نسخه چاپی

امروز در ۱۳ استان برف و باران می بارد

به گزارش نما - میزان نوشت: مدیر پیش‌بینی و هشدار سازمان هواشناسی آخرین پیش‌بینی‌ها از وضعیت جوی کشور را تشریح کرد.

احد وظیفه، مدیر پیش‌بینی و هشدار سازمان هواشناسی درباره آخرین پیش‌بینی‌ها از وضعیت جوی کشور گفت: بر اساس تحلیل آخرین داده‌ها و نقشه های پیشیابی هواشناسی، دیروز سامانه بارشی از غرب کشور وارد شده و از بعداز ظهرامروز،فعالیت این سامانه به تدریج به مرکز، جنوب، شمال و شمال شرق کشور گسترش می یابدو

وی افزود: فردا این سامانه در سواحل دریای خزر و شمال شرق کشور فعال خواهد بود و به تدریج اوایل روز دوشنبه این سامانه از مرزهای شرقی کشور گذر خواهد کرد.

وظیفه آسمان تهران را امروز ابری و همراه با بارش باران و برف، در پاره‌ای نقاط مه آلود پیش‌بینی کرد.

همچنین در اخطاریه سازمان هواشناسی آمده است: اختلال در تردد جاده های کوهستانی بدلیل بارش برف و مه آلودگی و آبگرفتگی معابر عمومی، سیلابی شدن مسیلها و رودخانه ها بدلیل بارش باران طی امروز و فردا به شرح زیر پیش بینی می شود:

شنبه 1394/10/19: اختلال درتردد جاده های کوهستانی بدلیل بارش برف در استانهای آذربایجان غربی، کردستان، کرمانشاه، لرستان، چهارمحال و بختیاری، کهگیلویه و بویراحمد، ارتفاعات خوزستان، ارتفاعات استانهای تهران، البرز، قزوین و سمنان و بارش باران همراه با رعدوبرق و احتمال آبگرفتگی معابرعمومی و سیلابی شدن مسیلها و رودخانه ها در استانهای ایلام، نیمه شرقی خوزستان، بوشهر. همچنین در این روز وزش باد شدید در استانهای خوزستان و شرق کرمان پیش بینی می شود.

یکشنبه 1394/10/20: اختلال درتردد جاده های کوهستانی بدلیل بارش برف در دامنه های البرز شرقی، خراسان شمالی، نیمه شمالی خراسان رضوی، گلستان و شرق مازندران. در این روز وزش باد شدید در استانهای سیستان و بلوچستان و نیمه شرقی کرمان پیش بینی می شود. در این مدت در جاده های کوهستانی مناطق یاد شده، بارش برف گاهی با وزش باد و کولاک برف پیش بینی میشود که پیامدهای آن لغزندگی جاده و یا کاهش دید افقی به سبب مه غلیظ و بارش برف خواهد بود. بنابراین برای اجتناب از اختلال در حمل و نقل جاده ای و حفظ ایمنی در مسیرهای اعلام شده توصیه میشود اقدامات لازم انجام گیرد.

۱۳۹۴/۱۰/۱۹

اخبار مرتبط
نظرات کاربران
نام :
پست الکترونیک:
نظر شما:
کد امنیتی:
 

آخرین اخبار...