نسخه چاپی

انفجار در پادگانی در لیبی با ۶۵ كشته

از سوی دیگر شب گذشته در پی بروز درگیری میان گارد حفاظت از تاسیسات نفتی و تروریست های داعش، در مخازن نفت خام در شمال این كشور آتش سوزی رخ داد.

به گزارش نما ، خانه ملت به نقل از اسکای نیوز عربی نوشت: پادگانی که انفجار در آن رخ داده است آماده فارغ التحصیلی دور جدید از آموزش دیدگان بود که کامیون بمبگذاری شده در آن منفجر شد.

منابع محلی اعلام کرد، کامیونی که در پادگان منفجر شد، با خود یک تانک پر از مواد سوختی و منفجره را یدک می کشید.

از سوی دیگر شب گذشته در پی بروز درگیری میان گارد حفاظت از تاسیسات نفتی و تروریست های داعش، در مخازن نفت خام در شمال این کشور آتش سوزی رخ داد.

موسسه ملی نفت لیبی با صدور بیانیه ای اعلام کرد که در پی درگیری های شدید میان نیروهای گارد حفاظت از تاسیسات نفتی و تروریست های داعش در شمال لیبی، دست کم چهار مخزن نفت نفت دچار آتش سوزی شده است.

در این بیانیه آمده است، این درگیری ها در نزدیکی بندر سدره، بزرگترین بندر نفتی لیبی و راس لانوف روی داده است.

بر اساس این گزارش، این درگیری ها در حالی رخ می دهد که سازمان ملل در تلاش برای تشکیل دولت وحدت ملی در این کشور دو پارلمانی است که یکی در طبرق واقع است و از سوی سازمان ملل به رسمیت شناخته شده است و دیگری در طرابلس پایتخت قرار دارد.

این در حالی است که «مارتین کوپلر» فرستاده ویژه سازمان ملل به لیبی بر ضرورت تصویب تشکیل دولت وحدت ملی از سوی پارلمان قانونی این کشور در شرق لیبی تاکید کرد و هشدار داد که هر گونه تاخیر در تشکیل این دولت، به نفع تروریست های تندرو است که اکنون بر شهر سرت (450 کیلومتری شرق طرابلس) سیطره دارند.

بر اساس این گزارش، شهر بندری سدره و هلال نفتی لیبی، شاهرگ اقتصادی این کشور به شمار می رود که تروریست های داعش روز دوشنبه حملاتی را برای تصرف آن آغاز کردند.
در جریان این حملات، هفت تن از نیروهای گارد حفاظت از تاسیسات نفتی کشته و 25 تن دیگر زخمی شدند.

عناصر داعش از هفته های پیش تلاش هایی را برای پیشروی از سمت بندر سرت به سوی شرق برای رسیدن به منطقه هلال نفتی، جایی که مهم ترین بنادر صدور نفت لیبی قرار دارد، آغاز کرده است.

بندرهای نفتی سدره و راس لانوف بیش از یک سال است که به دلیل تشدید درگیری میان گروه های رقیب برای به دست گرفتن قدرت در این کشور تعطیل است.

گروه تروریستی داعش نیز با استفاده از خلاء امنیتی در لیبی، جای پایی در این کشور نفت خیز شمال آفریقا برای خود درست کرده است.

این گروه تاکنون به چندین میدان نفتی در جنوب لیبی حمله کرده، اما مثل سوریه، موفق به کنترل تاسیسات نفتی در لیبی نشده است.

۱۳۹۴/۱۰/۱۷

اخبار مرتبط
نظرات کاربران
نام :
پست الکترونیک:
نظر شما:
کد امنیتی:
 

آخرین اخبار...