نسخه چاپی

فدراسیون صدرنشین حواشی ورزشی

دو ملی پوش المپیكی تیراندازی با كمان ایران فردا جمعه كار خود را به طور رسمی در المپیك لندن آغاز خواهند كرد، آنهم در شرایطی كه روزها و هفته‌هایی توام با حاشیه را پشت سر گذاشته‌اند.

به گزارش مهر، تیراندازی تاریخ بلند بالایی در کشورمان دارد و رشته‌ای توصیه ‏شده در صدراسلام ‏است. با تمام این تفاسیر کمانداران کشورمان سابقه چندانی در رقابت‌های بین ‏المللی و رسمی ندارند و تا به امروز تنها یکبار المپیک را تجربه کرده‌اند.

با این پیشینه نه چندان قابل ذکر در رقابت‌های بین المللی قرار است دو تیرانداز کشورمان فردا و پیش ‏از آغاز مراسم افتتاحیه بازی‌های المپیک 2012 لندن، رقابت خود را در این کارزار آغاز کنند. با تیرهایی که فردا وزیری و دهقان به سیبل المپیک پرتاب می‌کنند، تیراندازی با کمان ایران برای دومین بار رقابت در این عرصه را تجربه خواهد کرد.

زهرا دهقان و میلاد وزیری نمایندگان ایران در این رویداد بزرگ هستند، آنهم در شرایطی که نجمه آبتین و حجت الله ‏واعظی برای اولین بار در المپیک 2008 چین به المپیک ‏راه یافته بودند.

حواشی عجیب و غریب تیروکمان در حساس‌ترین لحظات
مشکلات فدراسیون تیروکمان با برکناری کریم صفایی، رئیس سابق این فدراسیون در روزهای پایانی سال گذشته شروع و تا این ‏لحظه که قرار است ملی پوشان ایران فردا به سمت هدف تیر بیاندازند، ادامه داشته است.

پس از تغییر رئیس فدراسیون، کادرفنی کره‌ای تیم ‏ملی نیز دچار تغییر شد و به واسطه آن ملی پوشان با اعتراض ‏به مسئولان فدراسیون حواشی زیادی را ایجاد کردند. سرپرست و کادر کنونی فدراسیون تیراندازی با کمان با دامن ‏زدن به مشکلات در اقدامی قابل تامل و در شرایطی که تنها یک ماه به آغاز المپیک باقی مانده بود؛ اسامی ‏وزیری و دهقان را از فهرست مسافران لندن خط زدند و ساره اسدی و نادر منوچهری را برای حضور در المپیک 2012 ‏لندن معرفی کردند.

گرچه در این مقطع زمانی کارهایی که دهقان و وزیری انجام دادند غیرحرفه‌ای بود اما مسئولان فدراسیون تیراندازی با کمان هم خیلی حرفه‌ای عمل نکردند. آنها می‎توانستند با سعه صدر مشکلات را رفع کنند تا کار به اینجا کشیده نشود اما با اقداماتی که صورت دادند، باعث شدند در چند ماه اخیر فدراسیون تیراندازی با کمان به خوبی جایگاه فدراسیون فوتبال را در صدر جدول رده بندی حواشی‌های ریز و درشت ورزشی بگیرد!

پس از این اتفاقات، کریم صفایی، رئیس پیشین فدراسیون طی نامه‌ای به فدراسیون جهانی اعلام کرد که برکناری‌‏ام غیر قانونی بوده و فدراسیون جهانی هم طی نامه‌ای به کمیته ملی المپیک، برکناری صفایی را غیرقانونی و خواستار بازگشت وی به ‏فدراسیون شد.

سرانجام پس از کش و قوس‌های فراوان سرپرست فدراسیون تیراندازی با کمان نام وزیری و دهقان را به عنوان کماندار ‏ایران برای شرکت در المپیک اعلام کرد اما حواشی کمانداران به اینجا ختم نشد و اواخر هفته گذشته در فرودگاه بین المللی امام خمینی (ره) به آبتین مربی و ‏کردی سرپرست تیم ملی اعلام می‌کنند که آی دی کارت‌های آنها برای حضور در لندن صادر نشده و نمی‌توانند ‏به این رقابت‌ها اعزام شوند.

در سوی دیگر گزارشات خبرنگار اعزامی مهر از لندن حاکی از آن است که مربیان کره‌ای را به محل برگزاری ‏بازی‌های المپیک راه نداده‌اند! نکته قابل تامل این است که طی چند ماه اخیر فرصت نشد ملی پوشان المپیکی تیروکمان پیش بینی‌های خود را ‏از حضور در این بازی‌ها اعلام کنند و بگویند که ممکن است چه نتیجه‌ای کسب کنند، چراکه حاشیه کاملا بر متن چیره شده بود.

تنها میلاد وزیری پیش از این اتفاقات با گلایه از مشکلات موجود و کمبود امکانات اعلام کرده بود که نمی‌خواهم ‏در المپیک 2012 لندن حریف ساده و زنگ تفریحی باشم. با این تفاسیر قاعدتا نمی‌توان توقع کسب مدال یا حتی یک نتیجه قابل قبول را از دوملی پوش تیراندازی با کمان ایران ‏داشت.

به گزرش خبرگزاری مهر، میلاد وزیری و زهرا‎ ‎دهقان نمایندگان تیروکمان ایران روز‎ ‎جمعه و پیش از برگزاری مراسم افتتاحیه (ساعت 23 به ‏وقت ایران) رقابت‎های خود برای‎ ‎تعیین رنکینگ را آغاز می‎کنند. براین اساس میلاد وزیری ساعت 12:30 رقابت‏‎های خود را‎ ‎آغاز می‏کند و رقابت زهرا دهقان نیز به ‏فاصله چهار ساعت بعد از وی آغاز‎ ‎می‎شود.

رقابت‌های تیروکمان‎ ‎بازی‌های المپیک لندن در ورزشگاه‎ Lord's Cricket Ground ‎برگزار می‌شود. رقابت‌های‎ ‎این رشته به مدت هشت روز ادامه خواهد داشت‎.

۱۳۹۱/۵/۵

اخبار مرتبط
نظرات کاربران
نام :
پست الکترونیک:
نظر شما:
کد امنیتی:
 

آخرین اخبار...