نسخه چاپی

هفت بیماری عجیب و غریب

به نظر می رسد آتش گرفتن خود به خودی بدن، خفه شدن فرد به دست خودش در هنگام خواب و صحبت كردن ناگهانی با یك زبان بیگانه تنها یك داستان علمی تخیلی باشد، اما همه ی این موارد در دنیای واقعی نیز دیده شده است كه البته بسیار بسیار نادر است.

به گزارش نما به نقل از جام نیـوز، به نظر می رسد آتش گرفتن خود به خودی بدن، خفه شدن فرد به دست خودش در هنگام خواب و صحبت کردن ناگهانی با یک زبان بیگانه تنها یک داستان علمی تخیلی باشد، اما همه ی این موارد در دنیای واقعی نیز دیده شده است که البته بسیار بسیار نادر است.

تصور کنید یکی از دست هایتان برای خودش ذهن مجزا داشته باشد و دکمه های پیراهنتان را طوری که از اختیار شما خارج است ببندد یا باز کند!

این بیماری بسیار نادر تحت عنوان سندروم دست بیگانه شناخته می شود و گاهی پس از ابتلا به سکته ی مغزی بروز پیدا می کند.

این مشکل زمانی اتفاق می افتد که دو ناحیه از مغز آسیب دیده و ارتباطشان با شبکه های عصبی که حرکات ارادی را کنترل می کنند، قطع گردد.

این اختلال سبب می شود گاهی دست ها بی اختیار غذا را در دهان بگذارند، دکمه های لباس را ببندند یا باز کنند و کارهای دیگر این چنینی انجام دهند.

متاسفانه در حال حاضر هیچ درمان شناخته شده ای برای این بیماری وجود دارد.

سندروم لهجه ی خارجی

گاهی به علت صدمات شدید وارد شده به سر، فرد با یک لهجه و یا زبان بیگانه صحبت می کند که البته این اتفاق بسیار نادر است.

این سندروم معمولا پس از سکته و آسیب های مغزی رخ می دهد و به علت آسیب به مغز و مخچه و مخصوصا قسمت پشتی سر ایجاد می شود.

افراد مبتلا صرفا به یک زبان شناخته شده مثلا انگلیسی صحبت نمی کنند، بلکه گاهی به زبانی صحبت می کنند که برای همه شنونده ها بیگانه است ، یعنی زبانی که وجود خارجی ندارد.

اختلال هویت بدن

در این اختلال روانی که گاهی به عنوان اختلال هویت عضو قطع شده خوانده می شود ، فرد احساس می کند عضوی از بدنش (معمولا ساق پا، انگشتان و بازو) به او تعلق ندارد و سعی می کند خود را از شر آن رها کند.

این افراد معمولا از پزشک می خواهند که آن عضو بدن را قطع کند که البته پزشک این پیشنهاد را رد می کند.

در حال حاضر این بیماری بسیار نادر هیچ درمانی ندارد و احتمال می رود ضربه های روحی و روانی سخت، مسبب این اختلال هستند.

آتش گرفتن خود به خودی انسان

صدها گزارش مبنی بر آتش گرفتن خودبه خودی بدن منتشر شده، احتراقی که ظاهرا بدون هیچ عامل محرکی مانند سیگار یا جریان برق اتفاق افتاده است.

این موضوع به نظر مرموز و عجیب می رسد و البته تنها دلایلی که تا به حال برای آتش گرفتن های خود به خودی بدن آورده اند، وجود جریان الکتریسیته ساکن،وجود مواد شیمیایی مانند الکل و ...بوده است و هیچ کس تا به حال نتوانسته دلیل اصلی این اتفاق عجیب را پیدا کند.

سندروم بی توجهی

افراد مبتلا به اختلال بی توجهی، کارهایی انجام می دهند که تا به حال کسی چنین رفتارهایی را نداشته است.برای مثال اغلب این افراد فقط به قسمت خاصی از بدنشان توجه می کنند، مثلا موهای سمت راست سرشان را کوتاه می کنند یا ریش سمت چپشان را فقط اصلاح می کنند. اغلب هم وقتی یک بشقاب غذا جلوی آن ها قرار می دهید، فقط قسمت راست یا چپ آن را می خورند.این بیماری بعد از سکته ی مغزی بروز می کند و گاهی شدید و شدید تر می شود.

سندروم گرگینه

سندرم گرگینه یک بیماری ژنتیکی است که باعث رشد بیش از حد بدن و موهای آن می شود. این بیماری ممکن است اثر جانبی مصرف داروهایی مثل داروی فشار خون و ماینوکسیدیل باشد.

ماینوکسیدیل دارویی موضعی است که به طور مستقیم با پوست تماس می یابد و باعث تحریک رشد مو در مردان طاس می گردد.

هم حسی

برخی افراد تجربه ی این موضوع را دارند که مثلا با شنیدن یک موسیقی، یک رنگ خاصی را می بینند، و یا با چشیدن یک مزه ی خاص رنگ خاصی را مشاهده می کنند. این تجربه را هم حسی می نامند.

این بیماری خیلی شناخته شده نیست و افراد بسیار کمی در جهان این احساس را تجربه می کنند.

۱۳۹۴/۱۰/۱۴

نظرات کاربران
نام :
پست الکترونیک:
نظر شما:
کد امنیتی:
 

آخرین اخبار...