نسخه چاپی

سوء قصد جدی به رییس مجلس لبنان

'نبیه بری' رییس مجلس لبنان و رییس جنبش شیعی امل، پنجشنبه شب از یك عملیات سوء قصد در آخرین لحظات جان به در برد.

به گزارش ایرنا از بیروت، در حالیكه بسیاری از سران و شخصیت های برجسته لبنانی پنجشنبه شب در سالن بی ال لبنان در مراسم افطار رییس مجلس لبنان شركت كرده و منتظر حضور میزبان خود در این مراسم بودند، تنها چند لحظه قبل از آغاز مراسم، متوجه شدند كه نبیه بری از میانه راه به محل كار خود بازگشته و برخلاف روال هر ساله خود قصد شركت در این برنامه را ندارد.

'حسن علی خلیل' معاون سیاسی بری و وزیر بهداشت لبنان دقایقی بعد این مراسم را آغاز و با عذرخواهی از مشاركت كنندگان در این مراسم افطار، متن سخنرانی رییس مجلس لبنان را به نمایندگی از وی خواند.

در همین حال اطلاعات موثق حاكیست رییس مجلس لبنان در معرض خطر جدی سوء قصد از سوی گروه‌های تروریستی قرار دارد و این گروه‌ها در حال برنامه‌ریزی‌ به منظور هدف قرار دادن این شخصیت لبنانی هستند.

یك منبع آگاه امنیتی نزدیك به بری با اعلام این خبر به ایرنا گفت: در پی این موضوع تیم حفاظت رییس مجلس، طی هفته‌های اخیر در مسیرهای حركت وی به منظور حفاظت از این شخصیت بلندپایه لبنانی احتیاط‌های لازم را به منظور پیش‌گیری از هرگونه حادثه‌ای آغاز كرده است.

وی گفت: پنجشنبه شب نیز در آخرین دقایق قبل از حضور بری در این مراسم افطار، نیروهای امنیتی از طراحی برای ترور وی در مسیر حركت در بیروت مطلع شده و وی را از حضور در این مراسم به طور جدی برحذر داشتند.

روزنامه الاخبار لبنان چند روز پیش از ورود برخی سران حرفه ای القاعده به لبنان برای انجام عملیات ترور علیه برخی شخصیت های مذهبی و سیاسی از جمله نبیه بری خبر داده نوشت: 'ایمن الظواهری' شخص اول گروهك تروریستی القاعده، طی پیامی به زیر مجموعه های خود در لبنان دستور داده كه نبیه بری و 'جان قهوجی' فرمانده ارتش این كشور را ترور كنند.

وی 300 هزار دلار آمریكایی به این منظور مبلغ تخصیص داده است.

۱۳۹۱/۵/۶

اخبار مرتبط
نظرات کاربران
نام :
پست الکترونیک:
نظر شما:
کد امنیتی:
 

آخرین اخبار...