نسخه چاپی

واگذاری خودروهای اقساطی تا یك ماه آینده

گلایه‌های مشتریان خودروهای با وام ۲۵ میلیون تومانی از تأخیر در تحویل این خودروها به‌دلیل كندی روند تأمین اعتبار و واگذاری این خودروها ادامه دارد.

به گزارش نما به نقل از همشهری آنلاین، با امير حسين قناتي مديركل دفتر صنايع خودرو و نيرومحركه وزارت صنعت، معدن و تجارت گفت‌وگو كرده‌ايم.

خودروسازان چه تعداد خودرو در چارچوب طرح فروش اقساطي به متقاضيان تحويل داده‌اند؟

مجموع تقاضاي خريد خودروهايي كه در چارچوب طرح فروش اقساطي با وام ۲۵ميليون توماني توسط مشتريان در شركت‌هاي خودروسازي داخلي ثبت شد ۱۲۹هزار و ۸۰۰دستگاه بوده است كه از اين تعداد حدود ۶۴هزار دستگاه خودرو توسط ايران خودرو، حدود ۶۱هزار دستگاه به وسيله سايپا و ۴هزار دستگاه توسط ساير شركت‌هاي خودروسازي داخلي بوده است.

از اين تعداد حدود ۱۱۰هزار خودرو توسط بانك مركزي خريد دين شده كه پرونده ۹۵هزار دستگاه از مجموع حدود ۱۳۰هزار خودرو به بانك‌ها ارجاع شده و بانك‌ها نيز تا‌كنون حدود ۵۸هزار دستگاه خودرو را خريد دين كرده‌اند. در مجموع تا ۵دي‌ماه امسال كمتر از نيمي از خودروهاي ثبت‌نام شده اقساطي (حدود ۶۰هزار دستگاه) در فرايند تحويل به مشتريان قرار گرفته است. يعني اين خودروها يا تحويل شده، يا با صدور فاكتور فروش در مراحل تنظيم سند و شماره‌گذاري قرار داشته و يا در انتظار انجام فرايند تحويل با حضور مشتريان است.

اين خودروها تا چه زماني تحويل خواهد شد؟

براساس قراردادهاي منعتقد شده زمان تحويل يك‌ماه تا ۴۵روزه براي تحويل اين خودروها پيش‌بيني شده است و خودروسازان ملزم هستند تا هر خودرويي كه سررسيد تحويل آن فرا رسيد را به مشتريان تحويل دهند. مگر آنكه تحويل برخي خودروها به مشتريان تابع شرايط خاصي مانند مشكلات بين مشتريان و خودروسازان خورده باشد كه بايد از طريق توافق خودروسازان و خريداران اين موانع مرتفع شود. در اين موارد نيزخودروسازان ملزم هستند تا يك‌ماه بعد از رفع اشكالات احتمالي و تكميل پرونده نسبت به تحويل خودرو به متقاضيان اقدام كنند. مي‌توان گفت، حداكثر تا يك‌ماه آينده ۱۱۰هزار دستگاه خودرو فروخته شده در چارچوب طرح فروش اقساطي به خريداران تحويل خواهد شد.

سرنوشت حدود ۲۰هزار متقاضي خريد مازاد طرح فروش اقساطي چه شد؟

در حال پيگيري و تعامل با بانك مركزي هستيم تا منابع مورد نياز براي فروش حدود ۲۰هزار خودرو فروخته شده مازاد در چارچوب طرح فروش اقساطي نيز تأمين شده و اين متقاضيان نيز بتوانند با استفاده از تسهيلات مذكور در خريد خودرو بهره‌مند شوند. اكنون در حال تعامل با بانك‌ها براي تأمين منابع تأمين عرضه اين خودروها هستيم.

۱۳۹۴/۱۰/۱۴

اخبار مرتبط
نظرات کاربران
نام :
پست الکترونیک:
نظر شما:
کد امنیتی:
 

آخرین اخبار...