نسخه چاپی

اختلاف افكنی بین ایران و حماس سوژه جدید صهیونیست ها

عکس خبري -اختلاف افكني بين ايران و حماس سوژه جديد صهيونيست ها

پس از انتفاضه سوم، موج جدیدی از تبلیغات رسانه های غربی مبنی بر اختلاف ایران و حماس با تكیه بر مواضع این جنبش در قبال دولت سوریه، به راه افتاده است.

زهرا حكمت- جنبش مقاومت اسلامي فلسطين كه با عنوان حماس شناخته مي شود، با رويكرد مبارزه مستقيم با رژ‍يم صهيونيستي و پيروي از فرهنگ مقاومت در راستاي آرمان هاي فلسطين در سال 1987 توسط پير مبارز فلسطيني ، شيخ احمد ياسين، تاسيس شد. پايداري بر اصول و آرمان هاي ملت فلسطين و مبارزه بر پايه عمليات هاي شهادت طلبانه و مبارزات مسلحانه، حماس را به يكي از محبوبترين گروه هاي مبارز فلسطيني تبديل ساخت و در سال 2006 با پيروزي اين گروه در انتخابات، اسماعيل هنيه رهبر حماس بعنوان نخست وزير قانوني فلسطينيان انتخاب شد. پس از اين زمان بود كه كشورهاي غربي عربي با عدم پذيرش نتايج انتخابات، از هيچ تلاشي براي شكست محور مقاومت و دولت حماس كوتاهي نكردند. تامين هزينه هاي جنگ 22 روزه اي كه در سال 2009 رژيم صهيونيستي در غزه به راه انداخت، به همراه محاصره اهالي باريكه غزه توسط حكام عربستان، قطر، امارات و...، يكي از اقدامات در جهت براندازي دولت هنيه بود. در اين روزها ايران و سايركشورهاي محور مقاومت يعني سوريه و لبنان در راستاي اهداف هميشگي خود براي پشتیبانی از گروه هاي مبارز فلسطيني، از حماس و مردم مظلوم غزه حمايت بعمل آوردند.
پس از دوران بيداري اسلامي و انقلاب هايي كه در منطقه رخ داد، حماس كه خواستگاه اوليه اش با نهضت اخوان المسليمن مرتيط بود، به سمت اين گروه مصري متمايل شد. و با شروع درگيري ها و ناآرامي هاي سوريه، تا حدودي تحت تاثير رفتار اخوان المسلمين مصر و دولت تركيه در قبال دولت بشار اسد قرار گرفت. طبيعتاً ورود به منازعات سوريه منجر به كاهش تمركز بر دشمن صهيونيستي و مبارزه با آن خواهد شد و اين همان هدف اصلي است كه رژيم جعلي اسرائيل همواره بدنبال آن بوده است. روشن و واضح است كه اساساً فلسفه ايجاد اين نزاع ها در سوريه، لبنان و عراق ، آسيب زدن به جبهه مقاومت و دور كردن مسلمين از دشمن شماره يك آنهاست.
بدون شک صهيونيست ها از اختلافات بین مسلمین بيشترين منفعت و سود را مي بردند و در طي چند سالي كه جامعه مسلمين درگير جنگ هاي داخلي شده اند براي اين ر‍ژيم جنايتكار فرصت مناسبي فراهم آمده تا در سايه غفلت های صورت گرفته، به اهداف خود بيش از پيش دست يابد. رژیم صهیونیستی، چه در حوزه سیاست خارجی و چه در زمینه مبارزات داخلی بیشترین دستاوردها را از این درگیری ها بدست آورده است. در زمینه سیاست خارجی، دشمنی رژیم های مرتجع عربی با دولت بشار اسد تا آنجا پیش می رود که ارتباط های پنهان این کشورها با اسرائیل؛ پس از سالها علنی و رسمی می شود و این ضربه بزرگی به وجهه امت اسلامی وارد خواهد ساخت. اما در این چند سال در داخل سرزمین های اشغالی نیز این رژیم غاصب، با خیالی آسوده تر از گذشته به ظلم و تجاوز و شهرک سازی هایش ادامه می داد.
در این بین ، بهره این رژیم از تروریست های دست پروده خودش به غرب آسیا ختم نشد؛ بلکه با حملات تروریستی پیچیده در اروپا (که تنها از عهده سرویس های جاسوسی آنها برمی آید) ، موفق به ایجاد موج جدیدی از اسلام هراسی شد. اما هدف اصلی این رژیم، ترغیب صهیونیست های مقیم اروپا برای اقامت در فلسطین اشغالی بود؛ کمااینکه بعد از حادثه شارلی ابدو و دعوت نتانیاهو از آنها، موج جدیدی از مهاجرت صهیونیست ها به فلسطین اشغالی را شاهد بودیم. بدون شک، این نوع مهاجرت صهیونیست های تندرو همراه با عواقب جبران ناپذیری برای فلسطینیان ساکن در سرزمین های اشغالی خواهد بود. خشونت های این صهیونیست ها بطور چشمگیری افزایش می یابد تا جایی که مادر و کودکی را در خانه اش در آتش می سوزانند. هرچند این نوع رفتارها از صهیونیست های جنایتکار چندان عجیب نیست، اما قطعاً حجم و ابعاد این نوع اتفاقات آنقدر وسیع شده است که موج جدید از بیداری فلسطینیان و انتفاضه جدیدی راایجاد کرده است. با این تفاوت که انتفاضه سوم در حالی شکل گرفت که تمرکز و توجه ملتهای مسلمان بر جنگ های سوریه، یمن و عراق، آوارگان سوری، حملات داعش و ... است و رسانه های غربی سعی دارند با مانور بر اوضاع این کشورها از حمایت های معنوی امت اسلامی از انتفاضه جلوگیری بعمل آورند.
هر چند هشدار این مسئله که رژیم صهیونیستی بیشترین نفع را از درگیری و اختلاف مسلمانان می برد، بارها توسط دلسوزان جهان اسلام داده شده بود، اما شاید تا قبل از انتفاضه سوم توجه برخی از گروه های فلسطینی به آن معطوف نشده بود. قطعاً در اوضاع کنونی فلسطین؛ جنبش های فلسطینی همراه و در کنار مردم مظلوم خود هستند و خلاء های ایجاد شده در این سالها را جبران خواهند کرد. اما بدون شک این بازگشت برای رژیم صهیونیستی که تمام تلاشش فراموشی آرمان های فلسطین و بی تفاوتی مسلمین نسبت به جنایت های این رژیم است؛ شکست بزرگی محسوب می شود و از هیچ کوششی برای ایجاد تفرقه در جبهه مقاومت و بین خود فلسطینیان دریغ نمی کند. قطعاً در این راستا، دور کردن گروه های مبارز فلسطینی از محور مقاومت یعنی ایران و حزب الله از اهداف اصلی این رژیم است و بازوی تبلیغاتی این رژیم نقش اساسی را ایفا می کند.
کمااینکه مشاهده می شود که در هفته های اخیر و پس از انتفاضه سوم، موج جدیدی از تبلیغات رسانه های غربی مبنی بر اختلاف ایران و حماس با تکیه بر مواضع این جنبش در قبال دولت سوریه، به راه افتاده است. در همین زمینه و پس از کشته شدن زهران علوش سرکرده گروهک تروریستی جیش الاسلام ، این رسانه ها خبر از انتشار پیام تسلیت حماس به این مناسبت دادند. و این در حالیست که مقامات رسمی حماس، از جمله سامی ابوزهری سخنگوی این جنبش و خالد قدومی نماینده این جنبش در ایران؛ ضمن تکذیب این خبر، از اصحاب رسانه درخواست کردند که مواضع و بیانیه های رسمی حماس را از ارگان رسمی این جنبش در اینترنت پیگیری کنند.
همچنین در این زمینه خالد قدومی اظهار می دارد که جنبش حماس نه تنها هیچ شعبه ای بنام حماس سوریه ندارد بلکه در امور داخلی هیچ کشوری دخالت نمی کند و از کشورهای عربی و اسلامی می خواهد که حماس را قربانی بحران های داخلی خود و نزاع های منطقه ای خود نسازند؛ چون حماس جنبشی جهادی است که هدف و قطب نمایش فلسطین است و تنها و تنها با رژیم صهیونیستی سر جنگ دارد. وی همچنین با بیان تلاش دشمنان اسلام برای ایجاد تفرقه میان مسلمین، بر اتحاد و جلوگیری از به ثمر نشستن این اقدامات تاکید می کند.
اما با وجود این اظهارات رسمی، رسانه های غربی و بعضاً رسانه های داخلی همسو با آنها هچنان سعی دارند با انتشار این نوع اخبار، با ایجاد شکاف بین ایران و حماس در راستای اهداف رژیم صهیونیستی گام بردارند. در این بین، ایران با آگاهی از اینکه این نوع رفتار و واکنش های غربی ها ناشی از شکست های میدانی آنها چه در سوریه و عراق و چه در فروکش کردن مبارزات فلسطینی ها است، حمایت از گروه های جهادی و مقاومت فلسطین را مانند همیشه سرلوحه کارخود قرار داده است. و ضمن پایداری دراصول خود در راستای مبارزه با رژیم صهیونیستی؛ در راستای نیل به اهداف و آرمان های فلسطین همواره اعلام داشته که در کنار مردم مظلوم فلسطین و مقاومت خواهد ماند.

۱۳۹۴/۱۰/۱۲

اخبار مرتبط
نظرات کاربران
نام :
پست الکترونیک:
نظر شما:
کد امنیتی:
 

آخرین اخبار...