نسخه چاپی

قائم مقام نماینده ولی فقیه در بنیاد:

جوانان ایران اسلامی مقابل استكبار ایستاده‌اند

قائم مقام نماینده ولی فقیه در بنیاد شهید و امور ایثارگران گفت: بازگشت پیكرهای مطهر شهدایی چون شهید «حمیدرضا اسداللهی» به كشورمان كه در برابر كفار به شهادت رسیده‌اند، نشان می‌دهد جوانان ما در برابر استكبار ایستاده‌اند

به گزارش نما به نقل از میزان، حجت الاسلام والمسلمین سید حبیب الله حسنی در مراسم بزرگداشت شهید مدافع حرم حمیدرضا اسداللهی که امروز در سازمان فرهنگی سیاحتی کوثر برگزار شد با تبریک و تسلیت شهادت شهید اسداللهی، گفت: زمانی فرزندان و خانواده سیدالشهدا (ع) را پس از شهادت ایشان به اسارت بردند و امروز فرزندان کشور ما برای دفاع از حرم آن بزرگواران به پا خاسته‌اند و در این راه به شهادت می‌رسند، پس همه باید بدانند و ببینند که این دفاع مجاهدانه و شهادت درراه آن، تکریم‌های بسیاری را به دنبال خواهد داشت.

وی دفاع از ارزش‌های اسلام را تکلیفی دانست که شهدا در مسیر آن عاشقانه حرکت می‌کنند و گفت: بازگشت پیکرهای مطهر شهدایی چون شهید اسداللهی به کشورمان که در برابر کفار به شهادت رسیده‌اند، نشان می‌دهد جوانان ما در برابر استکبار ایستاده‌اند، زیرا این استکبار است که با اسلام ناب محمدی (ص) مشکل دارد و هرروز با توطئه‌ای جدید، گروه‌های مزدور جدیدی را با اسامی مختلف اما با تفکری ثابت به وجود می‌آورد.

قائم‌مقام نماینده ولی‌فقیه در بنیاد شهید و امور ایثارگران ادامه داد: امروز که به لطف خداوند و اهل‌بیت (ع) و تدابیر رهبری معظم انقلاب و هوشیاری مردم ایران، کشور ما در منطقه‌ای پرآشوب در امنیت کامل به سر می‌برد، استکبار جهانی با توطئه‌های خود درصدد بر هم زدن این امنیت و آسایش است زیرا می‌داند خط سرخ تشیع علوی همان راه پیامبر (ص) و اهل‌بیت (ع) است.

حجت‌الاسلام‌والمسلمین حسنی زندگی و مرگ را به اراده خداوند دانست و گفت: تولد و مرگ به خواست خداوند انجام می‌شود و این دنیا معنای جاودانگی ندارد بلکه جاودانگی مربوط به آخرت است. قرآن برای ما مشخص کرده که همان‌طور که خداوند جان را می‌دهد، روزی نیز آن را می‌گیرد و هیچ‌کس هم نمی‌تواند در این زمینه مطالبه‌ای داشته باشد، اما نکته مهم نوع رفتن است و بی‌شک شهدا باجان خود با خداوند متعال معامله کرده‌اند.

گفتنی است این مراسم با حضور حجت‌الاسلام مؤذنی معاون فرهنگی و امور اجتماعی بنیاد، سعید عندلیبی معاون حقوقی و امور مجلس بنیاد، عبدالرضا عباسپور معاون بهداشت و درمان بنیاد، سجاد قاسمی مدیرکل دفتر مرکزی حراست بنیاد، سرهنگ فریبرز خزایی رییس فرمانده مرکز مقاومت بسیج بنیاد، حمید علی صمیمی مدیرکل بنیاد تهران بزرگ، حجت‌الاسلام سید مهدی فقیهی معاون دبیر شورای عالی ترویج و توسعه فرهنگ ایثار و شهادت، افشین سفاهن مدیرعامل موسسه قرض‌الحسنه شاهد و ایثار، بهروز بزرگی رییس مرکز ارتباطات و مراجعات بنیاد، محمدرضا گروسی مشاور رییس بنیاد و رییس مرکز آموزش علمی کاربردی امام خمینی (ره)، جعفر علی اکبری مدیرعامل موسسه اندوخته شاهد، حمید کشایی مدیرعامل سازمان مجتمع‌های فرهنگی، سیاحتی کوثر و محمدرضا پور حاج رضایی مدیرعامل موسسه فرهنگی، ورزشی و توان‌بخشی ایثار و همچنین با مداحی «حاج صادق آهنگران» برگزار شد.

شهید حمیدرضا اسداللهی 30 ساله و دانشجوی کارشناسی ارشد ادبیات عرب در دانشگاه تهران بود؛ او همچنین از فعالان و نخبگان حوزه بین‌الملل بود که ارتباط مؤثر و مستمری با نیروهای جهادی دیگر کشورها داشت. با خبر شهادت این شهید والامقام، مراسمی در کشورهای عراق و یمن و پاکستان برای بزرگداشت وی برگزار شده است. او که فعالیت‌های فرهنگی مختلفی در کشورهای مسلمان منطقه داشت، از بانیان کنگره لقاءالحسین (ع) بود. در مراسم وداع با پیکر مطهر این شهید مدافع حرم، دوستان عرب زبان او از کشورهای عراق و لبنان نیز حضور داشتند؛ همچنین خانواده شهید عماد مغنیه نیز در مراسم تشییع پیکر مطهر او حضور داشتند. از این شهید والامقام دو فرزند پسر 4 ساله و دو ماهه به یادگار مانده است

۱۳۹۴/۱۰/۱۴

اخبار مرتبط
نظرات کاربران
نام :
پست الکترونیک:
نظر شما:
کد امنیتی:
 

آخرین اخبار...