نسخه چاپی

دولت در برجام پنهان‌كاری می‌كند

رئیس بنیاد پژوهش و دانشنامه انقلاب اسلامی گفت: این سازش‌كاران، در این دو سال به جز ذلت و سرشكستگی و تحقیر چه چیزی برای مردم آورده‌اند، آنچه با دیپلماسی لبخند و ذلت و سازش به دست آمده چیست، جز جری شدن دشمن، ركود، تورم و تحریم‌های جدید و تهدیدهای جدید.

به گزارش نما به نقل از فارس، رئیس بنیاد پژوهش و دانشنامه انقلاب اسلامی گفت: این سازش‌کاران، در این دو سال به جز ذلت و سرشکستگی و تحقیر چه چیزی برای مردم آورده‌اند، آنچه با دیپلماسی لبخند و ذلت و سازش به دست آمده چیست، جز جری شدن دشمن، رکود، تورم و تحریم‌های جدید و تهدیدهای جدید.

امشب مراسم بزرگداشت حماسه 9 دی با حضور امام جمعه اندیشه، مسئولین شهری و استانی و مردم انقلابی شهر جدید اندیشه در مسجد امام علی (ع) این شهر برگزار شد.

حجت‌الاسلام والمسلمین سیدحمید روحانی در این مراسم اظهار کرد: علمای اسلام به ویژه علمای مذهب تشیع در طول تاریخ به تأسی از سید و سرور شهیدان امام حسین (ع) با ستمکاران زمان خود مبارزه کرده‌اند، این مبارزات هنگامی اوج می‌گیرد که شاهان صفوی سعی می‌کنند مکتب تشیع را به تصوف تغییر شکل دهند.

وی بیان کرد: در زمان قاجار حرکت علمای تشیع از حالت بینابین مبارزه و همنشینی و نصیحت خارج شده و شکل قهری به خود می‌گیرد، میرزای شیرازی با حکم تحریم تنباکو مبارزه را به اوج خود می‌‌کشاند، قرارداد ننگین رویتر به شکست می‌انجامد.

رئیس بنیاد پژوهش و دانشنامه انقلاب اسلامی افزود: این مبارزات در دوران رضاخان به کمال اوج می‌رسد، این حرکت علمای تشیع در مقابل رضاخان به جایی می‌رسد که جهان‌خواران به این نتیجه می‌رسند که با وجود روحانیت تشیع نمی‌توانند مطامع خود را در ایران پیش ببرند بنابر این به شیوه‌های خاصی برای دور کردن مردم از علما و دین روی می‌آورند.

وی تصریح کرد: پیروی از این روند خود فروختگانی چنان استحاله می‌شوند که ایرانی و مسلمان بودن را ننگ به حساب می‌آورند و می‌گویند باید از فرق سر تا نوک انگشتان پا فرنگی شویم تا کشور ترقی کند تا مانند فرنگی‌ها آدم شویم، رزم‌آرا در مجلس می‌گوید ایرانی از ساختن آفتابه عاجز است، بنابر این سعی می‌کند از جانب جهان‌خواران این فکر را القا کنند که ایرانی عرضه ندارد و این هم در نتیجه مسلمان بودن و دین اسلام است.

روحانی خاطر نشان کرد: جهان‌خواران پس از شکست‌های مردم پس از نهضت مشروطیت القا می‌کنند که اگر کسی می‌خواهد مبارزه کند باید از آنها اجازه بگیرد، مصدق وقتی می‌خواست نفت را ملی کند از آمریکا کمک گرفت این در حالی بود که آیت‌الله کاشانی می‌گفت بین آمریکا و انگلیس فرقی نیست، می‌دانید که چگونه آمریکا همین مصدق را زیر پا له کرد.

وی گفت: در چنین حال و هوایی بود که امام راحل با اتکا به خدا و اسلام پا به عرصه مبارزه گذاشت و از کسی جز خدا و مردم ایران کمک نخواست و تمام معادلات جهان‌خواران را به هم ریخت، مستکبران نیز به حربه‌های مختلف سعی کردند جلوی نهضت امام را بگیرند از جمله حربه‌های آنان که نسبت به آیت الله کاشانی به کار گرفته بودند تهمت انگلیسی بودن به او زدند، امام را نیز در خرداد سال 42 متهم کردند که از بیگانگان پول گرفته است، امام با بصیرتی که مردم داشتند یک نفر هم این تهمت را باور نکرد و این حربه خنثی شد.

رئیس بنیاد پژوهش و دانشنامه انقلاب اسلامی اظهار کرد: دومین حربه مستکبرین حربه سرکوب بود، عده زیادی را می‌کشند تا مردم را خاموش کنند در خرداد سال 42 این حربه را به کار بردند اما این حربه نیز با آگاهی بخشیدن امام به مردم خنثی شد امام مورد دیگری که در انقلاب به کار گرفتند اصل استراتژیک حضور مردم در صحنه بود و در خرداد سال 42 حضور مردم رژیم به عقب‌نشینی وادار کرد تا جایی که به خود اجازه ندادند امام را محاکمه کنند.

وی بیان کرد: نمونه اعلای حضور مردم در 22 بهمن سال 57 بود که موجب یاس و ناامیدی دشمن شد، بنابر این شروع به خراب کردن چهره‌های انقلابی و یاران امام کردند در فتنه سال 88 نیز حضور مردم در 9 دی بود که معادلات را به هم ریخت و دشمن را ناامید کرد، امروز نیز آنچه که می‌تواند انقلاب و کشور را از نقشه‌ها و توطئه‌های دشمن نجات دهد همین بصیرت و حضور مردم در صحنه است.

روحانی افزود: اگر آمریکا تا کنون جرأت حمله به ایران را به خود نداده همین یوم‌الله‌های حضور مردم در صحنه است زیرا آنان وقتی به افغانستان آمدند مقصودشان حمله به ایران بود، هدفشان ایران بود، اما امواج خروشان مردم آنان را عقب راند، دشمن فهمیده بود شروع جنگ با آنهاست ولی پایانش به دست آنها نیست.

وی گفت: دشمن برای نفوذ و مقابله با جمهوری اسلامی سه راهبرد را در نظر دارد، ساده‌لوحی، قدرت‌طلبی و ترس روی این موضوعات مطالعات عمیق کرده‌اند، در خرداد 42 آمریکا به عوامل خود دستور می‌دهد تا اسامی کسانی که می‌توانند در مقابل آنها ایستادگی کنند احصا شود، 2 هزار نفر اسم در می‌آورند و از میان آنان اسامی 200 نفر لیست می‌شود که امام راحل نفر اول این لیست بودند.

روحانی اظهار کرد: آقای منتظری نیز از همین ناحیه ساده‌لوحی زمین خورد، شاگردان و یاران امام نیز برخی به جهت همین ساده‌لوحی راهشان را از امام جدا کردند، زمان امام علی (ع) نیز خیلی‌ها از روی همین ساده‌لوحی به روی امام خود شمشیر کشیدند.

وی بیان کرد:‌ دومین مسئله استفاده از جاه‌طلبی برخی چهره‌های انقلاب بود که مورد سوءاستفاده دشمن قرار گرفت، مانند کسی که خواب طلایی رهبری را می‌بیند و حتی خود را بزرگ‌تر از امام راحل می‌داند، دشمن روی این افراد برنامه‌ریزی کرده‌اند، می‌بنیم که امروز چه کسانی که روزی یار انقلاب بودند، شهوت جاه‌طلبی آنها را به دامن دشمنان انقلاب لغزانده است.

رئیس بنیاد پژوهش و دانشنامه انقلاب اسلامی تصریح کرد: سومین عامل ترس است، یک اولتیماتوم که ما ایران را ویران می‌کنیم، بعضی از همین مدعیان رهبری را آنقدر می‌ترساند که در پشت تریبون با صدای گرفته به آمریکا می‌گویند ما پیام شما را گرفتیم.

وی خاطر نشان کرد: این سازش‌کاران، در این دو سال به جز ذلت و سرشکستگی و تحقیر چه چیزی برای مردم آوردند، آنچه با دیپلماسی لبخند و ذلت سازش به دست آمده چه بوده است جز جری شدن دشمن، رکود، تورم، تحریم‌های جدید و تهدیدهای جدید.

وی بیان کرد: سازش‌کاران، آمریکا اگر روزی بخواهد با مردم ایران کنار بیاید حکم نابودی خود را امضا کرده است.

رئیس بنیاد پژوهش و دانشنامه انقلاب اسلامی افزود: با برجام چه چیزی به دست آوردیم، برجام برای مردم ایران هیچ فایده‌ای نداشت اما برای آمریکا خیلی فایده داشت اول اینکه در بوق و کُرنا کردند که یک کشور انقلابی را به زانو در آوردند و دوم اینکه به زعم خود اینان را از یک سلسله اندیشه و آرمان‌های خود پایین آورده‌اند.

وی ابراز کرد: اگر برجام این‌گونه که می‌گوید فایده دارد چرا آنقدر با پنهان‌کاری برخورد کردید و مانند رکود یک رقمی آن را در بوق و کُرنا نکردید.

روحانی در پایان متذکر شد: امروز سازش‌کاران در تلاش هستند وارد مجلس شورا و مجلس خبرگان رهبری شوند اوباما نیز به همین جهت به کنگره دستور داده اجرای تحریم‌های جدید را تا بعد از انتخابات ایران به تعویق بیندازد تا سازش‌کاران بتوانند به مجلس راه یافته و شاید در دور دوم انتخابات ریاست جمهوری نیز موفق شوند و بعد پدر مردم را با کمک همین سازش‌کاران در بیاورند.

۱۳۹۴/۱۰/۱۱

اخبار مرتبط
نظرات کاربران
نام :
پست الکترونیک:
نظر شما:
کد امنیتی:
 

آخرین اخبار...