نسخه چاپی

آمار شكایت مردم از آنتن‌های موبایل

سازمان تنظیم مقررات و ارتباطات رادیویی، آخرین آمار شكایات مردمی از تشعشعات آنتن‌های موبایل را كه مربوط به ۸ ماه ابتدایی سال ۹۴ است اعلام كرد.

به گزارش نما به نقل از مهر، غلامرضا داداش‌زاده، معاون نظارت و اعمال مقررات سازمان تنظیم مقررات و ارتباطات رادیویی، در مورد این گزارش گفت: با توجه به نتایج اندازه‌گیری‌های انجام شده و اعلام نظر دفتر امور حفاظت در برابر اشعه سازمان انرژی اتمی ایران در سال جاری، موردی مبنی بر غیر استاندارد بودن حدود پرتوگیری آنتن‌های مخابراتی گزارش نشده و نتایج تمامی اندازه‌گیری‌ها پایین‌تر از حد مجاز بوده‌اند.

وی ادامه داد: تنها ۶ مورد از نتایج، برغم پایین‌تر بودن از میزان استاندارد و قابل قبول در کشور، نسبت به نتایج اندازه‌گیری دیگر سایت‌ها بالاتر گزارش شد که با هماهنگی اپراتورهای مربوطه، موضوع جهت بهینه کردن شرایط دکل مورد بررسی و پیگیری قرار گرفت.

معاون نظارت رگولاتوری با بیان اینکه آمار شکایات دریافتی این معاونت در حوزه تشعشعات از ابتدای سال تاکنون ۳۴ مورد بوده است، گفت: با توجه به آمار ثبت شده و بررسی‌های صورت گرفته، شکایات در حوزه تشعشعات آنتن‌های تلفن همراه، معادل ۶۲ درصد و در حوزه سازه و فاصله دکل‌های آنتن تلفن همراه، ۳۸ درصد بوده است.

وی خاطرنشان کرد:‌ مطابق آمار ثبت شده، شکایت از آنتن‌های شرکت خدمات ارتباطی ایرانسل به میزان ۲۰ مورد معادل ۵۹ درصد، شرکت رایتل به میزان ۱۲ مورد معادل ۳۵ درصد و شرکت ارتباطات مبین‌نت ۲ مورد معادل ۶ درصد بوده است.

داداش‌زاده با اشاره به سامانه جامع پاسخگویی به شکایات ۱۹۵ وزارت ارتباطات و فناوری اطلاعات ادامه داد: با راه‌اندازی این سامانه، دسترسی آسان مردم به منظور طرح شکایات، اطلاع‌رسانی مناسب از طریق رسانه‌های جمعی، پاسخگویی به موقع و صادقانه به متقاضیان و به دنبال آن افزایش اعتماد عمومی به نتایج ارائه شده و نیز شکایت رسیده از شاکیان نیز کاهش یافته است.

وی تصریح کرد: برای نظارت هرچه بهتر بر تشعشعات آنتن‌ها و فرهنگ‌سازی در این خصوص، علاوه بر مواردی از قبیل شناسنامه‌دار کردن دکل‌ها که تاکنون کاربردی شده‌اند، قراردادی برای طراحی، خرید، نصب و راه‌اندازی شبکه اندازه‌گیری شدت امواج مغناطیسی در بازه فرکانسی 18GHZ- 1MHZ در مناطق ۲۲ گانه شهر تهران از فروردین ماه سال ۹۴ به عنوان پایلوت منعقد شده است.

معاون نظارت و اعمال مقررات رگولاتوری خاطرنشان کرد: در این خصوص طراحی شبکه، مکان‌یابی سایت‌ها و تحویل و آزمایش بخش اول تجهیزات، انجام شده است.

۱۳۹۴/۱۰/۱۹

اخبار مرتبط
نظرات کاربران
نام :
پست الکترونیک:
نظر شما:
کد امنیتی:
 

آخرین اخبار...