نسخه چاپی

سكوت ستاد سوخت

طرح جایگزینی خودروهای فرسوده، فرسایشی شد

با وجود گذشت 12 روز از آغاز طرح جایگزینی خودرو فرسوده توسط شركت خودروسازی سایپا، این طرح همچنان مسكوت مانده است.

به گزارش نما به نقل از میزان، ظاهراً استقبال چشمگیر متقاضیان وام 25میلیون تومانی خودرو فراتر از انتظار خود خودروسازن بود و زمانی که تیر انتقادات زیست محیطی و اقتصادی به سوی سیاستگزاران دولت نشانه رفت که چرا از این چنین ظرفیتی در راستای نوسازی خودروهای فرسوده استفاده نکردند، خودروسازان به سراغ مالکان خودروهای فرسوده رفتند تا از این استقبال مردمی این بار درخصوص خودروهای فرسوده بهره مند شوند.

در این راستا، معاون فروش و بازار‌یابی گروه خودروسازی سایپا از آغاز طرح جایگزینی خودروهای دست دوم با خودروهای نو و همچنین تعویض خودروهای فرسوده خبر داد. در این طرح خودروهای دست دوم از مشتریان خریداری و وضعیت فنی و ایمنی آنها چک و ایرادات برطرف می‌شود پس از آن مجددا این خودروها با گارانتی یکساله وارد بازار خواهد شد. تسهیلات با بهره 21 درصدی به مشتریان پرداخت خواهد شد که سقف آن معادل نصف ارزش خودرو خواهد بود. تمام خودروهای دست دوم سایپا امکان شرکت در این طرح را دارند البته خودروهای تا عمر پنج سال گارانتی یکساله کامل خواهند داشت و خودروهای با عمر بالاتر به صورت محدودتری گارانتی خواهند شد. در طرح جایگزینی خودروهای فرسوده نیز تسهیلاتی تا سقف 16 میلیون تومان و با کارمزد 19.5 درصد با بازپرداخت تا 48 ماه پرداخت خواهد شد.

اگر چه 12 روز از خبر آغاز طرح جایگزینی خودروهای فرسوده می گذر با این حال، اجرای آن مسکوت مانده و پیگیری های خبرنگار اقتصادی میزان از مسئولان ستاد مديريت حمل و نقل و سوخت برای چگونگی اجرای این طرح بی نتیجه ماند.

۱۳۹۴/۱۰/۱۴

نظرات کاربران
نام :
پست الکترونیک:
نظر شما:
کد امنیتی:
 

آخرین اخبار...