نسخه چاپی

محصولات آمریكایی باید از بازار جمع شود

رئیس اتاق اصناف ایران با بیان اینكه محصولاتی مانند اپل، سیگارمارلبرو و سایر كالاهایی كه در آمریكا تولید می شود به صورت قاچاق به كشور می آید و در بازار به فروش می‌رسد، گفت: وجود این كالاها در بازار ربطی به حوزه اصناف ندارد و باید كشف و ضبط شود.

به گزارش نما ، علی فاضلی در گفت و گو با تسنیم با گلایه از ورود کالاهای قاچاق و آمریکایی به کشور اظهار کرد: محصولات اپل یا سیگارمارلبرو و سایر کالاهایی که در آمریکا تولید می شود به صورت قاچاق به کشور می آید و در بازار به فروش می‌رسد.

وی افزود: وجود این کالاها در بازار ربطی به حوزه اصناف ندارد و باید پیدا و ضبط شود.

رئیس اتاق اصناف ایران ادامه داد: برخورد با قاچاق عزم و اراده ملی می‌خواهد، متاسفانه همه داریم شعار می‌دهیم، اما قاچاق تا بن مسائل اقتصادی کشور را گرفته است و هیچ کس به فکر آن نیست.

وی‌ تصریح کرد: این مهم باید بررسی شود که چرا ورود کالای قاچاق به کشور هر روز افزایش می‌یابد . یکی از راه‌های مبارزه با قاچاق این است که کالاهای ایرانی را به شکلی تولید کنیم که باعث سمت و سو گرفتن ذائقه مصرف کننده ایرانی به کالای داخلی شده و به تدریج تقاضا برای ورود کالای قاچاق کاسته می‌شود.

فاضلی اضافه کرد: براساس اطلاعات بنگاه‌های صنفی کشور و بازرسی‌های به روز، انجام شده در یک سال گذشته مصرف کالاهای ایرانی به ویژه در صنایع پوشاک، چرم، کیف، کفش و چوب به دلیل توسعه برند سازی افزایش داشته است.

وی با بیان اینکه برند سازی در کشور در حال گسترش است یاد آورشد: با برسی سال‌های 89 تا 92 و 93 تا 94 مشخص می شود که مصرف کالاهای ایرانی با افزایش مواجه شده و تقریبا روند رو به رشدی پیدا کرده است.

فاضلی با با بیان اینکه امیدواریم با توسعه برندینگ درسال‌های آتی بتوانیم تولید را به سمت برندینگ ببریم گفت: توسعه برندینگ جلوی ورود بخشی از کالاهای قاچاق به کشور را می‌گیرد اما باعث قطع آن نمی‌شود، زیر در این شرایط هم ممکن است هنوز واردات برخی کالاها توجیه داشت باشد.

وی افزود: برای ریشه کن شدن قاچاق در کشور نیازمند همکاری بخش‌های دیگری نیز هستیم و تنها با کمک یا برخورد با اصناف این مشکل حل نمی‌شود.

۱۳۹۴/۱۰/۱۸

اخبار مرتبط
نظرات کاربران
نام :
پست الکترونیک:
نظر شما:
کد امنیتی:
 

آخرین اخبار...