نسخه چاپی

اعلام وضع فوق العاده در كالیفرنیا به سبب نشت گاز

فرماندار كالیفرنیا در پی نشت عظیم گاز در لس آنجلس كه به تخلیه هزاران خانوار از منازلشان انجامید، وضعیت فوق العاده اعلام كرد.

به گزارش نما به نقل از ایرنا، روز پنج شنبه جری بروان، فرماندار این ایالت پس از صدور فرمانی از همه نهاد های دولتی خواست برای جلوگیری از خطرات بیشتر این حادثه که از ماه اکتبر گذشته «مهرماه » منطقه «پورتر رَنچ» در حومه در این شهر آغاز شد بسیج شوند.
وی امروز «پنجشنبه » با صدور بیانیه ای با تاکید بر اینکه نظارت های کافی برانجام این مهم تدبیر شده است، تاکید کرد که باید از همه مقامات و تجهیزات دولتی در خدمت رفع این بحران بهره برداری شود.
البته در نهم دی ماه گذشته نیز مقامات ذی ربط در کالیفرنیای جنوبی اعلام کرده بودند مکان لوله گازی را که از اواخر اکتبر گاز متان آن نشت کرده بود پیدا کرده اند. با این حال ممکن است ماهها طول بکشد تا این شکستگی را تعمیر کرد.
نشت گاز بیش از 80 هزار تن گاز متان، هزاران کالیفرنیایی را از محل زندگی خود فراری داد.
شهردار لس آنجلس این حادثه را «فاجعه زیست محیطی» خوانده و مدارس دو منطقه از لس آنجلس نیز تا پایان سال تعطیل شده اند.
منطقه کالیفرنیای جنوبی بیش از 22 میلیون و 600 هزار جمعیت دارد.
23 اکتبرگذشته «اول آبان» نشت شدید گاز در شمال لس آنجلس گزارش شد و از آن زمان تاکنون بیش از 80 هزار تن گاز متان نشت کرده است.
انجمن منابع هوایی کالیفرنیا در تارنمای خود نوشت: «این گونه گازها به نسبت گاز دی اکسید کربن زمان خیلی کمتری در جو باقی می مانند ولی میزان گرمایی که ایجاد می کنند ممکن است ده ها، صدها یا هزاران بار بیشتر از دی اکسید کربن باشد».
هزاران نفر از ساکنین شهرک پورتر رَنچ که از سرگیجه و سایر بیماریها شکایت داشتند به صورت داوطلبانه جابجا شده اند. شرکت گاز هزینه جابجایی کسانی را که بر اثر نشت گاز دچار کسالت شده اند تقبل کرد.
گرچه گاز متان تهدیدی جدی علیه سلامتی ساکنین منطقه به شمار نمی رود، بوی ماده «مرکاپتان» افزوده شده به بوتان بی بو ممکن است موجب حساسیت، سرگیجه و اختلالات تنفسی شود.
شرکت گاز اعلام کرده که تاکنون بیش از پنج خانوار نقل مکان شده اند و عملیات تعمیر خط لوله تا اواخر مارس سال گذشته «اواسط فروردین» طول می کشد.
شبکه خطوط گاز کالیفرنیا به طول بیش از 160 هزار کیلومتر است و منطقه ای به وسعت 51 هزار و 800 کیلومتر مربع را پوشش می دهد.

۱۳۹۴/۱۰/۱۷

اخبار مرتبط
نظرات کاربران
نام :
پست الکترونیک:
نظر شما:
کد امنیتی:
 

آخرین اخبار...