نسخه چاپی

رئیسی در نشست ائمه جمعه:

ظهور "سید یمانی" دروغین در برخی استان‌های كشور مشكل‌ساز شده است

دادستان كل كشور با بیان اینكه "فردی به نام سید یمانی مشكلاتی را در برخی استانهای ما ایجاد كرده است" ، گفت: این فرد ادعای ارتباط مستقیم با امام زمان را دارد و در عراق و در شهر بصره ۵۰۰ مرید پیدا كرده است.

به گزارش نما به نقل از تسنیم، حجت‌الاسلام ابراهیم رئیسی دادستان کل کشور در بیست و سومین نشست ائمه جمعه سراسر کشور در سخنانی ضمن تسلیت به مناسب شهادت آیت‌الله نمر مبارز شیعی عربستانی توسط رژیم آل سعود گفت: امیدوارم که خداوند ریشه آل سعود و آل خلیفه را نابود کند و مردم مسلمان جهان نفسی بکشند.

وی با بیان اینکه امروز دوست و دشمن بر تاثیر روحانیت در جامعه اسلامی ما اذعان دارند، افزود: در بین گروه‌های مرجع امروز مومن‌ترین گروه مرجع برای مسائل سیاسی و اجتماعی و نیز زندگی مردم، روحانیت است و علی‌رغم همه دشمنی‌هایی که از بدو پیروزی انقلاب ایران دشمنان علیه روحانیت داشتند، همچنان با گذشت ایام مرجعیت و ملجعیت روحانیت به عنوان مطمئن‌ترین گروه با استناد به آمار و نظرسنجی‌ها، روحانیت بوده است.

دادستان کل کشور اضافه کرد: روحانیت مردم را فقط به خوبی‌ها و پاکی‌ها سوق نمی‌دهد، بلکه افکار و اندیشه‌های مردم را هدایت کرده و خودش نیز در این مسیر گام برمی‌دارد. روحانیت جوامع را به سمت پاکی‌ها دعوت می‌کند.

رئیسی با بیان اینکه جایگاه روحانیت در هدایت افکار عمومی مردم انکارناپذیر است گفت: امروز روحانیت به جایگاه و درجه‌ای رسیده است که دشمن را در همه عرصه‌ها به سطوح آورده و این همان پیام نظام جمهوری اسلامی است.دشمن امروز بر روی جریان روحانیت دست گذاشته است و اگر تصور کنیم که دشمن کاری با آن ندارد، خطا کرده‌ایم.

وی در ادامه سخنانش نسبت به نفوذ افکار ملحد و انحرافی به جریان روحانیت هشدار داد و گفت: باید برای جلوگیری از افکار ناپاک و جریانات فکر انحرافی به سازمان و بدنه روحانیت جلوگیری کرد و پیشگیری‌های لازم در این زمینه را به عمل آورد.

دادستان کل کشور حوزه‌های علمیه را پیش قراول پیشگیری افکار انحرافی در بین روحانیت دانست و اظهار داشت: در ورود افراد تازه وارد به حوزه‌ها باید دقت‌‌های لازم صورت گیرد. نظارت بر سلوک و رفتار طلاب امری ضروری است که باید مورد توجه قرار گیرد.

رئیسی با اشاره به هجمه‌های فرهنگی دشمن در کشور ما از طریق کانالهای ماهواره‌ای و شبکه‌های اینترنتی گفت: براساس اطلاعاتی که به دست آورده‌ایم 7 هزار کانال ماهواره‌ای در فضای ایرانی اسلامی قابل دریافت است. امروز 171 کانال فارسی‌زبان در فضای ایران قابل دریافت است که بعضی از این شبکه‌ها را فارسی‌زبانان برنامه‌های آن را تهیه و تولید می‌کنند.

وی یکی از مهمترین راه‌ها برای جلوگیری و انحراف از سوء جریان در بدنه روحانیت را مصون سازی طلاب در همه عرصه‌ها دانست و گفت: اگر مصونیت‌بخشی در بین طلا ب صورت گیرد دیگر نسبت به ورود آنها به عرصه‌های مختلف نگرانی وجود ندارد اما اگر اینطور نباشد حقیقتا باید نگران بود.

دادستان کل کشور تاکید کرد:‌ عزیزانی در عرصه‌ها آمدند و به دام گرگهایی گرفتار شدند که با افکار منحرف جوانان نورانی ما را آلوده کردند و سلوک و افکار و اندیشه‌های آنها امروز به حدی شده که با قبل بسیار متفاوت است.

رئیسی ادامه داد: سازمان روحانیت باید نسبت به آسیب‌ها مراقبت‌های لازم را داشته باشد.

وی در بخش دیگری از سخنانش به حضور روحانیت در محاکم قضایی و شورای حل اختلاف اشاره کرد و گفت: ما تلاش کردیم برای اینکه فضای دادستانی‌ها به مسائلی که دارای شاکی خصوصی اشغال نشود از روحانیت استفاده شده و از طرفی تلاش کردیم که مسائل خانوادگی که شاکی خصوصی دارد به دادسراها کشیده نشود، این کار در استانها موفق بوده و توفیقاتی داشته‌ایم.

دادستان کل کشور اضافه کرد اگر دستگاه‌هایی که به نحوی با روحانیت در ارتباط هستند، گزارشی از لغزش و یا سوء جریان یک روحانی را گزارش کرده و به او تذکر دهند اقدام متناسبی در پیشگیری از لغزش‌های احتمالی بعدی وی انجام داده‌اند که این نکته مهمی است و باید مورد توجه قرار گیرد.

رئیسی به ظهور برخی نحله‌های فکری در جامعه اشاره کرد و گفت: امروز سید یمانی مشکلاتی را در برخی استانهای ما ایجاد کرده است. این فرد ادعای ارتباط مستقیم با امام زمان را دارد و در عراق و در شهر بصره 500 مرید پیدا کرده است که این یکی از انحرافات فکری است که باید مورد واکاوی قرار گیرد. این گروه با اعتقادات و بدعت‌هایی که گذاشتند جوانان کم اطلاع ما از جریا ن مهدویت را به خود جلب کردند.

وی در ادامه برخورد قضایی با جریانات فکری را ضروری دانست و گفت: برخورد قضایی با جریانات فکری کافی نیست بلکه باید اقدامات فرهنگی و پیشگیرانه‌ای صورت گیرد. در حوزه‌های فکری، نحله‌های مختلفی وجود دارد که باید طلاب نسبت به آنها هوشیار بوده و بتوانند عکس‌العمل‌های لازمی را داشته باشند.

دادستان کل کشور اضافه کرد: نمی‌توانیم د رجامعه اجازه دهیم بدعت‌گذاری و تحریف در دین رواج پیدا کند اما اقدمات فرهنگی نیز برای شناختن جریانات فکری صورت گیرد.

رئیسی تصریح کرد: در سازمان روحانیت جرائم یک درصد است و امروز این نهاد و مجموعه جزو پاکترین مجموعه‌های نظام است اما از باب اینکه پاک و پاک کننده نسبت به لایه‌های نظام است، یک درصد جرم هم باید برای ما زیاد تلقی شود و مجموعه روحانیت باید به این نکته توجه داشته باشد.

وی با بیان اینکه قوه قضائیه در برخورد با جرائم و ناهنجاری‌های اجتماعی برخوردهای لازم را انجام می‌دهد گفت: پیشگیری از وقوع جرائم در همه حوزه‌ها وظیفه همگان است، هیچ سازمانی را نمی‌شناسیم که علاوه بر همه وظایفش، وظیفه پیشگیری نداشته باشد. همه دستگاه‌ها باید کاری کنند که از ناهنجاری‌های اقتصادی، اجتماعی و فرهنگی پیشگیری شود.

دادستان کل کشور در پایان میزان جرم و جنایت در کشور را زیبنده آرمان‌شهر اسلامی و نظام مبتنی بر اخلاق و معنویت که خواهان برقراری عدالت ندانست و خاطرنشان کرد:‌ امروز نارسایی‌هایی در سیستم بانکی وجود دارد که باید تلاش کرد تا از ستاد بانکی و مالی پیشگیری‌های لازم به عمل آید. باید به سمت کاهش پرونده‌های قضایی سوق پیدا کنیم.

۱۳۹۴/۱۰/۱۴

نظرات کاربران
نام :
پست الکترونیک:
نظر شما:
کد امنیتی:
 

آخرین اخبار...