نسخه چاپی

قطع رابطه عربستان با ایران نشان از كوته بینی ریاض است

معاون وزیر امور خارجه ایران اقدام عربستان در قطع روابط دیپلماتیك با ایران را كوته بینی این كشور در عرصه دیپلماسی عنوان كرد.

به گزارش نما به نقل از مهر، معاون وزیر امور خارجه ایران در مصاحبه با خبرگزاری اسپوتنیک قطع روابط ایران و عربستان را موجب افزایش تنش ها در منطقه دانست.

«ابراهیم رحیم پور» معاون وزیر امور خارجه ایران در این مصاحبه گفت: اقدام عربستان سعودی در قطع روابط دیپلماتیک با ایران تنها به افزایش تنش ها در منطقه منتهی خواهد شد.

وی ادامه داد: بسیاری از کشورها در حال برداشتن گام هایی برای عادی سازی روابط خود با ایران هستند؛ در حالیکه ریاض به قطع روابط خود با تهران مبادرت کرده است؛ لذا از این عمل عربستان سعودی در حوزه دیپلماسی به عنوان کوته بینی یاد می شود.

اسپوتنیک در ادامه به نقل از ابراهیم رحیم پور اعلام کرد که وی اعدام آیت الله نمر را موجب افزایش تنش ها میان شیعیان و اهل تسنن دانسته و تأکید کرده است که ایران به مسئولیت های خود در زمینه اجرای عدالت برای متعرضین به سفارت عربستان عمل خواهد کرد.

لازم به ذکر است به دنبال اعدام آیت الله نمر در روز شنیه هفته جاری، معترضان خشمگین به این جنایت آل سعود در مقابل سفارتخانه این کشور تجمع اعتراض آمیزی برگزار کردند.

عربستان صبح امروز از قطع روابط دیپلماتیک با ایران خبر داد.

۱۳۹۴/۱۰/۱۴

اخبار مرتبط
نظرات کاربران
نام :
پست الکترونیک:
نظر شما:
کد امنیتی:
 

آخرین اخبار...