نسخه چاپی

اتهامات پوچ و بی‌اساس وزارت‌خارجه بحرین علیه ایران

وزارت خارجه بحرین در ادعاهایی پوچ و تكراری مدعی شد اظهارات سخنگوی وزارت خارجه ایران در خصوص برخورد امنیتی با مطالبات مردم بحرین دخالت در امور داخلی این كشور است.

به گزارش نما به نقل از رای الیوم، بحرین در اظهاراتی واهی و تکراری مدعی شد اظهارات سخنگوی وزارت خارجه ایران در خصوص برخورد امنیتی با مطالبات مردم بحرین دخالت در امور داخلی این کشور است.

در همین حال نیروهای امنیتی بحرینی به سمت ده ها نفر از معترضان در غرب منامه که در اعتراض به اعدام شیخ نمر تظاهرات کرده بودند گاز اشک آور شلیک کردند.

وزارت خارجه بحرین با صدور بیانیه ای مدعی شد که اظهارات سخنگوی وزارت خارجه ایران با مبانی سازمان ملل و تمام قوانین بین المللی در خصوص ضرورت احترام به حاکمیت و استقلال کشورها در تضاد است.

لازم به ذکر است که سخنگوی وزارت خارجه کشورمان نگرانی ایران را نسبت به برخوردهای امنیتی با مطالبات مشروع مردم بحرین ابراز نموده و اجرای مجازات های کورکورانه و تشدید اقدامات امنیتی را رویکردی ناموفق برای حل بحران کنونی این کشور توصیف کرده بود.

این اظهارات وزارت خارجه بحرین در حالی مطرح می شود که این کشور صدها نظامی سعودی را برای سرکوب مردم مظلوم و بی دفاع بحرین فراخوانده و برای سرکوب مردم از مزدوران خارجی نیز استفاده می کند.

لازم به ذکر است که بحرین در اوایل ماه اکتبر ۲۰۱۵ سفیر خود را از تهران فراخوانده و از کاردار خود خواست خاک ایران را ترک کند. ایران نیز در مقابل معاون سفیر بحرین در تهران را عنصری نامطلوب معرفی کرد.

در همین حال و در پی اعدام شیخ نمر توسط رژیم آل سعود بحرین شاهد تظاهرات اعتراض آمیز بود و یک شاهد عینی از شلیک گاز اشک آور به سمت معترضان که در اعتراض به اعدام شیخ نمر باقر النمر توسط رژیم سعودی تظاهرات کرده بودند خبر داد.

معترضان در این تظاهرات تصاویر شیخ نمر را در دست داشته و با نیروهای امنیتی در روستای شیعه نشین ابوصیبع در غرب منامه درگیر شدند.


منبع: مهر

۱۳۹۴/۱۰/۱۲

اخبار مرتبط
نظرات کاربران
نام :
پست الکترونیک:
نظر شما:
کد امنیتی:
 

آخرین اخبار...