نسخه چاپی

ورزشكاران دوپینگی جریمه مالی می‌شوند

سخنگوی مبارزه با دوپینگ تاكید كرد قوانین ایران مورد تایید وادا قرار گرفته و دوپینگی‌ها علاوه بر محرومیت، جریمه نقدی می‌شوند.

به گزارش نما؛ رامین طباطبایی در گفت‌وگو با فارس، درباره توافقنامه نادوی ایران با ورزشکاران گفت: نادوی ایران بندهایی را در خصوص دوپینگ دارد که مورد تایید سازمان جهانی مبارزه با دوپینگ نیز قرار گرفته است. هر کشوری مطابق با قوانین ملی می‌تواند قوانین مربوط به دوپینگ را هم بنویسد که البته قوانین ما مورد تایید وادا هم بوده است.

وی افزود: در این توافقنامه چند بند در رابطه با فدراسیون‌های ملی و ورزشکاران وجود دارد که علاوه بر محرومیت‌هایی که در استفاده از مواد نیروزا وجود دارد، 30 میلیون تومان از ورزشکار به صورت چک تضمینی و یا نقدی دریافت می‌کنیم. این موضوع به صورت یک ضمانت برای ورزشکارانی است که در سطح بین‌المللی فعالیت دارند.

طباطبایی در پاسخ به این سوال که گرفتن این چک چقدر می‌تواند ورزشکار را از خطر دوپینگ دور کند، تصریح کرد: این چک نزد فدراسیون باقی می‌ماند. هر زمانی که ورزشکار به مسابقات بین‌المللی اعزام می‌شود ما این چک را می‌گیریم و بعد از اینکه نمونه دوپینگ او منفی بود چک را پس می‌دهیم در صورت مثبت بودن نمونه دوپینگ مبلغی را از چک برداشت می‌کنیم که سقف آن 30 میلیون تومان است. این چک می‌تواند عاملی برای پیشگیری از دوپینگ باشد.

سخنگوی نادوی ایران در پاسخ به سوال دیگر فارس مبنی بر اینکه در این مدت در چه رشته‌هایی تست دوپینگ گرفته شده، عنوان کرد: ما از تیم‌ها لیگ یک والیبال و بسکتبال تست گرفته‌ایم. ماموران ما همچنین در مسابقات حساس لیگ برتر والیبال و بسکتبال هم حاضر می‌شوند. همچنین تست از فوتبال، فوتسال، بسکتبال و والیبال بانوان نیز در دستور کار قرار دارد.

۱۳۹۴/۱۰/۱۵

اخبار مرتبط
نظرات کاربران
نام :
پست الکترونیک:
نظر شما:
کد امنیتی:
 

آخرین اخبار...