نسخه چاپی

حكم جوان مستی كه دوستش را كشت

نیمه شب دوم اردیبهشت سال گذشته، 7 جوان كه قصد برگزاری بزمی شیطانی را داشتند برای مصرف مشروبات الكلی به زمین های كشاورزی رفتند و چند ساعت را كنار یكدیگر سپری كردند.

به گزارش نما به نقل از خراسان: نیمه شب دوم اردیبهشت سال گذشته، 7 جوان که قصد برگزاری بزمی شیطانی را داشتند برای مصرف مشروبات الکلی به زمین های کشاورزی رفتند و چند ساعت را کنار یکدیگر سپری کردند.

سپیدی صبح از پیله تاریک شب بیرون آمده بود که مشاجره ای بین 2 تن از آنان در عالم مستی آغاز شد و لحظاتی بعد به چاقوکشی انجامید. در این میان تیغه تیز چاقو بر گردن جوان 25 ساله ای به نام «م» نشست و او در حالی که فریاد می زد سوختم، شاهرگم را زد...! خون آلود نقش زمین شد.

با فرار تعدادی از عاملان شرکت کننده در «بزم شیطانی» 2 تن از آنان پیکر خونین مجروح این حادثه تلخ را ترک موتورسیکلت گذاشتند و به سوی بیمارستان رضوی مشهد حرکت کردند اما آن ها که ترسیده بودند، پیکر بی جان دوستشان را در اورژانس بیمارستان رها کردند و از محل گریختند.

دقایقی بعد بی سیم های پلیس به کار افتاد و ماجرای قتل جوان 25 ساله به قاضی ویژه قتل عمد در زمان وقوع حادثه گزارش شد. عقربه های ساعت 5:30 بامداد را نشان می داد که به دستور قاضی موحدی راد، مأموران انتظامی، عملیات شناسایی و دستگیری موتورسواران فراری را آغاز کردند.

با دستگیری 2 متهم مشخص شد که هنگام برگزاری بزم شیطانی، نزاعی بین 2 نفر رخ داده است. در بازرسی از محل وقوع نزاع مقداری مشروبات الکلی، یک قبضه چاقو، زیرپوش و پیراهن خونین کشف شد و عملیات کارآگاهان اداره جنایی پلیس آگاهی برای دستگیری دیگر متهمان این پرونده ادامه یافت تا این که چند ساعت بعد 7 متهم که هنوز در خواب صبحگاهی به سر می بردند در چنگ قانون گرفتار شدند.

در بازجویی های انجام شده، ضارب چاقوکش که جوان 26 ساله ای بود به وارد آوردن ضربه چاقو به گردن مقتول اعتراف کرد و بدین ترتیب این پرونده جنایی پس از تکمیل تحقیقات و صدور کیفرخواست در دادسرای عمومی و انقلاب مشهد به شعبه پنجم دادگاه کیفری یک خراسان رضوی ارسال شد تا 7 متهم این پرونده محاکمه شوند.بنابر این گزارش، اگر چه متهم و وکیل مدافع وی سعی داشتند تا شرب خمر توسط ضارب را دلیلی بر مسلوب الاراده بودن وی هنگام ارتکاب جنایت عنوان کنند اما قضات دادگاه کیفری با استناد به نظریه پزشکی، مواد قانونی، عقلی و محکمه پسند این اظهارات و دفاعیات را دلیل موجهی تشخیص ندادند.

این در حالی بود که در برخی موارد نیز متهم به کلی داشتن چاقو و رفتار مجرمانه منتهی به مجروح شدن و قتل را انکار می کرد که قضات دادگاه به اقاریر صریح وی در جلسات بازپرسی و تناقض گویی های وی استناد کردند و جرم او را محرز دانستند. این گزارش حاکی است: پس از آخرین جلسه رسیدگی به این پرونده جنایی که به ریاست قاضی مجتبی علیزاده و مستشاری قاضی مصطفی بنده ای برگزار شد، قضات دادگاه کیفری یک خراسان رضوی با توجه به محتویات پرونده و با استناد به مواد قانونی، جوان 26 ساله را به قصاص نفس و هر کدام از 7 متهم پرونده را به جرم مشروب خوری به تحمل 80 ضربه شلاق محکوم کردند.

رأی صادره از سوی دادگاه و در مهلت قانونی قابل تجدیدنظرخواهی در دیوان عالی کشور است.

۱۳۹۴/۱۰/۱۳

اخبار مرتبط
نظرات کاربران
نام :
پست الکترونیک:
نظر شما:
کد امنیتی:
 

آخرین اخبار...