نسخه چاپی

نماینده مستعفی رد صلاحیت شد؟!

خوانندگان محترم هر روزه می توانند با خواندن بسته انتخاباتی از حواشی انتخابات پیش رو مطلع شوند.

51روز به برگزاری انتخابات دهمین دوره مجلس شورای اسلامی و پنجمین دوره مجلس خبرگان رهبری زمان باقی مانده و اقدامات مقدماتی برای تعیین کاندیداهای نهایی این انتخابات و احراز صلاحیت‌ آن‌ها در جریان است.

خوانندگان محترم هر روزه می توانند با خواندن بسته انتخاباتی از حواشی انتخابات پیش رو مطلع شوند.

عدم شرکت در آزمون خبرگان به معنای انصراف از کاندیداتوری نیست/ به همه پیامک دادیم

نجات‌الله ابراهیمیان سخنگوی شورای نگهبان درباره پاسخ به این سوال که آیا عدم شرکت در آزمون انتخابات مجلس خبرگان از سوی داوطلبان به منزله انصراف آنها از کاندیداتوری محسوب می‌شود اظهارکرد: عدم شرکت در آزمون مجلس خبرگان رهبری از سوی داوطلبان به منزله انصراف نیست اما افرادی که در این آزمون شرکت نکرده‌اند امکان ارزیابی شرط اجتهاد در آنها وجود ندارد لذا موقع بررسی صلاحیت‌ها دلیلی بر اجتهاد آنها در دست فقها وجود نخواهد داشت بنابراین امکان احراز یکی از شرایط مهم نامزدهای مجلس خبرگان رهبری که اجتهاد باشد در مورد این افراد وجود نخواهد داشت.

ابراهیمیان درباره روند دعوت از داوطلبان برای حضور در آزمون خاطرنشان کرد: دعوت ما از کلیه کاندیداها به صورت ارسال دعوتنامه کتبی نبوده بلکه معیار اطلاعیه رسمی شورای نگهبان بوده است که به صورت رسمی در سایت این شورا درج و از طریق رسانه ملی نیز اعلام شده لذا شورای نگهبان برای هیچ فردی دعوتنامه شخصی ارسال نکرده است.

وی تصریح کرد: شورای نگهبان البته برای اطمینان به شماره تلفن‌هایی که داوطلبان در فرم ثبت‌نام قید کرده‌اند پیامک ارسال کرده است اما آنچه از منظر قانونی برای ما مهم بوده و است اطلاعیه شورای نگهبان است.

دوختن قبای رییس مجلسی برای کسی که اصلا کاندیدا نشده است

روزنامه اصلاح طلب ارمان در ادامه تحلیل هایش علیه وحدت اصولگرایان مدعی شد سعید جلیلی دنبال ریاست مجلس است و می‌خواهد ضمن ورود به مجلس علی لاریجانی را کنار بزند!

سوال اینجاست مگر جلیلی برای نمایندگی مجلس ثبت‌نام نکرده که بخواهد رئیس مجلس شود.

در همین زمینه روزنامه کیهان در ستون گفت و شنود امروز خود نوشت:

گفت: آرمان با اشاره به پیوستن دکتر جلیلی به ائتلاف اصولگرایان نوشته است «سرانجام آن شد که می‌شد حدس زد»!

گفتم: خب! چی شده که به قول آرمان «می‌شد حدس زد»؟!

گفت: نوشته است؛ جلیلی می‌خواهد شانس خود را در انتخابات مجلس امتحان کند و البته هدف جلیلی از ورود به مجلس، تکیه زدن بر جایگاه ریاست مجلس است!

گفتم: دکتر جلیلی فقط به عنوان یک اصولگرا به ائتلاف پیوسته ولی برای نمایندگی مجلس ثبت‌نام نکرده است که بخواهد رئیس مجلس شود!

گفت: چه عرض کنم؟! زنجیره‌ای‌ها به اینگونه دروغ‌گویی‌ها و به جدول زدن‌ها عادت کرده‌اند و تازه دو قورت و نیمشان هم باقی است!

گفتم: یارو سوار اتوبوس شد، راننده گفت؛ بلیت؟ و یارو گفت؛ من ایستگاه قبلی سوار شده بودم و بلیت داده‌ام! راننده گفت؛ مرد حسابی! ما اصلاً در ایستگاه قبلی توقف نکرده بودیم و یارو که دید بدجوری خیط کاشته با عصبانیت گفت؛ چرا توقف نکردید! من می‌خواستم سوار شوم! همین کارها را می‌کنید که آمریکا ما را تحریم می‌کند و قیمت سکه و دلار بالا می‌رود و...!!

تحریف نکنید! فتنه 88 وطن‌فروشی و محاربه بود نه سوءتفاهم

محمدرضا عارف می‌گوید حوادث سال 88 سوءتفاهم میان اصلاح‌طلبان و «بخشی از حاکمیت» بود.

وی در دیدار «جمعی از اعضای کانون زندانیان سیاسی قبل از انقلاب» گفته است: به دنبال حوادث نامیمون 88 و ایجاد برخی سوءتفاهم‌ها، بین بخشی از اصلاح‌طلبان با بخشی از حاکمیت زاویه ایجاد شد که رقیب جریان اصلاحات از ایجاد این فاصله نهایت بهره را برد و البته ضررهایی هم متوجه کشور شد. به همین دلیل انتخابات اسفندماه جاری فرصتی است برای ترمیم این فاصله که از طرف اصلاح‌طلبان گام‌های موثری برای حل برخی سوءتفاهم‌ها برداشته شده است و انشاالله این مسیر با حسن‌نیت همگان ادامه خواهد یافت.

یادآور می‌شود فتنه سال 88 سوءتفاهم نبود بلکه اصرار فتنه گران اصلاح طلب به بازی در زمین دشمن و اجرای مرحله به مرحله نقشه آمریکایی-صهیونیستی کودتای مخملین بود که طبق فرمول و نقشه، با ادعای تقلب و نرفتن زیر بار مکانیسم‌های قانونی شروع می‌شود و با آشوب به براندازی ختم می‌شود. طرف ماجرا نیز برخلاف ادعای آقای عارف «بخشی از حاکمیت» نبود بلکه اصل حاکمیت و فراتر از آن اصل اسلام بود چنان که اوباش آشوبگر تحریک شده توسط سران فتنه شعار «انتخابات بهانه است- اصل نظام نشانه است»، «مرگ بر اصل ولایت‌فقیه»، «استقلال، آزادی، جمهوری ایرانی(با خط کشیدن روی نام اسلام)»، «نه غزه نه لبنان» داده و سرانجام هتاکی علیه امام حسین علیه‌السلام را در روز عاشورا مرتکب شدند.

جنایت‌های بی‌سابقه‌ای که فتنه‌گران و سران آنها مرتکب شدند و خسارت‌های بزرگی که به کشور زدند، ازمصادیق تام بغی، فساد فی‌الارض، محاربه و فتنه (اشدّ من القتل) است و برخلاف ادعای آقای عارف، این جرایم بزرگ نه سوءتفاهم است و نه با دعوت منافقین مدعی اصلاح‌طلبی از خود برای حضور در انتخابات از خاطره‌ها فراموش می‌شود همچنان که شعار خروج از حاکمیت و سپس ارتکاب خروج از حاکمیت، از یاد رفتنی نیست.

80 درصد نمایندگان مجلس نهم در مجلس دهم جایی ندارند!

یکی از نمایندگان مجلس نهم در اظهار نظری قابل تامل گفت: 80 درصد نمایندگان مجلس نهم در مجلس دهم جایی ندارند و در خانه‌های خود می‌خوابند.

نماینده مستعفی رد صلاحیت شد؟!

اخبار غیر رسمی منتشره در رسانه ها حاکی از آنست که نامزدی که چند هفته پیش در صحن علنی مجلس اعلام استعفا کرد و بعد از چند روز دوباره به صحن بازگشت توسط هيات اجرایی انتخابات رد صلاحیت شده است.

۱۳۹۴/۱۰/۱۶

اخبار مرتبط
نظرات کاربران
نام :
پست الکترونیک:
نظر شما:
کد امنیتی:
 

آخرین اخبار...