت مدیره فعلی پرسپولیس توانسته بیشترین حامی مالی را (32 میلیارد تومان) جذب باشگاه کند. استقلال هم همین‌طور است. دو تیم مشکل مالی عمده‌ای ندارند و من صد درصد با تغییرات در این دو تیم تا آخر فصل مخالف هستم. به نظرم برانکو تا اینجا خوب کار کرده است.

سجادی در خصوص مشکلات مالی فدراسیون‌های المپیکی گفت: آن چیزی که ما پیش‌بینی کرده‌ایم را تاکنون پرداخت کرده‌ایم به طوری که فدراسیون‌های المپیکی تاکنون بیش از 80 درصد و حتی در برخی موارد 92 درصد از بودجه مورد نیاز را دریافت کرده‌اند و تا پایان سال نیز صد درصد بودجه تخصیص یافته را دریافت خواهند کرد. ضمن اینکه ما روز شنبه (فردا) به همه فدراسیون‌ها مبالغی را پرداخت می‌کنیم.

وی درباره برگزار نشدن اردوی تیم وزنه‌برداری و انتقاد این فدراسیون عنوان کرد: ما تعهدات خود را اجرایی کرده‌ایم. شاید تعهداتی وجود داشته که در سایر بخش‌ها اجرایی نشده که البته آن هم مسئله‌ای نیست و حل می‌شود. به هر حال روز شنبه خودم این مسئله را دنبال می‌کنم.

معاون توسعه ورزش قهرمانی و حرفه‌ای وزارت ورزش و جوانان درباره شانس حضور رشته‌های تیمی ایران در المپیک عنوان کرد: به نظرم اگر یکی از رشته‌های تیمی ایران از جمله والیبال، فوتبال، بسکتبال و هندبال راهی المپیک شود خیلی خوب است، چرا که فقط 15 تیم از 205 کشور می‌توانند در المپیک حضور داشته باشند. شانس حضور تیم والیبال ایران در ریو بالای 90 درصد است و پس از آن نیز فوتبال قرار دارد. در خصوص فوتبال باید بگویم که ما روز چهارشنبه، 400 میلیون تومان به تیم امید اختصاص دادیم.

سجادی ادامه داد: ما در ورزش‌های تیمی در آسیا حرف‌های زیادی برای گفتن طی سال‌های گذشته داشته‌ایم به طوری که والیبال 3 بار پیاپی قهرمان آسیا شده و هندبال نیز اخیرا در مسابقاتی که حضور داشت، فقط مقابل تیمی که منتخب دنیا بود شکست خورد. به هر حال کار در سطح جهان سخت‌تر از آسیا است اما این تلاش صورت می‌گیرد که بتوانیم در این مرحله نیز به موفقیت برسیم.

وی درباره شرایط تیم والیبال گفت: بالاخره شکست و پیروزی در ورزش وجود دارد و اتفاق خاصی در والیبال نیفتاده است. به نظرم کواچ در سطح والیبال ایران نبود و الان ترکیب خوبی در راس تیم ملی با حضور لوزانو و سیچلو وجود دارد.

معاون توسعه ورزش قهرمانی و حرفه‌ای وزارت ورزش و جوانان در مورد شایعاتی مبنی بر شرکت در انتخابات ریاست فدراسیون فوتبال گفت: چنین سوالی قبلا هم از من شد ولی من انگیزه این کار را ندارم و پاسخ من منفی است. اگر هم از من بخواهند که کاندیدای فدراسیون فوتبال شوم قطعا آن را قبول نخواهم کرد. من 34 سال پیش رئیس فدراسیون فوتبال بودم.

سجادی در مورد اهمیت ورزش همگانی افزود: ورزش تامین کننده سلامتی خانواده‌هاست و همه باید به آن بپردازند. خوشحالم تعداد کسانی که در حال حاضر ورزش می‌کنند نسبت به قبل رو به افزایش است و نگرش خانواده‌ها نسبت به این موضوع عوض شده است. اگر خانواده‌ها می‌خواهند فرزندان خود را حفظ کنند باید آنها را به ورزش تشویق کنند.

وی ادامه داد: در دولت فعلی اهمیت زیادی برای ورزش همگانی قائل شده‌اند و منابع زیادی به آن اختصاص یافته است. ولی ورزش همگانی از عهده تنها یک وزارتخانه خارج است و آموزش و پرورش و همچنین وزارت کار می‌توانند کمک قابل توجهی به وزارت ورزش در این زمینه باشند. دکتر شعبانی بهار نیز تعامل و توانایی مناسبی برای این کار دارد.

معاون وزیر ورزش و جوانان درباره فعالیت برخی انجمن‌های ورزشی در ایران گفت: فدراسیون‌های جهانی به تشکیلات داخلی فدراسیون‌های ما کاری ندارند. برای آنها صرفا این موضوع مهم است که ورزش‌های مربوط به آنها در ایران فعال باشد ولی به محل فعالیت آن کاری ندارند این نوع تصمیمات در داخل کشور گرفته می‌شود.

سجادی در خصوص موضوع استعدادیابی اظهار داشت: یکی ازمحورهای اصلی کار ما در وزارت ورزش استعدادیابی و تاکید بر آن است. پیش از این 7،8 فدراسیون بیشتر به این موضوع نمی‌پرداختند اما ما سعی کردیم این کار را ساماندهی کرده و توسعه بدهیم. در حال حاضر 28 فدراسیون به طور منظم در این خصوص برنامه دارند.

وی ادامه داد: ما 38 مرکز سنجش داریم و سعی کرده‌‌ایم که همه آنها را تجهیز کنیم. امسال هم اعتبار خوبی برای این بخش و همچنین برای استعدادیابی در نظر گرفته‌ایم. به آینده این 28 رشته امیدوارم که بتوانند نتایج خوبی را در 4 سال آینده کسب کنند.

معاون توسعه ورزش قهرمانی و حرفه‌ای وزارت ورزش و جوانان در بخش پایانی سخنان خود گفت: ما کمیته‌های ورزش‌های پایه و پرمدال را نیز راه‌اندازی کرده‌ایم که محور آن بر استعدادیابی است. همچنین آمایش سرزمینی صورت گرفته که تاکید در آن بخش بر روی اولویت‌های هر استان است. ما در حال حاضر اولویت‌های یک تا 10 هر استان در ورزش را شناسایی کرده‌ایم و تاکید ما بر روی رشته‌های اول تا چهارم هر استان می‌باشد.

۱۳۹۴/۱۰/۱۱

اخبار مرتبط
نظرات کاربران
نام :
پست الکترونیک:
نظر شما:
کد امنیتی:
 

آخرین اخبار...