نسخه چاپی

ابتلای 4 نفر به آنفلوآنزای خوكی در كلاردشت

وی از شهروندان بویژه خانم های باردار خواست به محض احساس درد و یا مشاهده علائمی از این بیماری فوری به پزشك مراجعه كنند و به توصیه های آنان برای مداوا توجه جدی تری داشته باشند.

به گزارش نما مدیر شبکه بهداشت و درمان چالوس و کلاردشت از ابتلای دست کم چهار نفر از اهالی شهرستان ییلاقی و کوهستانی کلاردشت به آنفلوانزای خوکی خبر داد.

به گزارش ایرنا به نقل از پایگاه اطلاع رسانی فرمانداری کلاردشت، حدیث گردکلی در نشست کارگروه سلامت و امنیت غذایی شهرستان گفت : 14 نفر مشکوک به بیماری آنفلوانزا در مراکز درمانی کلاردشت بستری شدند که از 10 نفر آزمایش و نمونه گیری انجام و مشخص شد که چهار نفر به این بیماری مبتلا هستند.

وی افزود: سه نفر از افراد مبتلا خانم های باردار هستند که هم اکنون به صورت کامل تحت کنترل پزشکان قرار دارند.

او ادامه داد: تا به حال مرگ و میری ناشی از این بیماری در شهرستان کلاردشت نداشته ایم.

گردکلی شیوع ویروس آنفلوآنزای پرندگان و خوکی را از دغدغه جدی متولیان بهداشت و درمان شهرستان دانست و تاکید کرد که پیشگیری، مقابله و مهار این ویروس در سایه هم افزایی، همراهی و همکاری بیشتر مدیران دستگاه های اجرایی ذیربط ممکن است.

وی از شهروندان بویژه خانم های باردار خواست به محض احساس درد و یا مشاهده علائمی از این بیماری فوری به پزشک مراجعه کنند و به توصیه های آنان برای مداوا توجه جدی تری داشته باشند.

مدیر شبکه بهداشت و درمان چالوس و کلاردشت همچنین در این نشست به منع نگهداری اجساد در سردخانه بیمارستان حضرت قائم (عج) کلاردشت اشاره کرد و از مسئولان ادارات ذیربط بویژه شهردار این شهر خواست تا در این باره چاره اندیشی کند.

فرماندار کلاردشت نیز در این جلسه خواستار واگذاری آرامستان ها به شهرداری شد و تاکید کرد که با تحقق این مهم و تدوین طرح جامع تفصیلی بخشی از این مشکلات حل خواهد شد.

ایوب صالحی طولانی شدن نگهداری اموات در منازل پیش از خاکسپاری را غیرقابل توجیه دانست و از شهردار این شهر خواست نسبت به ساخت سردخانه اقدام کند.

شهرستان کلاردشت با جمعیتی دست کم 50 هزار نفردرغرب مازندران واقع است.

۱۳۹۴/۱۰/۱۵

اخبار مرتبط
نظرات کاربران
نام :
پست الکترونیک:
نظر شما:
کد امنیتی:
 

آخرین اخبار...