نسخه چاپی

پركارترین بازیگران جشنواره 34

از بازیگران مطرح غایب این دوره كه سال قبل در جشنواره حضور داشتند می‌توان به حمید فرخ‌نژاد، نیكی كریمی، مصطفی زمانی، فاطمه معتمدآریا، صابر ابر، رویا تیموریان، حسین یاری، گلاب آدینه، ویشكا آسایش، میترا حجار، محسن تنابنده، پارسا پیروزفر، نگار جواهریان، حمید گودرزی، علی نصیریان، لادن مستوفی و رامبد جوان اشاره كرد كه اكثر آنها فیلم‌های‌شان یا توسط هیات انتخاب برگزیده نشد یا آماده حضور در این دوره نشد.

به گزارش نما به نقل از اعتماد: از بازیگران مطرح غایب این دوره که سال قبل در جشنواره حضور داشتند می‌توان به حمید فرخ‌نژاد، نیکی کریمی، مصطفی زمانی، فاطمه معتمدآریا، صابر ابر، رویا تیموریان، حسین یاری، گلاب آدینه، ویشکا آسایش، میترا حجار، محسن تنابنده، پارسا پیروزفر، نگار جواهریان، حمید گودرزی، علی نصیریان، لادن مستوفی و رامبد جوان اشاره کرد که اکثر آنها فیلم‌های‌شان یا توسط هیات انتخاب برگزیده نشد یا آماده حضور در این دوره نشد.

هانيه توسلي و سيامك صفري با سه فيلم پركارترين بازيگران دوره سي‌وچهارم جشنواره فيلم فجر هستند. هانيه توسلي امسال سه فيلم «سيانور»، «نقطه كور» و «هفت ماهگي» را در بخش اصلي دارد و صفري هم با سه فيلم «آخرين بار كي سحر رو ديدي»، «امكان مينا» و «نفس» در بخش سوداي سيمرغ جشنواره حاضر است.

مريلا زارعي با دو فيلم «باديگارد» و «دختر» در بخش سوداي سيمرغ و «گيتا» در بخش نگاه نو، نويد محمدزاده با «خشم و هياهو» و «لانتوري» در بخش اصلي و «ابد و يك روز» در نگاه نو، بهناز جعفري با «خشم و هياهو» و «هفت ماهگي» در سوداي سيمرغ و «گيتا» در نگاه نو، پانته‌آ پناهي‌ها با «عادت نمي‌كنيم» و «نفس» در سوداي سيمرغ و «لاك قرمز» در نگاه نو، ‌شيرين يزدان‌بخش با «عادت نمي‌كنيم» و «وارونگي» در سوداي سيمرغ و «ابد و يك روز» در نگاه نو و شبنم مقدمي با «نفس» و «زاپاس» در سوداي سيمرغ و «ابد و يك روز» در نگاه نو ديگر بازيگران پركار اين دوره جشنواره هستند.

رضا كيانيان (باركد و كفش‌هايم كو؟)، ميلاد كي‌مرام (آب‌نبات چوبي و امكان مينا)، شقايق فراهاني (آب‌نبات چوبي و نقطه كور)، آتيلا پسياني (آخرين بار كي سحر رو ديدي؟ و نيمه‌شب اتفاق افتاد)، سحر قريشي (آب‌نبات چوبي و رسوايي٢)، احمد مهران‌فر (زاپاس و هفت ماهگي)، محمدرضا فروتن (عادت نمي‌كنيم و نقطه كور)، رويا نونهالي (كفش‌هايم كو؟ و نيمه شب اتفاق افتاد)، بهاره كيان‌افشار (كفش‌هايم كو و باركد)، حامد بهداد (نيمه شب اتفاق افتاد و هفت‌ماهگي)، محسن كيايي (باركد و نقطه كور) و رويا جاويدنيا (وارونگي و به دنيا آمدن) با دو فيلم در جشنواره امسال حاضرند.

باران كوثري بهترين بازيگر زن سال گذشته با دو فيلم «لانتوري» و «هفت ماهگي» در جشنواره سي‌وچهارم حاضر است و سحر دولتشاهي بهترين بازيگر نقش مكمل جشنواره قبل نيز با دو فيلم «باركد» و «وارونگي» در اين دوره حضور دارد.

سعيد آقاخاني بهترين بازيگر مرد سال قبل از غايبان اين دوره است و هومن سيدي بهترين بازيگر مكمل دوره سي‌وسوم جشنواره نيز در اين دوره «پل خواب» را به عنوان بازيگر در بخش نگاه نو دارد و به عنوان كارگردان نيز در بخش سوداي سيمرغ با «خشم و هياهو» حاضر است. ليلا زارع و بهمن زرين‌پور هم كه سال قبل ديپلم افتخار بازيگري دريافت كردند از غايبان اين دوره محسوب مي‌شوند.

بابك حميديان كه سال قبل با پنج فيلم پركارترين بازيگر بود در اين دوره دو فيلم «باديگارد» و «سيانور» را در بخش اصلي دارد و مهتاب كرامتي ديگر بازيگر پركار سال قبل كه سه فيلم در جشنواره داشت امسال فيلمي را در جشنواره ندارد.

از بازيگراني هم كه يك فيلم در بخش اصلي و يك فيلم در بخش نگاه نو دارند مي‌توان به امير جديدي (اژدها وارد مي‌شود و من)، نادر فلاح (اژدها وارد مي‌شود و گيتا)، ريما رامين‌فر (زاپاس و ابد و يك روز)، هنگامه حميدزاده (آب‌نبات چوبي و متولد ٦٥)، ساره بيات (عادت نمي‌كنيم و برادرم خسرو)، حميد آذرنگ (عادت نمي‌كنيم و گيتا)، ساعد سهيلي (مالاريا و پل خواب) و علي مصفا (وارونگي و خانه‌اي در خيابان چهل و يكم) اشاره كرد.

پرويز پرستويي، پريوش نظريه، امير آقايي و فرهاد قائميان با «باديگارد»، رضا عطاران با «آب‌نبات چوبي»، فريبرز عرب‌نيا و ژاله صامتي با «آخرين بار كي سحر رو ديدي؟»، مينا ساداتي با «امكان مينا»، بهرام رادان و پژمان بازغي با «باركد»، هدايت هاشمي با «به دنيا آمدن»، طناز طباطبايي با «خشم و هياهو»، فرهاد اصلاني با «دختر»، هنگامه قاضياني با «دلبري»، اكبر عبدي، محمدرضا شريفي‌نيا و اسماعيل خلج با «رسوايي ٢»، امير جعفري و جواد عزتي با «زاپاس»، مهدي هاشمي با «سيانور»، جمشيد هاشم‌پور و مهران احمدي با «نفس»، هديه تهراني با «عادت نمي‌كنيم»، مجيد مظفري با «كفش‌هايم كو»، گوهر خيرانديش با «نيمه شب» و پگاه آهنگراني و فرشته صدرعرفايي با «هفت ماهگي» از بازيگران مطرحي هستند كه يك فيلم در بخش اصلي جشنواره دارند.

پيمان معادي با «ابد و يك روز»، شهاب حسيني و بيتا فرهي با «برادرم خسرو»، اكبر زنجان‌پور با «پل خواب»، مهناز افشار با «خانه‌اي در خيابان چهل و يكم»، مسعود كرامتي با «لاك قرمز» و ليلا حاتمي با فيلم «من» تنها در بخش نگاه نو حاضر هستند و شانسي براي دريافت جايزه بازيگري ندارند.

ماني حقيقي هم كه «اژدها وارد مي‌شود» را به عنوان فيلمساز در بخش اصلي دارد به عنوان بازيگر با «من» در بخش نگاه نو حاضر است.

در اين دوره علاوه بر باران كوثري، پگاه آهنگراني، ستاره پسياني و ساعد سهيلي كه به عنوان فرزندان سينماگران سال‌هاست فعاليت بازيگري دارند، ماهور الوند فرزند سيروس الوند با فيلم «دختر»، نيكي مظفري فرزند مجيد مظفري با فيلم «نقطه كور» و آذرخش فراهاني فرزند بهزاد فراهاني با فيلم «مالاريا» حاضر هستند.

حضور مريم پاليزبان بازيگري كه سال‌ها پيش با فيلم «نفس عميق» وارد سينما شد در فيلم «مالاريا» و رابعه اسكويي بازيگري كه اخيرا براي بازي در سريال‌هاي ماهواره‌اي از كشور مهاجرت كرده است در فيلم «نيمه‌شب اتفاق افتاد» از ديگر نكات قابل توجه اين دوره است.

در جشنواره ٣٤ علاوه بر غيبت بازيگران پيشكسوتي چون عزت‌الله انتظامي، جمشيد مشايخي، داود رشيدي، داريوش ارجمند، سعيد راد و پروانه معصومي، جوان‌تر‌‌هايي هم مانند امين حيايي، ترانه عليدوستي، يكتا ناصر و... همچون سال قبل در اين جشنواره نيز فيلمي ندارند.

۱۳۹۴/۱۰/۱۵

اخبار مرتبط
نظرات کاربران
نام :
پست الکترونیک:
نظر شما:
کد امنیتی:
 

آخرین اخبار...