نسخه چاپی

وزیر نیرو: ارائه خدمات ارزان آب به مردم نادرست بود

وزیر نیرو گفت: ارائه خدمات ارزان قیمت برای كسب رضایت مردم كاری غلط بود كه موجب كاهش كارایی و اثربخشی شركت‌های آب و فاضلاب شد.

به گزارش نما به نقل از ایسنا، حمید چیت‌چیان در همایش بزرگداشت بیست و پنجمین سالگرد تاسیس شرکت‌های آب و فاضلاب با بیان اینکه شرکت مهندسی آب و فاضلاب کشور و شرکت‌های آبفا محصول انقلاب اسلامی به شمار می روند اظهار کرد: قبل از انقلاب اسلامی سابقه حضور چنین نهادهایی را نداشته‌ایم. از این رو می توان شرکت‌های آب و فاضلاب را یک نهاد انقلابی نامید.

به گفته وی تشکیل شرکت‌های آب و فاضلاب یک ایده انقلابی و اثربخش بوده که توانسته خدمات خوبی را در حوزه شهر و روستا حتی در دورترین نقاط کشور نیز ممکن سازد.

وزیر نیرو با بیان اینکه ایجاد این شرکت‌ها به سازماندهی همه تخصص‌ها و تجربه‌های ارزشمند در این بخش منجر شد ادامه داد: در حال حاضر شرکت‌های آب و فاضلاب به عناصری اثرگذار در همه شهرها و شهرستان‌ها تبدیل شده است.

وی با بیان اینکه ایده درآمدزا بودن شرکت‌های آب و فاضلاب و ارائه خدمات از سوی آنان با درآمد کسب شده، اندیشه هوشمندی بود که در ابتدای تشکیل شرکت‌های آب و فاضلاب به عنوان اساس ساختاری این شرکت‌ها در نظر گرفته شده بود اظهار کرد: متاسفانه با این تصور غلط که اگر این خدمات را ارزان ارائه کنیم مردم خوشحال می‌شوند کاری کردیم که به کارایی شرکت‌ها خدشه وارد شود.

به گفته چیت‌چیان ارائه خدمات ارزان قیمت این شرکت‌ها را ضعیف و وابسته به اعتبارات دولتی کرده است. البته در شرایط فعلی نیز دولت می‌تواند به این شرکت‌ها کمک کند.

وی با بیان اینکه اگر این شرکت‌ها خدمات را با قیمت تمام شده به مردم ارائه دهند و دولت در این میان نقش حمایتی داشته باشد قطعا می‌توان کارایی و اثربخشی این شرکت‌ها را ارتقا داد.

وزیر نیرو با بیان اینکه شرکت های آب و فاضلاب باید از ظرفیت‌های خود برای برون‌سپاری خدمات استفاده کنند و این صنعت را به سمت ایده اولیه خود به عنوان مجموعه‌هایی مستقل سوق دهند گفت: علی رغم خشکسالی‌های سال‌های اخیر شرکت‌های آب و فاضلاب توانسته‌اند بدون ایجاد هیچ خللی امر خدمات‌رسانی را انجام دهند.

۱۳۹۴/۱۰/۱۴

اخبار مرتبط
نظرات کاربران
نام :
پست الکترونیک:
نظر شما:
کد امنیتی:
 

آخرین اخبار...