نسخه چاپی

كاخ سفید: قوانین حمل سلاح در آمریكا تغییری نمی‌كند

كاخ سفید اعلام كرد، رئیس جمهوری آمریكا به دنبال وضع قوانین جدیدی در مورد كنترل حمل و مالكیت سلاح پس از تیراندازی مرگبار در سینمای كلورادو، نیست.

به گزارش ايسنا، به نقل از خبرگزاري آسوشيتدپرس، جي كارني، سخنگوي مطبوعاتي باراك اوباما، رئيس جمهوري آمريكا اعلام كرد كه وي در تلاش است تا راه‌هايي را براي متقاعد كردن كنگره در اين زمينه بيايد كه اين اسلحه‌ها از دست افراد خطرناك به دور بماند و تحت كنترل باشد.

بحث و گفت‌وگو درباره قوانين حمل سلاح پس از آن مطرح شد كه فردي در ايالت كلورادو آمريكا به سينمايي حمله كرد و جان ده‌ها تن را گرفت و ده‌ها تن ديگر را زخمي كرد. اين فرد مهاجم كه جيمز هولمز معرفي شده است، در اولين جلسه دادگاه خود كه روز دوشنبه برگزار شد، حضور يافت.

باراك اوباما در جريان نشست كوتاه با اعضاي كابينه‌اش، به سوالات خبرنگاران در مورد اينكه چگونه اين مساله را با كنگره مطرح مي‌كند، بدون آنكه به دنبال وضع قوانين جديد در رابطه با كنترل حمل سلاح باشد، پاسخ گفت و افزود: معتقدم كه ما فرصت‌هاي بي‌شماري براي صحبت در مورد اين قضيه داريم.

رئيس جمهوري آمريكا روز چهارشنبه هفته گذشته بررسي دقيق‌تر را در خصوص اسلحه‌هايي كه در اختيار مجرمان و افراد با مشكلات رواني است، خواستار شد.

وي همچنين اعلام كرد كه اين مساله‌اي مشترك براي تمام روساي جمهوري آمريكا بود و بار ديگر بر حمايت از قانون ملغي شده منع حمل سلاح تاكيد كرد.

كارني بر بن‌بست موجود در مورد اجرايي كردن اين قانون توسط كنگره سخن به ميان آورد و گفت: اين مساله مربوط به عدم حمايت از سوي كنگره آمريكاست. قوانيني وجود دارند كه باعث شده‌اند تا ما بتوانيم در مقابل حمل و مالكيت سلاح به ويژه براي آن دسته از افراد كه واجد شرايط نيستند، راهكاري بينديشيم و درست عمل كنيم.

۱۳۹۱/۵/۶

اخبار مرتبط
نظرات کاربران
نام :
پست الکترونیک:
نظر شما:
کد امنیتی:
 

آخرین اخبار...