نسخه چاپی

اولین شبكه اسلامی روسیه راه اندازی می شود

شورای فتوای مسلمانان روسیه در بخش اروپایی روسیه، نقش اصلی در راه اندازی این شبكه اسلامی را داشته اند از همین رو شیخ «رافیل عین الدین» رئیس این شورای مفتیان، از اعضای هیئت امنای این شبكه به شمار می رود.

به گزارش شیعه آنلاین، «ضمیر محی الدین اف» معاون رئیس شورای مسلمانان بخش اروپایی روسیه، طی اظهاراتی فاش کرد که روسیه قصد دارد در آینده ای نزدیک، یک شبکه ماهواره ای اسلامی راه اندازی کند.

وی در ادامه افزود: این شبکه ماهواره ای که مراحل پایانی راه اندازی آن در حال انجام شدن است "RTV" نام دارد و هزینه های اصلی راه اندازی آن از کمک های مردمی جمع آوری شده اما کمک های دولت نیز در این زمینه قابل توجه بوده است.

«ضمیر محی الدین اف» همچنین گفت: متأسفانه مردم با علمای مسلمان در روسیه تعامل زیادی ندارند و این یکی از مشکلات پیش روی این شبکه اسلامی جدید است زیرا این علمای مسلمان باید تلاش زیادی کنند که از طریق شبکه "RTV" با مردم ارتباط برقرار کنند، به ویژه اینکه مسلمانانی از گروه ها و طوایف مختلف در مناطق گوناگون روسیه مانند قفقاز، تاتارستان و غیره وجود دارد که هر کدام با دیگری تفاوت هایی دارند.

معاون رئیس شورای مسلمانان بخش اروپایی روسیه در ادامه بیان کرد: پخش برنامه های این شبکه اسلامی از اواخر ماه آگوست 2012 آغاز خواهد شد. شورای فتوای مسلمانان روسیه در بخش اروپایی روسیه، نقش اصلی در راه اندازی این شبکه اسلامی را داشته اند از همین رو شیخ «رافیل عین الدین» رئیس این شورای مفتیان، از اعضای هیئت امنای این شبکه به شمار می رود.

۱۳۹۱/۵/۵

اخبار مرتبط
نظرات کاربران
نام :
پست الکترونیک:
نظر شما:
کد امنیتی:
 

آخرین اخبار...