نسخه چاپی

500 كامیون ایرانی گرفتار در برف مرز بازرگان

مدیركل مدیریت بحران استان آذربایجان غربی اعلام كرد: 500 دستگاه كامیون ایرانی كه در آن سوی مرز بازرگان و در خاك تركیه به علت بارش برف و كولاك شدید متوقف شده اند، منتظر سوخت هستند.

به گزارش نما به نقل از ایرنا: مدیرکل مدیریت بحران استان آذربایجان غربی اعلام کرد: 500 دستگاه کامیون ایرانی که در آن سوی مرز بازرگان و در خاک ترکیه به علت بارش برف و کولاک شدید متوقف شده اند، منتظر سوخت هستند.

امیرعباس جعفری افزود: هم اکنون بیش از 500 دستگاه کامیون ایرانی به همراه بیش از یکهزار و 500 دستگاه کامیون ترکیه ای در مرز بازرگان ـ گوربولاغ منتظر ورود به ایران هستند.

وی با اشاره به تشکیل صف طویل کامیونی به طول 50 کیلومتر در آن سوی مرز بیان کرد: از دیروز به علت بارش سنگین برف، سرما و کولاک شدید در منطقه، با هماهنگی مسوولان دو کشور امداد رسانی و تامین مایحتاج مورد نیاز رانندگان ایرانی از قبیل پتو و مواد غذایی ایرانی از طریق گروه های امدادی هلال احمر و ستاد مدیریت بحران استان آذربایجان غربی انجام شد.

وی با اشاره به متوقف شدن کامیون ها و روشن بودن همه کامیون ها به علت سرما و اتمام سوخت مخزن کامیون های ایرانی طی سه روز اخیر ، بیان کرد: برای امدادرسانی به رانندگان کامیون های ایرانی 10 هزار لیتر سوخت تامین شده و منتظر صدور اجازه سوخت رسانی به آنها در آن سوی مرز هستیم.

وی ادامه داد: روند ترخیص کامیون ها در آن سوی مرز به علت تعطیلات پایان سال و کم شدن تعداد کارکنان گمرک ترکیه،کند بوده و به همین علت در آن کشور صف طویل و 40 کیلومتری کامیونی تشکیل شده است.

وی اضافه کرد: در مقابل، خدمات ترخیص کامیون ها در گمرک کشورمان در مرز بازرگان به سرعت انجام می شود و مشکلی در این سوی مرز وجود ندارد.

وی پیش بینی کرد که تا 48 ساعت آینده مشکل صف کامیون ها در مرز بازرگان حل شده و رانندگان ایرانی با گذر از مرز شرایط عادی خواهند یافت.

مدیرکل مدیریت بحران آذربایجان غربی از آمادگی کامل اداره کل مدیریت بحران استان برای امداد رسانی و مدیریت شرایط نامساعد جوی خبر داد و اظهار کرد: به علت تداوم شرایط یخبندان و کولاک این مشکل به وجود امده و به زودی حل می شود.

بارش سنگین برف که از چهارشنبه گذشته در مناطق مختلف آذربایجان غربی آغاز شده بود، مناطق وسیعی از این استان را سفیدپوش کرد به طوری که ارتفاع برف در شهر مرزی بازرگان و ماکو به حدود 70 سانتیمتر رسید و مشکلاتی را در تردد خودروها در داخل شهرها و جاده های منطقه ایجاد کرد.

مرزهای استان آذربایجان غربی شامل مرز زمینی پلدشت و بازرگان در شمال، رازی و سرو در مرکز و مرز تمرچین در جنوب استان است که تمرچین با کشور عراق و پلدشت با جمهوری خودمختار نخجوان جمهوری آذربایجان هم مرز بوده و سه مرز بازرگان، سرو و رازی دروازه عبور و مرور به کشور ترکیه است.

۱۳۹۴/۱۰/۱۵

نظرات کاربران
نام :
پست الکترونیک:
نظر شما:
کد امنیتی:
 

آخرین اخبار...