نسخه چاپی

كاهش تمایل مردم ایران برای سفر به تركیه

یك سری رخدادهایی كه در سال جاری میلادی به وجود آمد، موجب شد كه گردشگران ایرانی دیگر تمایل چندان زیادی برای سفر به تركیه نداشته باشند و جاذبه‌های این كشور برای‌شان بی‌اهمیت شود.

گروه ترجمه- پایگاه اینترنتی «المانیتور» در گزارشی که ۱ ژانویه ۲۰۱۶ (۱۱ دی) منتشر کرد، به کاهش تمایل مردم ایران برای سفر به ترکیه اشاره کرده و نوشته است: «در سال‌های گذشته، روابط اقتصادی و سیاسی تهران و آنکارا به اندازه‌ای بوده است که ترکیه، مقصد شماره یک گردشگران ایرانی به شمار می‌آمد.» اما یک سری رخدادهایی که در سال جاری میلادی به وجود آمد، موجب شد که گردشگران ایرانی دیگر تمایل چندان زیادی برای سفر به ترکیه نداشته باشند و جاذبه‌های این کشور برای‌شان بی‌اهمیت شود. براساس گزارش این پایگاه آمریکایی، یکی از دلایلی که گردشگران ایرانی علاقه خود را برای سفر به ترکیه از دست داده‌اند، سوء‌رفتار مقامات ترکیه و لفاظی‌های ضدایرانی آنکارا بوده است.
المانیتور در گزارش خود به نقل از «فؤاد شمس» کارشناس گردشگری می‌نویسد: «از زمان آغاز جنگ داخلی در سوریه و تنش‌هایی که به دنبال آن به راه افتاد، تمایل مردم ایران برای سفر به ترکیه نیز کاهش پیدا کرد. بی‌میلی مردم ایران برای سفر به ترکیه به قدری زیاد شده است که حتی فروش و تخفیف‌های ویژه تورهای گردشگری نیز نتوانسته است مردم ایران را برای سفر به ترکیه جذب کند.» وی همچنین تأکید می‌کند: «لفاظی‌های ضدایرانی مقامات ترکیه نیز تأثیر بسیار منفی بر افکار عمومی مردم ایران بر جای گذاشته است. بسیاری از مردم ایران به دنبال جایگزین کردن ترکیه با یک کشور دیگر به عنوان مقصد سفرهای خود هستند و در نتیجه کشورهایی، چون ارمنستان، تاجیکستان و گرجستان در سال اخیر جذابیت بیشتری برای گردشگران ایرانی پیدا کرده است.»
المانیتور در پایان گزارش خود می‌نویسد: «تحولات اخیر بین ایران و روسیه و همچنین بین ترکیه و روسیه، فرصتی به وجود آورده است که ایران و روسیه، گردشگران یکدیگر را جذب کنند. زمان آن رسیده است که ایران گردشگران روس را ترغیب کند که به جای ترکیه به ایران سفر کنند. روس‌ها همیشه به دیدن از سواحل خلیج‌فارس که همیشه برای‌شان جاذبه داشته است، علاقمند بوده‌اند.»

۱۳۹۴/۱۰/۱۲

اخبار مرتبط
نظرات کاربران
نام :
پست الکترونیک:
نظر شما:
کد امنیتی:
 

آخرین اخبار...