نسخه چاپی

رئیس سازمان بهزیستی كشور خبر داد

تحویل ۳۸۰ واحد مسكونی به خانواده‌های دارای دو فرزند معلول و بالاتر

رئیس سازمان بهزیستی كشور از تحویل ۳۸۰ واحد مسكونی به خانواده‌های دارای دو فرزند معلول و بالاتر همزمان با دهه فجر خبر داد.

به گزارش نما به نقل از تسنیم، انوشیروان محسنی بندپی در حاشیه جلسه متشکل از سازمان بهزیستی، بنیاد مسکن انقلاب اسلامی و بنیاد مستضعفان اظهار داشت: در پی انعقاد تفاهمنامه میان این 3 نهاد برای واگذاری واحدهای مسکونی به خانواده‌های دارای دو فرزند معلول و بالاتر چهارمین جلسه این تفاهمنامه چندجانبه برگزار شد که براساس گزارش‌های ارائه شده همزمان با دهه فجر 380 واحد مسکونی به این خانواده‌ها تحویل می‌شود.

وی ادامه داد: در سراسر کشور 11 هزار خانواده دارای دو فرزند معلول و بیشتر هستند که 8700 خانواده در شهرها هستند. در احداث مسکن روستایی پرونده‌ها تکمیل شده اما در 725 مورد کمبود زمین داریم و برای رفع این معضل به نسبت مشارکت اعضا 3.6 میلیارد تومان اعتبار برای این بخش در نظر گرفته شده است.

رئیس سازمان بهزیستی کشور افزود: در تصمیم بعدی در این جلسه به این نتیجه رسیدمی که یارانه وام بانکی برای 3400 خانواده نیاز است که این موضوع در جلسه آینده این کمیته با حضور وزیر رفاه بررسی می‌شود.

محسنی بندپی تصریح کرد: بنابر گزارش ارائه شده 380 واحد مسکونی برای واگذاری به خانواده‌های مذکور آماده تحویل است که امیدواریم تا زمان واگذاری یعنی دهه فجر به 500 واحد افزایش یابد.

وی در خصوص خانواده‌هایی که این شرایط را دارند اما هنوز شناسایی نشدند، گفت: کارشناسایی این خانواده‌ها متوقف نمی‌شود و ما همچنان نسبت به جمع‌آوری اطلاعات خانواده‌های دارای این شرایط به کار خود ادامه می‌دهیم.

در ادامه علیرضا تابش رئیس بنیاد مسکن انقلاب اسلامی نیز گفت: تأمین مسکن خانواده‌های دارای دو فرزند معلول و بیشتر ابتکار سازمان بهزیستی است و مشارکت بنیاد مسکن انقلاب اسلامی و بنیاد مستضعفان با منابع مشترک و به صورت تلفیقی در حال انجام است.

وی ادامه داد: تاکنون 11 هزار خانواده حائز این شرایط شناسایی شدند و حدود 7 هزار واحد زمین برای احداث مسکن این خانواده‌ها تأمین شده است و همچنین در بخش روستایی نیز برای 3 هزار واحد برنامه‌ریزی شده که برای برخی از آنها زمین و برای برخی دیگر وام تهیه شده است.

تابش در پایان گفت: امیدوارم همزمان با دهه فجر در فاز اول بتوانیم 500 واحد مسکونی را به متقاضیان تحویل دهیم.

۱۳۹۴/۱۰/۱۴

نظرات کاربران
نام :
پست الکترونیک:
نظر شما:
کد امنیتی:
 

آخرین اخبار...