نسخه چاپی

حذف نام عربستان از فهرست اعدام كنندگان !

انگلیس، با حذف نام عربستان از كشورهای دارندۀ حكم اعدام، سازمان های حقوق بشری و سیاستمداران انگلیسی را شگفت زده كرد.

به گزارش نما به نقل از برنا، روزنامه ایندیپندنت با انتشار گزارشی در صفحۀ نخستِ خود فاش کرد که انگلیس، نام عربستان را از فهرست کشورهایی که دارندۀ حکم اعدام هستند، حذف کرد.

بر پایه این گزارش، دولت انگلیس در حالی نام عربستان را از این فهرست حذف کرده است که این فهرست، شامل اردن، سنگاپور و باربادوس می شود که تعداد اعدامی ها در این کشورها، سالانه کمتر از 10 مورد است. در حالی که عربستان، دستکم سالانه 90 نفر را اعدام می کند.

اولیور رایت دبیر سیاسی روزنامه ایندیپندنت در ادامه این گزارش نوشت: سازمان های حقوق بشری و سیاستمداران مخالف دولت انگلیس، از این اقدام ِ دولت ابراز نگرانی کردند و آن را اقدامی در جهت تامین منافع تجاری انگلیس با عربستان و حفاظت از قراردادهای چند میلیارد پوندی میان دو کشور دانستند.

به گزارش برنا به نقل از العالم، گفتنی است که انگلیس، دقیقاً زمانی تصمیم به حذف نام عربستان از فهرست کشورهای دارندۀ حکم اعدام گرفت که این کشور، آیت الله شیخ نمر النمر عالِم بزرگ شیعه را به همراه 46 تن دیگر اعدام کرده است.

پیش از این نیز گزارشهایی رسوا کننده در انگلیس در خصوص دست داشتن دولت این کشور در عضویت عربستان در شورای حقوق بشر سازمان ملل متحد، منتشر شده است.

۱۳۹۴/۱۰/۱۵

اخبار مرتبط
نظرات کاربران
نام :
پست الکترونیک:
نظر شما:
کد امنیتی:
 

آخرین اخبار...