نسخه چاپی

آل‌سعود آیت‌الله شیخ النمر را به شهادت رساند

بدون شك حكام عربستان كه ترس و وحشت خود را از نفوذ روز افزون شیعه در منطقه نمی توانند پنهان كنند به چنین اقداماتی دست می زنند اما قطعاً اینگونه رفتارها را بدون هماهنگی با اربابان غربی خود انجام نمی دهند.

وزارت کشور عربستان امروز شنبه با صدور بیانیه‌ای از اجرای حکم اعدام شیخ نمر باقر النمر رهبر شیعیان عربستان خبر داد. در همین زمینه شبکه خبری «العربیه»، اعلام کرد، بر اساس بیانیه وزارت کشور عربستان، حکم اعدام شیخ نمر به همراه 46 متهم دیگر که بیشتر آنها تروریست معرفی شده‌اند روز شنبه (امروز) در 12 منطقه در عربستان اجرا شده است.
شیخ باقر النمر ‌روحانی شیعی برجسته عربستانی، در سال 1379 هجری قمری مصادف با 1968 میلادی، در شهر "العوامیه" در استان القطیف در شرق عربستان در خانواده‌‌ای اهل علم و دین به دنیا آمد. وی در سال 1989 میلادی برای آشنائی با انقلاب اسلامی ایران و به منظور تحصیل به ایران می آید و به مدت 10 سال در حوزه علمیه حضرت قائم (عج) مشغول به تحصیل می شود. پس از آن به سوریه می رود. شیخ باقر النمر که به درجات بسیار بالایی در اجتهاد رسیده بود؛ پس از اینکه سالها تدریس و اداره حوزه علمیه حضرت قائم(عج) در تهران و سوریه را برعهده داشت، به عربستان بر می گردد. وی در عربستان با تاسیس مرکز مذهبی "الإمام القائم(عج)" در العوامیه و "مرکز اسلامی" نقش مهمی را در راستای بیداری و آگاهی شیعیان عربستان ایفا کرد. مبارازات شیخ نمر ، دولت عربستان را مجبور به بازداشت و صدور حکم اعدام وی می کند. با وجود مخالفت های بین المللی و اعتراضات کشورهای مسلمان، این حکم به تعویق می افتد اما سرانجام دولت عربستان امروز خبر از اجرای این حکم ظالمانه داد.
حکام و دولتمردان کنونی عربستان در طی چند ماه گذشته بارها دچار اشتباهات استراتژیک جبران ناپذیری نظیر تجهیز مخالفان سوریه ، حمله به یمن ، حادثه منا شده اند که جز انشقاق بین جهان اسلام و کشتار ملت های منطقه و امت اسلامی هیچ دستاوردی نداشته است. اشتباهات پی در پی حکام عربستان در قبال سوریه، عراق و یمن ، نه تنها منجر به رسیدن این کشور به اهدافش نشد؛ بلکه امروز انگشت اتهام تمام جنایات گروه های تروریستی در سراسر دنیا بسمت عربستان است.
در بعد سیاست داخلی این کشور نیزدر هرچند حکومت مستبد و مرتجع آل سعود همواره مورد اعتراض شیعیان این کشور واقع شده است اما بنظر می رسد حکام جدید و کم تجربه عربستان در برخورد با مخالفین خود و اعتراضات به حق آنها نه تنها از سعه صدر بی بهره هستند بلکه تنها راه حل را خونریزی و اقدامات مسلحانه می پندارند. در حالی حکومت آل سعود با تصورات جاهلانه خود و در راستای خاموش کردن اعتراضات مردمی، اقدام به اعدام این مجتهد بزرگ شیعه نمود که در هیچ دوره ای از تاریخ این گونه اقدامات جوابگو نبوده است. هر چند اندوه مظلومیت شیعه در تاریخ ماندگار است ولی بدون شک خون پاک شیخ نمر ، جان تازه ای به شیعیان مظلوم عربستان خواهد بخشید و پرچم مبارزات و حق طلبی شیعه همواره در تارخ برافراشته خواهد ماند.
بدون شک حکام عربستان که ترس و وحشت خود را از نفوذ روز افزون شیعه در منطقه نمی توانند پنهان کنند به چنین اقداماتي دست می زنند اما قطعاً اینگونه رفتارها را بدون هماهنگی با اربابان غربی خود انجام نمی دهند. اعدام شیخ نمر، که در تاریخ سالهای اخیر شیعه کم سابقه است بار دیگر اذهان را به سمت حوادث نیجریه و اتفاقات رخ داده برای شیخ زکزاکی خواهد برد و بر دست داشتن عربستان در دستگیری شیخ زکزاکی صحه می گذارد. بدون شک سکوت جامعه جهانی و البته عدم اقدام مناسب از در قبال حوادث نیجریه و پیگیری وضعیت شیخ زکراکی ، در اقدام امروز عربستان برای اعدام شیخ نمر بی تاثیر نبوده است. اکنون که دست حکام عربستان آشکارا به خون علمای جهان اسلام و تشیع آلوده شده است، بیان اعتراضات شفاهی و صرفاً محکوم کردن حادثه نه تنها کافی و بازدارنده نیست بلکه این تصور را در اذهان این جنایتکاران ایجاد خواهد نمود که هیچ مانع جدی در برابر اقدامات بعدی آنها وجود ندارد.

۱۳۹۴/۱۰/۱۲

اخبار مرتبط
نظرات کاربران
نام :
پست الکترونیک:
نظر شما:
کد امنیتی:
 

آخرین اخبار...