نسخه چاپی

10 كشور بحرانی در سال 2016

آنكارا از به وجود آمدن یك دولت كردی در مرزهای جنوبی خود به شدت نگران است.

به گزارش نما به نقل از فارس؛ گروه بحران بین المللی (ICG) در گزارش تازه خود تحت عنوان «10 درگیری که در سال 2016 باید به آنها توجه کرد» لیست کشورهایی که در آن بحران و درگیری وجود دارد را منتشر کرده است که در این لیست نام کشور ترکیه در رده دوم قرار دارد.

این گزارش که در روزنامه «زمان» ترکیه منتشر شد، درگیری‌های ارتش و نظامیان پ‌ک‌ک در جنوب شرق ترکیه را شدیدترین درگیری‌ها در 20 سال اخیر در این کشور معرفی کرده و عنوان کرده است: تصاویر اخیری که از دیاربکر منتشر شده است درگیری‌های مسلحانه و سنگرهای ساخته شده در محیط شهری یک جنگ شهری تمام عیار را به نمایش گذاشته است. اگر چه این تصاویر مدت زمان بسیار طولانی است که در ترکیه وجود دارد واز 1984 به بعد در مناطق کردنشین ترکیه بیش از 30 هزار انسان کشته شده‌اند ولی اکنون شاهد افزایش این درگیری‌ها در مناطق کردنشین هستیم.

به نوشته «کردپرس»، عوامل بسیاری باعث برهم خوردن میز مذاکرات بعد از جولای 2015 و شروع درگیری‌ها در ترکیه شده است که از مهمترین آنها می توان به پیروزیهای شاخه سوری پ‌ک‌ک در شمال سوریه در مبارزه با دولت اسلامی عراق و شام (داعش) اشاره کرد. درگیری‌هایی که در 6 ماه اخیر در جنوب شرق این کشور رخ داده است شدیدترین درگیری‌های 20 سال اخیر این کشور است.

در ادامه این گزارش آمده است: آنکارا از به وجود آمدن یک دولت کردی در مرزهای جنوبی خود به شدت نگران است. این نگرانی باعث می شود تا ترکیه در مبارزه با داعش دچار تردید شود. از نظر بسیاری از کردهای ترکیه، این کشور به دلیل وجود دشمن مشترک (کردها) از یک گروه تروریستی (داعش) حمایت می‌کند.

لیست 10 کشور بحرانی از نظر ICG

1- سوریه و عراق

2- ترکیه

3- یمن

4- لیبی

5- حاشیه دریاچه چاد

6- سودان شمالی

7- جمهوری بروندی

8- افغانستان

9- جنوب دریای چین

10- کلمبیا

۱۳۹۴/۱۰/۱۷

اخبار مرتبط
نظرات کاربران
نام :
پست الکترونیک:
نظر شما:
کد امنیتی:
 

آخرین اخبار...