نسخه چاپی

مدیران بایرن مونیخ سیاسی نیستند

علی كریمی: نمی‌خواهم مربی بشوم

علی كریمی ستاره سابق فوتبال ایران این روزها دور از هیاهو و گفت‌وگو به رتق و فتق امور زندگی شخصی مشغول است.

به گزارش نما به نقل از "ورزش سه"، این بازیکن بزرگ فوتبال ایران که برای آخرین‌بار در کادرفنی کارلوس کی‌روش حضور داشته است، بعد از جدایی از تیم‌ملی کمتر در محافل فوتبالی آفتابی شده است. کریمی که آمادگی بدنی و صلابت خود را کاملا حفظ کرده است، این روزها از دور فوتبال ایران را رصد می‌کند.

وقتی از علی کریمی درباره مربیگری سوال می‌کنیم، با لبخندی می‌گوید: شرایطی که وجود دارد باعث می شود خیلی به مربیگری فکر نکنم. به نظرم با این اوضاع و احوال نمی‌شود خیلی به کار مربیگری فکر کرد. اگرچه من علاقه داشتم که این کار را انجام بدهم و به کلاس‌های مربوطه بروم. دوستان هم از من در این‌باره خیلی سوال می‌کنند اما برای من فعلا این مساله در اولویت نیست.

از کریمی درباره نظرسنجی برنامه 90 سوال می‌کنیم که هفته گذشته انجام شد و او را در صدر بهترین‌های بعد از انقلاب در پست بازیگردان نشاند. کریمی می‌گوید: آن شب تولد پسرم بود و برنامه را ندیدم اما از آمار آن مطلع شدم و خیلی خوشحالم که مردم چنین لطفی به من دارند. البته همه آن بازیکن‌ها که اسمشان در فهرست بود، ستاره‌های بزرگی بودند و من عاشق بازی خیلی از آنها بودم.

شماره 8 سابق تیم‌ملی و پرسپولیس در پاسخ به این سوال که آیا بازی‌های پرسپولیس را دنبال می‌کند هم می‌گوید: من همان اول فصل مطمئن بودم شرایط پرسپولیس بهتر خواهد شد. آنها در چند بازی نتیجه نگرفته بودند و پایین جدول بودند اما آقای برانکو مربی خوبی است و من شک نداشتم که آنها بالا خواهند آمد و خوشحالم که تیم خوبی درست شده که رضایت مردم را هم جلب کرده است. سرمربی پرسپولیس فرد امتحان پس داده‌ای است و به نظر من پرسپولیس مدعی قهرمانی امسال است. اگرچه تیم‌های خوب دیگری هم در لیگ حضور دارند مثل استقلال‌خوزستان، ذوب‌آهن و خود استقلال که صدرنشین لیگ هم هست.

کریمی که از اوضاع و احوال لیگ ایران کمابیش باخبر است و درباره بحران‌های مالی تیم‌ها می‌گوید: وقتی ما بازی بارسلونا را تماشا می‌کنیم، پیش خودمان می‌گوییم عجب فوتبالی بازی می‌کنند بدون اینکه فکر کنیم بیرون از زمین آنها چه خبر است. یکی از مهمترین مسائل فوتبال ایران مشکلات مالی است که شرایط فعلی باعث شده فکر بازیکن‌ها خراب بشود. مثلا وقتی شما فکرت آزاد نباشد، در زمان‌های مناسب تصمیمات اشتباه می‌گیرید. الان چرا این همه بدهی باشگاهی به بازیکن‌ها زیاد است؟ خیلی از فوتبالیست‌ها حکم استینافشان را هم گرفته‌اند اما پولی دستشان را نگرفته. در حالی که باشگاه وقتی قراردادی می‌بندد باید به آن متعهد باشد. به نظر من حتی بهتر است پول قراردادها را کم کنند اما کامل مبلغ را پرداخت کنند نه مثل حالا که بازیکن‌ها باید بابت پولی که دریافت نکرده‌اند، مالیات هم بدهند. این از دلایل مهم تفاوت فوتبال ما با خارج است. اینکه منابع مالی درست هزینه نمی‌شود و البته دیوار بازیکن‌ها از همه کوتاه‌تر است.

با علی کریمی درباره پدیده‌های لیگ هم حرف می‌زنیم و اینکه آیا این لیگ بازیکنانی دارد که بتوانند در آینده ستاره بشوند؟ کریمی می‌گوید: من اسم چند بازیکن را در ذهن دارم اما بهتر است آنها را به زبان نیاورم. کلا در حال حاضر در تیم‌ملی جوان‌های خوبی هستند، در لیگ هم بازیکنان با استعداد زیادی داریم که می‌توانند خودشان را در بالاترین سطح مطرح کنند به شرط اینکه از مسیر خارج نشوند.

علی کریمی همچنین درباره حضور غیرفوتبالی‌ها در فوتبال هم حرف می‌زند و می‌گوید: یک موقعی به سرم زده بود بروم برای انتخابات فدراسیون نامزد بشوم اما شرایطش را که دیدم بی‌خیال شدم. شما الان بروید ببینید در آلمان چه کسانی فوتبال این کشور را اداره می‌کنند. مثلا در بایرن مونیخ چه کسانی تیم را در دست دارند و چقدر فوتبالی هستند و چقدر از جای دیگر به این حوزه وارد شده‌اند. این از چیزهایی است که فوتبال ما را رنج می‌دهد و من نمی‌دانم بالاخره چه زمانی درست می‌شود.

سوال آخر ما از کریمی درباره شرایط امروز اوست و اینکه مشغول چه کاری است. کریمی می‌گوید: کار خاصی نمی‌کنم. تجارت خاصی هم ندارم و به امور شخصی مشغولم.

۱۳۹۴/۱۰/۱۴

اخبار مرتبط
نظرات کاربران
نام :
پست الکترونیک:
نظر شما:
کد امنیتی:
 

آخرین اخبار...